Hoe blijf je positief als het wat langer duurt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :) Ik kan wel wat tips gebruiken. We hebben een zoontje mbv ovulatie inductie. Was toen in ronde 6 zwanger (maar dit was de 2e ronde met de hormoonmedicatie die ik nu ook gebruik).

    Jullie zullen me best geloven wanneer ik zeg dat ik dus 8 maanden geleden aardig hoopvol weer aan het traject begon. Kom maar op, het was al eerder gelukt. Maar nu na 6 rondes OI zijn we overgestapt op IUI waarvan de eerste poging ook niet raak is. Ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind om positief te blijven. :).
    Waar ik eerder in ronde 3,4,5 nog dacht ‘het komt vast goed, niet zeuren’ denk ik nu ‘ja, zie je wel, natuurlijk is de test negatief..’ o_O

    Gelukkig heb ik de komende periode heel wat afleiding (ja, dit is écht fijn tijdens de wachtweken!) maar toch. Ik kan mijn gevoel niet negeren. Ik ben al wat minder actief op het forum soms (omdat ik het druk heb qua werk maar soms ook bewust eventjes niet) maar dat moet verder geen verschil maken. Na 2 zwangerschapsaankondigingen in mijn vriendengroep betrap ik mezelf op hele egoïstische gedachtes (waarom jullie wel en ik niet), en daar baal ik dan ook weer van. Zo wil ik helemaal niet denken!

    Herkennen jullie hier wat in? En vooral: hebben jullie tips?
    Soms weet ik het ook even niet. Ik merk wel dat ik het traject met dreumes een stuk zwaarder vind dat 2 jaar geleden. Pfoe. Eerder kon ik mijn man even lekker zondebok laten zijn. Gaat nu natuurlijk niet. Ik besef heus wel dat ik nu ook echt gewoon aan het klagen ben maar ik wil zo graag positief blijven! Al dat negatieve gedoe kan toch ook niet goed zijn?! :cool:
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Klagen mag meid. Het is gewoon hartstikke zwaar als je weet dat het niet lukt om op de gebruikelijke manier zwanger te worden en je zo afhankelijk bent van anderen om het te laten slagen. En dan ook nog zonder garanties. En de medicijnen werken ook nog eens lekker in op de psyche.
    Je gunt het anderen, maar jezelf ook. En te horen dat het iemand anders is gelukt om zwanger te worden is gewoon ontzettend confronterend.

    Tips heb ik niet direct. Behalve, wees lief voor jezelf. En erken dat het gewoon zwaar is. Vecht er niet tegen.
     
    Nadia33 vindt dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Soms moet je even je frustratie lozen helemaal niet raar toch??

    Zoals je weet schiet bij mij ook niet op. Ach shit happens het is eens gelukt en vast komt mijn tijd wel. Ondertussen verleg ik mijn focus op andere zaken..

    Om mij heen ken ik stel wat veel langer probeert voor hun 1e en als ik dan haar struggles hoor denk ik shit man zit ik af en toe wat te miepen over een cyclus die nog niet komt (die zelf om zeep heb geholpen :rolleyes:)
    Maargoed dat betekent niet dat je er niet van mag balen he...

    Hopelijk kunnen we snel een uitgerekend...... Groepje starten:D
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor. Hier nu 3 jaar bezig voor een tweede (manlief zijn eerste), 3 mislukte IUI's verder.. ik weet ook niet meer waar ik het zoeken moet. Die gedachte van 'waarom anderen wel, en lukt het ons niet' speelt ook vaak door mijn hoofd. Vind het ook moeilijk om blij te zijn voor anderen. Zeg het niet graag, maar ben een beetje een verbitterde heks aan het worden. Vind het zó vreselijk confronterend..

