Dames ik heb een vraagje. Ik ben deze afgelopen maand een aantal keer bij de HAP geweest, vanwege een zieke baby die weinig tot niet eet of drinkt, koorts en heeeeel lang slapen terwijl hij ziek is, en uitslag over zn hele lichaam. Daarnaast is hij in 1 maand maar 100 gram aangekomen. Telkens wisten ze niet wat er was, maar gelukkig geen uitdroging. Morgen een afspraak staan bij de kinderarts om een onderzoek te doen waarom hij al 2 maanden ziek is. Nu vandaag weer koorts, hele dag slapen, weinig eten of drinken en voor het eerst 6 x gespuugd. Ik ben een beetje bang geworden om te bellen, aangezien ze de vorige keer al zei; ohh ik zie dat u er vorige week ook al was.. Wat zouden jullie doen, toch bellen of afwachten? Dankjewel!
als je het zelf niet vertrouwt dan bel je de huisarts. Ookal kom je elke week daar zijn ze voor. Beterschap in ieder geval.
Bellen met een kleine baby kan je niet vaak genoeg bellen denk ik altijd, liever een keer te vaak, dan een keer te laat. sterkte met de kleine.
Bedankt voor jullie berichtjes. Heb altijd 't gevoel een 'zeurpiet' te zijn. ze kijken in zn neus, keel en oren en dan kan ik weer gaan
Houd nu zijn luiers goed in de gaten. Als hij veel spuugd en weinig drinkt kan hij snel uitdrogen. Verder zou ik als er geen alarmerende symptomen zijn, wachten tot morgen aangezien je dan toch naar de ka gaat.
Waarom moet ze dag zeggen oh ik zie dat u er vorige week ook al was Al kom je elke dag, daar zijn ze voor ja. Gwn bellen meid, je kind is belangrijk Sterkte en veel beterschap
Nou eigenlijk zijn 'ze' daar niet voor... De HAP is er alleen voor gevallen die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten.
is hij suf? heeft hij nog plasluiers? reageerd hij op een zetpil? als hij suf is, geen plasluiers heeft of gigantische hoge koorts die niet naar beneden gaat door een zetpil dan zou ik ze even bellen. en anders zou ik wachten tot de afspraak van morgen met de kinderarts. ze kunnen verder toch weinig doen. zijn sowieso de eerste vragen die je van de HAP krijgt. en dat hij veel slaapt nu dat is natuurlijk logisch en helemaal niet erg. spugen op die leeftijd is ook niet erg, zolang hij dus niet suf is, plasluiers heeft en het niet meerdere dagen achter elkaar is.
Ik zou bellen en gewoon overleggen.. " we komen nogal vaak, maar ik maak me zorgen dus wilde toch even overleggen of jullie het met deze symptomen nodig vinden dat we komen of kunnen we afwachten tot morgen ?" ga er vanuit dat je dan wel eerlijk antwoord krijgt !
Zo kan je het ook zien ja... Ik maak er liever alleen gebruik van als het echt niet kan wachten tot de volgende dag.
Nee. Ze zijn er voor voor die gevallen waarbij medische zorg echt niet uitgesteld kan worden. Als een kind gewoon nog plast en alert is als het wakker is, is medische zorg niet met spoed nodig en de HAP dus ook niet. Ik hoor bij TS geen zorgwekkende signalen waarvoor ze bij de HAP zou moeten zijn. Dat kan uiteraard snel veranderen, als het spugen zou leiden tot uitdrogen, maar in dat geval zal het kindje dus niet/te weinig meer plassen en suf worden en dan is de HAP daar wel voor. Zolang dat niet aan de hand is en ook nog niet dreigt te gebeuren, kan ze dus wachten tot morgen. De HAP is geen huisarts voor buiten kantoortijden, zij bieden spoedeisende hulp.
Ik geloof niet dat iemand op een forum kan beoordelen of jouw kindje direct hulp nodig heeft. Daarom raad ik je aan om bij twijfel altijd te bellen naar de huisartsenpost. Telefonisch kunnen ze beoordelen of het nodig is om langs te komen of dat morgen vroeg genoeg is. Sterkte!
Hier ben ik het echt niet mee eens ! De spoedeisende hulp is voor spoedeisende hulp de huisartsenpost is er voor huisartsen zorg die niet kan wachten tot de volgende dag. Dus ja je mag best iets langer wachten dan dat je normaal je huisarts zou bellen. Als het even kan ga je gewoon door de week tussen 09u en 17u naar je eigen huisarts. Maar als je twijfelt .. wij en jij zijn geen artsen ( daar ga ik toch even vanuit ) dus bij onduidelijke vage klachten waarover je je zorgen maakt kan je altijd even overleggen. Ze laten je echt niet komen als het om een onzinnig dingetje gaat.. Ik bel ze niet vaak ( privé dan .. werktechnisch gezien heb ik ze nogal eens aan te telefoon gehad maar dat is weer wat anders ) maar ze zeggen mij altijd dat ze liever hebben dat ik een keer te veel bel om te overleggen dan dat ik te lang zou wachten.. Dus bij twijfel.. even overleggen en nee natuurlijk niet voor elk onzinnig dingetje.. maar zieke kinderen zeker baby`s .. kan je altijd bij ze terecht !