de humor erin zien te houden! En proberen uitgerust te zijn, het wordt 10x zo irritant als je het zelf net niet kan hebben. En soms ook gewoon negeren. Maar ik vind het ook moeilijk hoor!
Mijn zoontje is jonger dan dan jou dochtertje, Maar ik begin toch wel te merken dat hij een pittig karakter heeft en echt een eigen willetje heeft. Wij hebben een vast ritueel en hij probeert vrij vaak tijd te rekken. IK zeg dan dat hij nog 15 min mag doen waar hij op dat moment mee bezig is en dat ik dan terug kom en hij moet gaan slapen, meestal ligt hij al te slapen als ik terug kom
Met zulke dingen ben ik heel simpel. Zelf aan kleden prima je hebt 5 minuten Onrustig eten 2 waarschuwingen prima ruim je het zelf op Ik geef hem de kans zo niet dan is de consequentie dat ik help bijv
Euh eerder aangegeven dat ik neuriede maar euh daarnet met weer naar school brengen helemaal over de rooien hier (bedenk je eigen uk x10) en dus ik rode kop en met een kind wat niet rustig te krijgen is naar school lopen. Vervolgens op school een groot drama met alle ogen op je gericht (heel fijn) ... Dus euhhhhh ja sorry soms moet je maar ff tot 1000 tellen en je ding doen en nergens aan storen Man man heb me net toch ff lekker zitten huilen hier ... wat voel je je dan toch klein!
Hier probeer ik ook echt bij "battles" te kiezen. Dus niet overal een punt van te maken. Maar sommige dingen moeten nu eenmaal, dus dan blijf ik heel consequent. Ik merk dat ik door slaapgebrek ivm de baby ik ook echt minder kan hebben en soms ook echt uit mijn slof kan schieten. Maar ik heb niets te klagen want over het algemeen is het een heerlijk rustig kind wat relatief goed luistert, maar dat komt denk ik ook omdat we niet al te veel regels hebben, maar ook omdat we nog nergens naar toe moeten (zoals school) behalve naar het KDV.
Vind het "leuk" te lezen dat het dus heel herkenbaar is De laatste paar dagen gaat het wel weer ietsje beter, op bepaalde momenten na, maar ik hoop dat het ergste nu even achter de rug is @diaan1982: het gaat me niet om het feit dat ze haar korstjes op MOET eten en boven haar bord MOET blijven, maar meer dat ze gewoon leert om een soort van netjes te eten. Ik heb nu ook de regel: het maakt me niet uit hoe je je boterham eet ( ze kan echt heel erg kliederen met haar boterham, alles eraf likken enz) als je hem maar wel helemaal opeet. En daar horen de korstjes ook bij. Wat hier ook al genoemd werd: het is een kunst om dingen los te laten, maar wij blijven altijd de baas dus ze moet niet alles gaan bepalen