    Maar inderdaad, je gevoel mag er zijn. Niet wegstoppen, want dan maak je het jezelf alleen maar zwaarder. Ik heb dus ook niet echt tips voor je, want ik voel me net zo, maar de gedachtes zijn wel heel herkenbaar.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je vooral behoefte hebt aan begrip voor jezelf. Het is wél logisch dat je gedachten krijgt als “waarom zij wel en ik niet”. En hoewel je dat tegen die mensen beter niet kunt zeggen mag je het tegen jezelf wél zeggen en tegen je partner ook. Het helpt om gevoel wat je hebt juist te accepteren en er begrip voor te hebben. Dus niet altijd: ik moet niet zeuren, ik weet dat het allemaal wel meevalt en anderen nog veel langer wachten. Want zo voel je het nu eenmaal op sommige momenten niet. Dat is het enige wat ik kan bedenken wat je kan doen.

    Ik hoop dat volgende ronde raak is!!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef ja dat is ook zo. Ik kan ijskoud tegen mezelf zijn en mezelf echt niet toelaten te mokken. Maar op andere momenten voel ik me dan zo ‘zwak’. Het lukt me dan ook echt niet om positief te blijven.
    Ik wil gewoon zó graag niet te veel tijd tussen mn kinderen. T is zo waardevol. Zoals van de week ook. Ik heb gruwelijk last van emetofobie. Kotst mijn zoon zichzelf helemaal onder. In bed. Ik heb hem zonder ook maar enige moeite in bad gedaan, zn haar 4x gewassen en daarna lekker op zn mondje gekust toen hij dat graag wilde. Ondenkbaar. Voor anderen normaal, voor mij een overwinning aangezien ik al 23 jaar niet heb gekotst en daar dus nooit mee geconfronteerd ben geweest. Mijn man vorig jaar heb ik buiten de deur gezet toen hij ziek was (serieus, te gek voor woorden maar ik kan het niet helpen..). Ook iets waar ik komend jaar aan wil werken omdat ik denk dat dit mij stress kan besparen.

    Maar dat is wat hij in mij losmaakt. Dat gekke ding maakt van mij een week slakje dat ‘s ochtends in het weekend veel te lang bebrild met 3 koffie Peppa zit te lezen haha. Eenmaal op bed raas ik door het huis en zorg ik dat alles perfect schoon, opgeruimd en op orde is maar eenmaal wakker is het gewoon dolle pret en doet de rest er niet toe. Wil dat geluk zo graag uitbreiden!
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar. Ik had je graag een hele lading aan tips en goede adviezen gegeven maar helaas, ik heb ze niet.
    Het is gewoon ontzettend klote als het langer duurt. Na elke ronde minder vertouwen en met een flinke deuk verder.

    Hier zorg ik dat ik extra lief ben voor mijzelf. Gun mezelf een mooie bos bloemen of een lekkere fles wijn. Klaag en zeur bij mijn vriendinnen die me vervolgens weer wat hoop inpraten. Ooit komt dat moment ook voor ons.

    Ik zal voor je mee duimen dat je op korte termijn zwanger mag zijn. Veel succes in de volgende ronde!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dankjewel dames. Jullie reacties doen me goed echt waar.
    Ook ik trakteer mezelf wel eens op mooie bloemen of een lekkere fles wijn. Of een mooie nagelbehandeling of zoals van de week: nieuwe schoenen! Dat doet me wel eventjes goed en dat is prima maar ik verlies de hoop echt niet geheel hoor. Oh nee! Wij hebben nog zó veel liefde om te geven
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Alleen jammer dat mijn man het hele bloemengedoe niet snapt. Vrouwen kun je zó blij maken met bloemen. Hij vindt het ‘zonde’. Koopt ze dus ook gewoon echt nooit he. We zijn over 2 wk 6 jaar getrouwd en weet nu al dat ik ze niet ga krijgen. :o: Hoe vaak ik hem ook uitleg dat het om het gebaar gaat. Nee want je krijgt toch alleen maar schimmel in de vaas. Shut your face!

