muts op? Of ben ik nu al aan het mutsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilonaa, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik vind het zelf buiten koud en had van de week al een beetje pijn in mijn oren ervan.
    Zou ik Femke nu al een muts op kunnen doen of kan ik beter nog wachten?

Wat doen jullie?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    muts op, sjaaltje om. Die van mij is 1.5 jaar en wordt al flink ingepakt.
    Je moet bedenken dat ze stil zit als ze naar buiten gaat en het dus eerder koud heeft dan jij.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.078
    3.866
    113
    Ik doe het wel sinds een paar dagen, tenminste, 's ochtends. Had van het weekend ook gewoon pijn in mijn oren van de kou en die kleintjes hebben nog een stuk minder haar, dus nu doe ik ze 's ochtends ook allebei een muts op.

4. tulip

tulip Niet meer actief

`
    wat doe je dan als het echt vriest of onder het vriespunt is. Voor een babytje vind ik het wat anders hoor, maar een kind van 1 1/2?

5. Arrien

Arrien Lid

26 nov 2007
    61
    0
    0
    NoordB
    Ja hoor, muts, sjaal, en op de fiets 's ochtends en 's avonds zelfs wantjes ;)! (en dan mijn eigen handschoenen vergeten he....brrrrr!).

6. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze ook al een tijdje een muts op.

Maar je hebt verschillende mutsen. Als het straks vriest krijgen ze hier echte wollen mutsen op. Nu zet ik die alleen 's ochtends vroeg op omdat we met de wagen naar KDV gaan. Overdag krijgen ze dunnere mutsjes op.

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vind het vooral s'morgens al behoorlijk koud en als jij het al pijnlijk vind dan zal femke de muts wel waarderen denk ik.
    Gewoon doen.

hier zijn wij niet van de mutsen, dus wij doen het niet.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.078
    3.866
    113
    Inderdaad, hier ook gewoon dunne mutsjes. Mijn dochtertje een gehaakt katoenen mutsje (oooh mama, er zitten gaatjes in mijn muts, je moet hem even maken :D) en mijn zoontje ook gewoon een katoenen mutsje. Voor de echte kou heb ik nog warmere mutsen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Waarschijnlijk een warme trui aan en ik heb een overbroek gekocht bij H&M die over haar gewone broek kan als het echt flink koud is of gesneeuwd heeft. Wangetjes insmeren met vaseline, wantjes aan. Het scheelt dat ze met 1.5 al flink bewegen. Ze kan namelijk al bijna rennen, dus die houdt zichzelf wel warm met bewegen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb ook zo'n gehaakt mutsje van Lief! maar dat valt bij mij niet echt onder de categorie muts, das meer een accessoire.;)

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ons meisje heeft nog weinig en erg dun haar, dus hier ook een muts, zeker als het zo koud waait als vandaag. Als ze een volle bos haar had gehad, zou ik de muts pas opzetten als het vriest. Hier trouwens geen wantjes nog, dat vind ik nog te vroeg.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier doe ik de capuchon van haar 'jasje' op (dik vest met fleecebinnenkant) en ze krijgt wantjes en een sjaal aan.

Eh, dus jij zou je kindje het koud laten hebben omdat je anders niet meer weet wat je moet doen als het buiten nog kouder wordt? Ik heb zelf ook al handschoenen aan en een sjaal om als ik ga fietsen, daar vind ik van de winter toch ook wel weer een oplossing voor als het min vijf is?

13. adi

adi Niet meer actief

Op het moment dat de oortjes bedekt worden noem ik het een muts :D

Hier ook geweldige witte gebreide mutsjes met een klein strikje aan de zijkant (jaren-30 idee :))

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier nog geen mutsen op, ik moet die van Lisa nog van zolder halen of waar die dan ook ligt ;). Maar Lisa zit alleen maar in de maxicosi of in de wandelwagen en heeft het dan echt niet koud. Ze heeft ook al een aardige bos haar die haar hoofd warm houdt. Als het hard waait doe ik de regen/windhoes eroverheen.
    Zaterdag in de stad met harde wind en regen had Eva wel een beetje koude handjes, maar niet zo koud dat handschoentjes nodig zijn.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als we s'ochtends heel vroeg de deur uit gaan lopend of met de fiets krijgt hij wel mutsje op en handschoenen aan. Als we met de auto gaan dan alleen winterjas.

