Hoe blijven jullie positief / houden jullie hoop?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linnik, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Misschien moet je lichaam nog ontpillen.. Neem de tijd.. Lees goed hoe het vrouwen lichaam werk zodat je ook weet waar je op moet letten.. Hou het leuk tussen de lakens en probeer je regelmatig te ontspannen en niet alleen maar bezig te zijn met zwanger worden.. Dat is heel moeilijk maar je moet jezelf vooral niet verliezen... Nooit gedacht dat ik zon advies zou geven.. Maar na 2,5 jaar vol teleurstellingen ben ik helaas door de wol geverfd ... Sterkte..

2. PME

PME Actief lid

24 feb 2015
    107
    0
    0
    Alblasserdam
    Hoi,

Afgelopen weekend ook officieel mijn eerste zenuwinzinking gehad! Na zoveel hoop en wachten...toch weer ongesteld geworden. Dit was de laatste ronde voordat we de mmm in gaan. Het is ontzettend zwaar dit! Zelf ben ik sinds oktober 2014 bezig en morgen mijn eerste gesprek met de fertiliteitsarts. Ik vind het ook zo moeilijk om mijn hoop op iui te zetten, omdat het vaker voorkomt dat het niet lukt dan wel, naar mijn idee.

Ik begrijp je dus volledig Linnik! Zeker omdat er ook in mijn omgeving 4 vriendinnen en 3 kennissen zwanger zijn zie je op fb ook niets anders voorbij komen. Tenenkrommend af en toe. En iedereen heeft gelijk dat we de hoop niet mogen opgeven, maar dat is zo moeilijk af en toe. Mijn vriend zegt ook vaak "positief blijven...anders lukt het helemaal niet". Maar het is een soort van zelfbescherming denk ik om niet al te veel hoop te hebben..

Hopelijk mag het voor iedereen snel raak zijn en wordt 2016 een fantastisch jaar!

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mag ik vragen hoe je intake was? Ik heb deze ook als tip van iemand anders gehad, ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

4. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Hai Goldfishie.
    Ben vanmiddag geweest. Het was een fijne man (Gilles Stoop). Hij heeft nu vooral veel gevraagd en we hebben gepraat over de emoties die ik heb. Vanuit zijn vak kijkt hij naar mijn yin en Yang. Hij merkte op dat ik veel hitte in mijn lijf heb en dat betekent dat mijn yinne niet oke is.. Voor zover ik het heb begrepen hoor. Hij heeft een aantal naaldjes gezet (deed geen pijn) en volgende week ga ik weer. Hij gaf nog wat tips waaronder; niet te stevig sporten, rustig aan doen, niet te koud eten, geen sex na de inseminatie.. Ik ben zelf erg nuchter maar durf me hier toch aan over te geven.. Ik geloof wel dat je lijf bestaat uit energie stromen. En met acupunctuur zorgen ze ervoor dat alle stromen weer lekker goed gaan.. Ik werd er in elk geval erg rustig en relaxed van..
    Vrijdag eerste echo om te checken hoe de follikels groeien.... Ben benieuwd!

5. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meis, je verhaal is zo herkenbaar. Teleurstelling op teleurstelling. Hoeveel kan een mens dragen. Hoop haal ik uit kindjes van anderen en zwangerschappen van vriendinnen. Maar elk jaar blijft de pijn en het verdriet waarom het niet lukt. Ook wij zijn met de eerste IUI bezig en ik weet nu al dat ik ontroostbaar ben als deze mislukt. Maar het is vallen en opstaan en doorgaan! Hopelijk vind je hier bij lotgenoten wat opvang. Je kan hier gewoon alles van je afschrijven. En dat is fijn. Liefs

6. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Hoi meiden! Hangend in there? Hier gaat beter.. Ik ben rustiger en wederom hoopvoller.. Precies zoals catmommie schreef, dat komt vanzelf weer.. Het is steeds weer een nieuwe golfbeweging.. Maar de dalen worden hoe langer hoe dieper en de pieken steeds minder hoog.. Anyway.. Morgen eerste echo.. Zit dan op CD9.. Ben heel benieuwd.. Ondertussen ook maar vast aan t klussen geslagen.. Aangezien vorige x m'n eitje te vroeg sprong.. Nu proberen te slapen, want ik moet vroeg in t zkh zijn...

7. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie succes wensen, ik weet hoe het is elke maand die teleursteling, ik ben nu 14 weken zwanger na jaren proberen en 8ste iui. Ik hoop dat bij jullie lukt!

8. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    WoW! Wat fijn een succes verhaal! Ik had vandaag drie eitjes bij de eerste echo.. Links een van 1,05 en rechts twee van 1 cm.. Dus zegt nog niks.. Omdat vorige x mijn eitje met 14 dagen al is gesprongen wordt ik extra gemonitord .. Zondag half negen tweede echo al.. Ik heb ooit vorig jaar eens een soort visioen gehad dat het in februari raak zou zijn... Was ik zelf vergeten maar mijn vriend wees me hier laatst op.. Who knows.. De hoopcurve is weer in stijgende lijn.. 🙏🏽

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Fijn dat er al follikels te zien waren, op naar een mooie echo morgen!

10. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Linnik hopelijk gaan de eitjes mooi groeien en mis je je eisprong dit keer niet. Hopelijk komt je visioen uit!!

11. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Hoi meiden.. Vanmorgen vroeg follikel van 16mm! Dat is 3mm per dag...😳 vorige cyclus hebben ze m'n eisprong gemist. Toen had ik een follikel van 14,4 mm welke twee dagen later al was gesprongen. Ik maak me nu helemaal druk.. Morgenavond krijg ik de pregnyl voor de eisprong en woensdag de inseminatie. Maar als t nu weer zo snel groeit dan heeft dat toch helemaal geen zin meer? Wat vinden / denken jullie?

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik denk precies goed! De pregnyl stuurt je eisprong. Als je follikel vandaag 16 is en groeit met 3 mm per dag, dan is ie morgen 19 mm. En dat is de goede maat om dan die dag, morgenavond dus, de pregnyl te spuiten.

13. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Ok.. Maar de inseminatie is woensdag pas.. Klopt dat dan? We hebben in elk geval voor de zekerheid even extra geklust😱

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ja, dat klopt zeker. Het is heel gebruikelijk om pregnyl te spuiten op de dag dat je follikel 19 mm is. En het klopt ook dat dan de inseminatie anderhalve dag later is na de pregnyl, dus op woensdagochtend. Goed dat jullie nog wel aan sexytime hebben gedaan, dan ligt er wel alvast een leger klaar. ;)

15. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #35 MLady, 24 jan 2016
    Laatst bewerkt: 24 jan 2016
    Spannend Linnik! Je eitjes hebben haast! Ze willen graag, dus dáár ligt het in elk geval niet aan ;) Het is dus meer de timing.

Mijn IUI's werden telkens gepland als het grootste eiblaasje ongeveer 17 a 18mm groot was. En die groeiden meestal iets van 2mm per dag. Maar die timing was dus niet goed, want ik ben er nooit zwanger van geworden. Dus misschien is jouw timing nu juist wel de sleutel! Je weet het niet. Het is altijd afwachten.

Dat f*kking wachten. Want, om terug te komen op je topic: wat je allemaal beschreven hebt is ZO herkenbaar! En het gaat niet veranderen. Elke maand weer. Wat ik inmiddels kan zeggen is dat het het allerbelangrijkste is dat je elkaar niet verliest in dit traject. Dus blijf praten, blijf naar elkaar luisteren, geef elkaar ruimte als het zwaar is en blijf tussendoor leuke dingen doen met z'n 2. Juist om samen met iets anders bezig te zijn dan met jullie wens/traject. Afleiding. Blijf investeren. Blijf het samen doen. Jullie zijn de basis.

Liefs en toi toi toi!

16. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Thnx voor jullie reacties.. Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben en nog meer dat t gaat lukken.. Morgen muddag acupunctuur, morgenavond pregnyl en woensdagochtend de iui..

Hadden jullie in deze dagen vh traject nog een echo if bloedonderzoek oid? Ik krijg nu namelijk niets meer.. Heb zelf zoiets van; maak nog even een echo morgen of dinsdag.. Zeker omdat de laatste ronde m'n ei weg was binnen twee dagen na meting op 15mm.. Dat zou nu ook kunnen natuurlijk.. Anderzijds was dat een heel heftige maand voor mij met het afscheid van een vriendin, mogelijk is door de stress dat eitje veel te vroeg gesprongen.. Als dat al kan natuurlijk...

17. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Vanmorgen rond 11.40 heeft de arts geïnsemineerd! Zaadproductie was goed (8,5mljn?)... De arts had goede hoop.. Mocht het deze x toch niet lukken dan ga ik volgende ronde iets meer puregon spuiten(75eh).. Het leek haar goed om de kansen te vergroten door twee eitjes te stimuleren.. Het is er nu steeds "maar 1".. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is..... 🙏🏽🙏🏽🙏🏽

Zo zie je maar.. Van ingestort hoopje kinderloos mens tot hoopvol gestemde en geïnsemineerde vrouw..

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    8,5 miljoen is een heel mooi aantal! Heel veel succes op het wachtbankje en hopelijk een mooie test over twee weken!

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Haha ik dacht even dat je ging zeggen een vol-geïnsemineerde vrouw :D

Fijn dat het erop zit meid, nu wachten.

En bij mij deden ze ook nooit meer een echo voor de inseminatie. Ik begreep dat ze dat doen omdat het niets zegt. Als een eitje dan pas nét gesprongen is kunnen de zaadjes het nog halen. Dus dat zegt dan niks, terwijl je wel de moed misschien verliest.

Chin up! Heb je al afleiding gepland? Succes!

20. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Ironisch genoeg heb ik de komende twee weken twee babyshowers en een "vriendinnen pret echo".. Dus tja.. Maar verder heb ik een geweldige baan waarin ik me heerlijk kan vermaken en veel leuke andere dingen te doen..

Ik had net op t toilet een soort slijm wat heel dik was.. Heb weleens gelezen dat je bij de eisprong dik slijm waar je draden van kan trekken hebt.. Dat heb ik al jaren niet meer ervaren.. Toen ik jonger was en de pil slikte had ik dat wel.. Ik schrok er een beetje van zo dik.. Jullie bekend hiermee? Het is nog te vroeg om mezelf wijs te maken dat het gelukt is dus daar zeg ik t niet voor.. Ben vooral benieuwd wat er nu gebeurd in mijn lichaam na zon pregnyl shot.

Deel Deze Pagina