    Lul

    ik koop ze dus ook lekker voor mezelf. Extra veel! Hihi
     
    Louise11110, Spectre, Apie1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, en het is moeilijk.

    Toen het bij onze eerste niet vanzelf bleek te lukken en we uiteindelijk in de mmm terecht kwamen is het toen met de IUI snel gelukt.

    Toch hadden we meteen een voorgevoel dat het bij een tweede misschien niet zo makkelijk zou gaan.
    We hebben toen relatief snel de keuze gemaakt om voor een tweede te proberen en ons dus weer in het ziekenhuis gemeld.

    Vol goede moed begonnen we, maar IUI na IUI was negatief ...
    oh wat was het soms moeilijk om hoop te blijven houden.

    Uiteindelijk zijn we met IVF gestart en gelukkig zijn we toen zwanger geraakt.


    Hoe moeilijk ook, probeer moed te houden!
    Heel veel succes en hopelijk mag jullie wens snel uitkomen.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Whahhaha heel herkenbaar!
    Ik zeg soms dat hij best wel eens iets voor me mee mag nemen.
    Dan krijg ik de volgende opmerking, met een dikke knipoog hè; Ik zorg toch dat je elke dag met een volle pinpas je dagelijkse alles kan kopen :D
    Het zit er gewoon niet in ;) maar verder is het echt de allerliefste hoor!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wat bij mij sowieso heeft geholpen is los te laten dat er geen klein leeftijdsverschil maar tussen zit. Wij wilden dat ook graag en als alles volgens plan ging was dat iets minder dan 2 jaar verschil er tussen. Nu tikken we alweer bijna de 3.5 jaar aan mocht het ons gegund zijn deze maand. Ik kon daar zo over fantaseren maar het af ook zoveel druk en onrust. Ik denk nu dat het allebei wat heeft, kort op elkaar of tijd tussen.

    Verder weinig tips want ik heb zelf totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam dus ik ben niet echt positief meer. Maar wel herkenning en ik hoop dat we allen zwanger raken.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor alles wat je schrijft. Positief blijven is ontzettend moeilijk als je de zoveelste witte test hebt of ongi wordt. Mensen die dan roepen je moet positief blijven die kan ik soms echt wel slaan. Begrijpen er gewoon niks van. En ook het gevoel waarom zij wel en ik niet is zo herkenbaar. Ik gun het hen ook, maar vind het soms zo moeilijk om blij te zijn voor anderen, helemaal als het schijnbaar moeiteloos gegaan is en ze dat ook nog even ventileren. Bij vrouwen waar ik weet dat het ook niet vanzelf is gegaan heb ik dat veel minder/niet. Het is gewoon niet eerlijk en wel hartstikke zwaar. Dikke knuffel!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik kan je verder geen tips geven over hoe positief te blijven, maar ik kan wel even inhaken op het 'kleine leeftijdsverschil' dat je graag zou willen.

    Mijn zusje en ik schelen 5 jaar (mijn moeder had een miskraam tussen ons in) en we hebben echt een hele sterke band. Ik word er altijd een beetje kriebelig van als mensen zeggen 'met veel leeftijd er tussen is de band niet zo sterk' . Bij deze vind ik dat dus onzin ;)

    Ik denk dat je inderdaad die wens van weinig leeftijdsverschil moet proberen los te laten. Je hebt er namelijk totaal geen invloed op wanneer het wel gaat lukken, al hoop ik natuurlijk dat dit zo snel mogelijk zal zijn!

