Misschien dat hier al ooit eens een topic over geweest is hoor... Maar vandaag maar weer eens flink boven aan het opruimen geweest en dan kom ik toch steeds die vervelende mand vol met enkele sokken tegen die ik niet weg wil doen omdat het zonde is van al die goede sokken, maar waar al die andere gebleven zijn? (staat er nu al een jaar denk ik). Deze mand wil ik nu dus echt weg gaan doen, omdat ik de hoop dat ze weer een paar worden nu naar een jaar toch wel op mag geven. Maar sinds de zomervakantie probeer ik echt alle sokken bij elkaar te houden, maar nu toch weer een flinke bodem enkele sokken terwijl ik niets meer in de wasmand had zitten. De kids gooien ze overal maar neer, met het gevolg dat ik ze dus kwijt raak. Hoe lossen julle dit probleem op? Ik heb al wel geprobeerd met wasnetjes te werken, maar dat werkt op 1 of andere manier niet. Ik denk dat ik nu toch echt met een schone lei ga beginnen en nieuwe sokken koop en alle enkele weg doe ook van de afgelopen maand.
Sowieso mogen mijn kinderen niet zomaar overal de sokken neer leggen. De sokken blijven aan totdat we naar bed gaan en de kleren uit doen. Dan doen ze zelf alle kleren, inclusief sokken, in de wasmand. Wassen, ophangen en weer in paren in de kast. Was laatst voor het eerst een sok kwijt. Maar die was in het beddengoed gaat zitten tijdens het wassen, dus die vond ik tijdens het opvouwen weer.
kheb geen oplossing, maar ik heb precies hetzelfde!! We hebben deze week alle zakken met losse sokken op het bed gegooid en zijn 'zoek het paar' gaan spelen...haha...mijn oudste vond het nog een leuk spelletje ook!
Ik ben ze ook regelmatig kwijt, ook allemaal weduwesokken hier. Maar dan vooral van mn jongens (ze dragen dezelfde sokken). Mijn jongste trekt altijd overal en nergens zn sokken uit.
Jep, zeer herkenbaar om steeds een sok kwijt te zijn van een paar. Ik noem onze wasmachine dan ook een sokkenverslinder haha! Iemand moet toch de schuld krijgen
Ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem. Sokken uitzoeken heb ik laatst op een avond met mijn zusje gedaan, maar dan nog blijven er een hele boel enkele over, vandaar dat ze nu dus ook maar weggaan.
wat knap zeg! Ik heb elke keer de goede voornemens om het zo netjes te doen, maar uiteindelijk lukt me dat een dag of 2.....bij ons zijn het niet alleen de sokken van de kids maar ook de onze.... Toen ik thuis was met zwangerschapsverlof lukte het me goed om alles heel netjes te houden en idd, te wassen, drogen, strijken, opvouwen en wegleggen....maar nu met een baan, de twee kinderen en het huis lukt het me niet meer goed om zo precies te zijn.
haha...en dan zul je zien dat je deze week een heleboel vindt die bij de andere hoorden..., in ieder geval zo gaat dat bij mij altijd
Wij dragen bijna nooit paren. Dan maakt het ook niet uit dat je van sommige sokken nog maar 1 over hebt.
Hier ook een sokkenmonster. Ik gooi ze niet weg. Doe gewoon 2 verschillende sokken aan. Veel vinden het al gek als ik 2 dezelfde aan heb gheheh
ik heb dat probleem niet ik heb al hele tijd sokken clips kijk maar eens op deze site Sockstar sokkenclip vriendinnenpakket basic daar doe je je sokken aan,dan in de wasmand,dan in de machine ze kunnen ook in de droger en dan zo per paar opvouwen en in de kast echt ideale uitvinding ben sinds ik die dingen heb nooit meer sokken kwijt
Wacht maar totdat je alle enkele sokken hebt weggegooid. Dan opeens kom je overal de andere helft tegen... Ze doen het erom .. !!
Ik heb het ook. Ik heb nu een wasmand boven staan met enkele sokken. eens in de week kijk ik even of daar weer wat uit compleet kan maken. Het is echt pokkenwerk... Dochter trekt ook te pas en te onpas overal haar sokken uit.
Manlief en ik dragen dezelfde sokken en we hebben alleen witte en donkere (zwart of donkerblauw) dus er valt altijd wel een match te maken
Ik heb in elke kamer een wasmand staan en beneden leggen we alles in een hoekje, 's avonds neem ik het mee naar boven. Ik heb een mandje staan waar de sokken en bh's in gaan, als ik dan een was in de machine doe zoek ik de kleuren die daarbij horen er uit en gaat het meteen in een waszak. Onze eigen sokken gaan ook in een mand maar die was ik apart omdat die sokken van manlief zo vies zijn dat ik ze niet in mijn gewone was wil brrrrrr
Hier ook een zak gevuld met een 40-tal 'weesjes'. En aangezien sokken voor mij minder sober mogen (bolletjes, streepjes, sterretjes etc) is het niet mogelijk om weesjes te combineren. Heb onlangs wel in de plastic rand van het deurtje van de wasmachine een 5-tal sokken gevonden. Lekker ranzig van zo lang in die vochtigheid te zitten. Dus meteen een paar weesjes de vuilbak in... En waar de rest zit... Geen idee!!