Overdag draagt hij nog geen handschoenen/muts. Op de fiets zou het misschien wel weer nodig zijn.

met de auto krijgt hij geen muts/handschoenen

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

ja wel zeker wel een muts op die van haar jas lekker over haar hoofd vind het zelf buiten al brrr laat staan in de wandelwagen brrrr.

Sjaal en wantjes nog niet maar die moet ik dan ook nog aanschaffen. haha

17. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Nou, ze is met haar muts op naar buiten geweest. En ze liet hem wonderwel op haar hoofd zitten:D
    Ze was geen rode kroot geworden, dus te warm had ze het niet.
    Ik zag eigenlijk verder niemand met een muts.
    Misschien moet ik wel voor dit soort dagen toch wel een dunnere kopen.
    Ze zag er idd erg winters uit met haar wollenmuts. Ze had nog net geen unox-rookworst vast,;)

18. tulip

tulip Niet meer actief

dat zeg ik niet, maar ik vraag mij af wat je in de winter op het hoofdje doet als je nu al een wollen wintermuts opzet. (want ik dacht dat het daarover ging)

adi, ja die mutsjes die ik bedoel gaan niet echt over de oren heen hoor.

ilonaa, ik ben blij dat je het zelf zegt, want dat zou ik ook denken als ik je tegenkwam.:D

Op mn werk kom ik ook wat extreme gevallen tegen hoor, altijd afrikaanse kindjes (o nou ja, nederlandse kindjes met afrikaans uiterlijk.) Toen de ergste hitte in augustus voorbij was, dus zo;n 22 graden, toen kwamen ze al in winterjas. Nu hebben ze al een maillot onder de kleertjes en een muts, dikke jas en wantjes aan. Nog 2 graden kouder en ze komen compleet in skipak.;)

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

haha moet hier zo om lachen. Lijkt mijn schoonfamillie wel.

Hier van de week ging met de maxi weg schoonzus zegt heeft ze geen deken nodig. Ik zeg we stappen gelijk de auto in dus niet nodig je moet ze zien kijken. Die kindjes lopen er ook altijd bij als een eskimo en als ik niet op let pakt mijn vriend dochterlief ook in als een eskimo haha. Ik zeg altijd tegen hem van wat moet ze aan als het echt koud is hij zegt weet niet ik zeg dan vaak man ik ben hier opgegroeit denk je nu niet dat ik niet weet hoe het goed kan lekker gekleed en toch warm haha. Vandaar ik moet lachen hij komt uit surinamen.

De eerste keer dat hij fietste in de winter min tien met oosten wind. Zonder handschoen ja weet dat weten we allemaal dat is koud. Komt hij bij me zusje met bevroren handen rent naar boven en legt zijn handen zo op de verwarming die loei heet was. Ik was te laat om te zeggen neeeee niet doen want dan krijg je ongelovelijk veel pijn je moet ze rustig laten ontdooien en ja wel hij jodelde van de pijn. :( Ik zeg pak een lauwe straal water en dan rustig opwarmen ach ja. Hij leeft nog maar dit verhaal blijf er altijd om lachen en ook om de kindjes die ingepakt worden als eskimo.s hihh In de zomer:p

20. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben ook al lekker aan het mutsen hier. Mijn kereltje heeft a: nog steeds een dun bossie haar en b: zit aan een kuur tegen een langdurige verkoudheid wat een bacteriële infectie in de neusholte blijkt te zijn. Dus ja, muts op. Nog geen dikke wollen muts, maar wel een die over de oren gaat.

Deel Deze Pagina