    En anders; veel wijntjes drinken wanneer het even moeilijk is. Straks kan het 9+maanden niet meer ;)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Heel herkenbaar, 3 jaar geleden was onze zoon net 1 toen we voor een tweede gingen dit moest ook ivm keizersnede. Ik wilde niet te veel leeftijd verschil. Dit jaar word onze zoon 5 en ik twijfel steeds vaker of we wel door moeten gaan, of het mischien gewoon niet zo mag zijn.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik lees wel een dingen van je... ook op het wachtbankje. En dan kom je altijd heel sterk over. Van “ach, volgende maand weer een kans!” En hoe waar die gedachte ook is, ik kan me zo voorstellen dat je misschien een beetje te hard bent voor jezelf. Want ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het verschil in leeftijd voor verdriet zorgt. Dat is ook rot! En de onzekerheid wanneer het dan wel lukt... juist omdat je al weet hoeveel je van zo’n kleintje kunt houden.

    Maar voor ik je alleen maar verder de put ik praat, die gevoelens zijn dus normaal. En het helpt als je jezelf dat gevoel ook gunt. En dus tegen jezelf zegt: wat ik voel is logisch, en ik mag me best eens benadeeld voelen. Het is niet eerlijk... en dan een uur op de bank klagen met chocola.

    Daarna kan je dan wel weer zeggen: zo! En nu verder! Want kijk eens wat ik allemaal heb en al bereikt hebt! Volgende maand is hopelijk mijn maand!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Mij gaat het eigenlijk niet zo om de band. Maar meer een anderen levensfase waar we nu in zitten. Zoon gaat naar de basischool is zinnelijke word zelfstandiger in zijn doen en laten. Aan de ene kant natuurlijk ook ideaal want daar door heb je weer voor een evt baby veel tijd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Mijn jongste is net 7 geworden en mijn oudste bijna 9. Super leuk het weinige leeftijdsverschil maar ik heb echt wel als heel pittig ervaren. Ik kijk nu juist heel erg uit om het grotere verschil te ervaren. Mijn zoon heeft bijv niks mee gekregen van de zwangerschap en de periode daarna. Daar was hij echt nog te jong voor. Hoe gaaf dat ze dat juist wel mee kunnen gaan maken, echt bewust mee maken.
    Mijn ideale was geweest bij 5/6 jaar van mijn jongste maar het is nou eenmaal anders gelopen. Inmiddels heb ik dat verschil volledig geaccepteerd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Omg hahaha moet echt lachen om dat stukje emetofobie... (nou eigenlijk is het om te huilen)
    Maar ik heb dat dus ook en heb mijn man ook een keer bij zijn moeder afgeleverd toen hij een kotsvirus had
    Eindelijk iemand gevonden die ook tot zoiets in staat is. Ik dacht echt dat ik de enige op deze aardbol was
    Maar gelukkig gaat het nu beter met me wat dat betreft en heb ik iets minder van die aparte acties

    Verder wil ik je veel sterkte wensen in deze periode van veel wachten!! Dat is soms echt zwaar!! Hoop dat je gauw zwanger bent!!
    Ikzelf ben nu aan het wachten tot manlief klaar is voor nr 3! Dat is ook best lastig, want ik wil het er niet te vaak over hebben en hem het gevoel geven dat ik hem wil overhalen. Hij moet er echt aan toe zijn. Ik weet dat de deur op een kier staat, maar het is nu nog te snel voor hem. Het is best pittig met 2 boys vindt hij (ik ook hoor) dus hij ziet het nu nog niet zitten.
    Ik kan zelf niet wachten!!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ahhh jullie zijn lief. Bedankt voor alle reacties! Dat doet me echt goed, dat stukje herkenning.

    Ennehhh, @loesje6 vreselijk he. Ik hem hem dus zelf nog naar zijn ouders laten rijden omdat ik hem echt niet om me heen wilde hebben. Hij heeft zelf ook de emmer buiten geleegd (is voor om gelopen want ik zat in de woonkamer) en heeft nog even alle deurklinken ontsmet met dettol (HAHA). Hij vindt dat op zon moment dus ook oprecht erger voor mij. Maar het is natuurlijk wel te gek voor woorden haha.

    We gaan bijna verhuizen en dat is 1 straat van mijn schoonouders vandaag. We maken er wel eens grapjes over ;)
     

Deel Deze Pagina