Ladies, Mijn zoontje van 7,5 maand zit nu op het volgende schema (tijden zijn bij benadering): 08.00 180/6 pap 09.30 fruit 10.00 - 11.30/12.00 slapen 12.00/12.30 1 boterham + 120/4 14.00 - 15.30 slapen 16.00/16.30 (dit is dus nog een beetje een "probleem"dingetje) 17.45 avondeten 19.00/19.30 180/6 Hij kreeg om ca. 16.00 uur ook altijd nog een flesje, maar dat werd/wordt wel een beetje veel van het goede. Ik wil dus over naar rond dat tijdstip een tussendoortje, maar ten eerste wil hij nog niet echt ander drinken en ten tweede heb ik het idee dat het gat tussen de lunch en het avondeten dan echt te groot is. Nu heb ik hem vandaag dus maar een rijstewafeltje en een flesje 90/3 gegeven. Hoe kan ik de overgang naar ander drinken het beste aanpakken? En als ik dan toch bezig ben : die 2 slaapjes die hij in bovenstaand schema doet zijn eigenlijk ook net te weinig. Maar 9 v/d 10x als ik hem rond 17.00 uur nog even op bed probeer te leggen wil hij echt niet slapen. Dus...hoe dat het beste aan te pakken. Stom zeg, bij mijn 1e heb ik dit natuurlijk ook allemaal aan de hand gehad, maar ik zou echt niet meer weten hoe ik het toen heb aangepakt.
Hier hetzelfde probleem, onze kindjes zijn ook bijna even oud zie ik. Hier krijgt ze een rijstewafeltje tussendoor en een beetje diksap. Ik denk dat als ze echt dorst hebben dat ze dan wel gaan drinken. Bovendien, je mag die 90 cc toch gewoon geven? Als het werkt voor jullie beide is het prima, toch? Anders zou je bijv. de warme hap iets eerder kunnen geven. Dat slapen is hier ook een beetje een issue, ze wil ook vaak niet het 3e slaapje doen, maar is wel erg moe. Ze ligt dan ook erg vaak al voor 7 uur op haar bed 's avonds en slaapt dan gewoon tot haar vaste tijd (half 7) door. Ik heb verder dus geen tips, maar hoop gewoon dat het een fase is.
Ik gaf die 3e fles juist in de middag 15-16 uur. En bij de boterham thee. Tot 8,5 maand geloof ik. Daarna kon hij de middag wel over op een tussendoortje..
@ Sila: Groente en aardappels (zijn avondeten dus) krijgt hij gewoon op de "gewone" avondeet-tijd. Ik vind het niet praktisch om dat nu 's middags te gaan geven en dat ik het dan straks als hij wat ouder is weer moet gaan verplaatsen. @ Sonjaa: Herkenning is altijd fijn! @ Deepfreeze: Ik ben van mening dat melk toch wel bij de boterham hoort, dus vandaar dat ik de melk sowieso gewoon houd bij de boterham. En bovendien wil hij dus echt niks anders dan melk momenteel, dus dan zou het gat tussen 2 "vochtmomenten" wel erg groot worden. @ All: dank voor de reacties so far. Ik blijf voor nu dan maar gewoon een flesje 90/3 geven in de middag.