Wanneer fruit naast groente geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vroeg me af wanneer je fruit gaat geven als je al groente geeft. Ik weet dat het natuurlijk niet alles tegelijk moet gaan beginnen en we zijn nu alleen groente en pap aan het geven. Maar vanaf wanneer doe je daar dan ook fruit bij?
    En hoelang duurde het voordat je kindje snapte wat hij/zij met een lepel moet? :) Meisje hier zit vooralsnog alleen maar een beetje te sabbelen aan de lepel :D

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben de eerste 2 weken groente gedaan, daarna het fruit erbij gaan doen. Maar dan elke dag of groente of fruit.

Pas toen we allemaal dingen gehad hadden, en ze er ook wat meer van gingen eten zijn we over gegaan op per dag groente en fruit.

Lepel, tja, hier aten ze er toen gewoon van, mondje open, lepel erin, mondje dicht, lepel eruit. Maar eigenlijk al snel over gegaan op een vorkje, dat vonden we makkelijker.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat duurde hier ook wel even... we hebben een tijdje gehad dat we het lepeltje wat langer in haar mondje hielde, zodat ze het er af likte of sabbelde...

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier ging het best wel snel, maar wij zijn dan ook begonnen met fruit. in principe doe je een paar dagen 1 smaak, dan een andere, maar zo te lezen eet de kleine nog verder niets anders, waarop probeer je niet een keer wat fruit, dat is qua smaak misschien net iets aantrekkelijker voor de kleine om van de lepel te eten en als dat goed gaat kun je de groente weer gaan introduceren of pap (wat je wilt)

succes meid

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Alles meteen gedaan hier.. niet eerst de een en dan de ander..

en het ging goed

Deel Deze Pagina