mijn kleine kerel is al ruim 2 weken snipverkouden. slaapt veel en eet slecht. donderdag werd het zo erg dat ik vrijdagmorgen naar de ha ben gegaan. die constateerde oorontsteking en hij heeft ab gekregen. hij is nu wel wat opgeknapt in de zin dat hij geen koorts meer heeft en wat meer eet en drinkt ( hij is al te licht voor zn leeftijd dus ben al blij) maar hij is zo futloos en moe. wil alleen maar liggen en slapen. slaapt ook veel. hij is ook echt nog steeds snipverkouden. probeer hem wel te stimuleren tot naar buiten gaan en wat te spelen maar hij wil eigenlijk het liefst alleen maar liggen en dan een beetje met een autootje spelen. begin me nu beetje zorgen te maken. mijn kinderen zijn eigenlijk nooit ziek behalve verkoudheden en een keertje een dag of wat buikgriep maar dit herken ik niet verder... normaal of niet? hij heeft de kuur nog wel een aantal dagen maar het is een drankje dus weet niet precies wanneer het op is. als hij donderdag nog zo is maar weer naar de dokter? we gaan maandag op vakantie dus hoop toch wel dat ie dan wat fitter is
Een ab-kuur moet je meestal 7-10dagen gebruiken. Heeft de huisarts geen aantal dagen genoemd? Het is belangrijk dat je de kuur afmaakt. Van zo'n verkoudheid en oorontsteking kunnen die kleintjes lang last houden. Ze slapen slecht, eten minder en voelen zich niet lekker. Het kan best nog een weekje duren voordat hij weer helemaal de oude is. En een goede verkoudheid kan wel twee weken aanhouden. Onze oudste zoon had twee ontstoken oren drie weken terug en nu sinds 1,5week is hij er weer bovenop ... helaas is hij sinds vandaag weer verkouden
Geef je vitamine D? En verder vitamine C geven. Als dat niet lukt in de vorm van fruit (citrus) of vers sap, dan zou je zo'n capsule open kunnen breken boven de yoghurt/vla.
Mijn middelste kwakkelt elke winter zo door Gek zou je er van worden. Maar ik moet wel altijd een paar dagen nadat de kuur af is langskomen om te kijken of het wat gedaan heeft. Zou zeker nu je op vakantie gaat nogmaals terug gaan. Beterschap, zieke kinderen is zo niet leuk