Onze dochter is gister twee keer uit haar ledikant geklommen en goed gekletterd. Het is dus zover... we moeten opzoek gaan naar een nieuw bed. Tot die tijd kunnen we wel de spijlen uit het ledikant halen, maar hoe blijven ze nou in bed liggen en dat ze niet elke keer er weer uitgaan om te spelen? Wat zijn de tips en trucs om aan te leren dat ze in bed moeten blijven liggen om te slapen?
wacht eerst maar eens af of ze eruit gaat klimmen. IK maakte me er ook zorgen over toen wij overgingen naar een groot bed, maar hier is het nooit een probleem geweest.
Gistermiddag is ze er al uitgeklommen en heeft ze geen middagslaapje meer gedaan. Terwijl ze meestal nog wel een slaapje van ongeveer 2 uur doet. Gisteravond hadden we gegeten bij vrienden en lag ze om iets voor 7'en in de auto terug naar huis al te slapen. Dus toen was het geen probleem. Voor de rest is mijn dochter sowieso een eigenwijze donder en moet ik uiterst consequent zijn. Mijn angst is niet zomaar ergens op gestoeld. Als er dus tips zijn dan hoor ik het graag... er zijn vast vaders en moeders die reeds met dit bijltje gehakt hebben.
Je dochter is al tijdje twee jaar, heel normaal dat ze tussen de middag niet meer wil slapen. Het overgaan naar het grote bed ging hier probleemloos ze kwam er niet uit.
ze doet alleen nog steeds wel middagslaapjes. En ook nog van 2 uur minimaal meestal. Kan me niet voorstellen dat ze van de een op andere dag er geen behoefte meer aan zou hebben.
Als ze 's midddags niet meer zou slapen, dan is ze 's avonds zo moe, dat ze gelijk in slaap valt. Dan komt ze er echt niet meer uit om te spelen.
Ik snap dat je denkt dat ze er uit gaat klimmen maar wacht inderdaad eerst even af. Op de een of andere manier lijken ze het een stuk minder interessant te vinden als het ineens "gewoon kan". Mijn dochter heeft nu al een half jaar een gewoon bed en snapt nog steeds niet helemaal dat het kan hahaha En dat terwijl ze wel uit haar ledikant klom. En die van mij is ook zo eigenwijs hoor Ikzelf had gewoon zo iets van, klimt ze er wel uit dan en gaat ze spelen dan heeft ze in ieder geval nog steeds iets van rust tussen de middag
Mijn dochter is ook zo eigenwijs. Maar die vind het grote bed zo intressant. Zelfs als ze geen zin heeft om te slapen voelt ze zich groot omdat ze in een groot bed ligt. Die blijft daardoor ook echt wel liggen.
Hier leek het bij ons ook een drama te worden bij de jongste daarom hebben we een peuterbed zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen. We hebben geen enkele keer een probleem gehad, ze toept zelfs als ze moet plassen terwijl ze dit al prima zelf kan.
Hier ook geen problemen met het grote bed...ze slaapt er al maanden in en klimt er (nog) niet zelf uit. Ja, nadat ze ons geroepen heeft en één van ons bij haar in de kamer staat. Er ligt altijd een boekje (of meerdere) en soms wat speelgoed in haar bed, zo heeft ze in bed wat te doen als ze niet (meteen) in slaap kan komen.
idd wat de andere moeders zeggen..wacht het nog maar af. zo dachten we dat ook van mijn zoontje wan thij klom ook uit zijn bedje. toen hebben we een normaal bed gekocht en dachten we ook van pff waar beginnen we aan, deze jongen gaat nooit meer slapen en alleen maar spelen. nou echt niet. toen hij naar bed moest hebben we gezegd dat hij nu niet meer uit bed mocht. als hij iets wilde moest hij roepen en hij is er ook echt niet uit gekomen. ja smiddags deed hij wel stiekem uit zn bedje stappen om in zn kamer te spelen maar dat vond ik niet erg want niet lang daarna ging hij zelf weer erin liggen om te slapen. dus gewoon afwachten
we hebben nu nog geen groot bed... we hebben het ledikant waar we nu de spijlen uit hebben. Maar goed, ik zal het een weekje gaan aanzien.
ik denk dat het een week of 2 volhouden is. Dan is het nog interessant om eruit te klimmen en te gaan spelen, maar daarna wordt het gewoon en wil ze ook gewoon haar slaapje weer gaan doen. Ik heb het probleem zelf niet gehad, ze is naar een groot bed alleen omdat ze veel draait in haar slaap en dan "last"van het ledikant had. Maar ze is nog nooit zelf uit bed gekomen.
Hier gaat zoonlief wel spelen maar waarom is dat erg? Hij gaat gewoon wat eerder naar bed en gaat binnen 20 minuten zelf lekker slapen.
Onze dochter was 2jaar en 4 maanden toen ze op een groot bed ging slapen, want zij klom ookuit haar ledikantje. Wij hebben er wel een hekje (ikea) tegen want de 1e avond viel ze er ook al uit. Onze dochter ging de eerste tijd ook steeds uit bed en ging zitten te spelen, niet eventjes maar zeker wel een uur. We legden haar steeds maar weer in bed. Het is even volhouden.
Mijn zoon klom ook uit zijn ledikant en toen hebben we voor hem een groot bed gekocht. Daar is hij tot nu toe nog niet zelf uitgeklommen. De ene keer slaapt hij nog 1,5 uur tussen de middag en andere keer ligt hij een uurtje te kletsen en te zingen, maar rust dan toch wel uit.
Mja ook hier.. Ze kwam wel uit bed soms.. Zelfs 1x lag ze met kussen en dekbed op dr matje te slapen.. Maar het viel eigenlijk alles mee.. 's avonds een boekje mee en 's ochtends kon ze uit bed om te spelen. En na een tijd werd het middagdutje vervangen door "even naar je kamer, rustig spelen/boekje lezen en als je dan toch moe bent kun je gewoon in bed gaan liggen. Dan sliep ze na 10 minuten meestal.
hier staat het ikea peuterbed van tim sinds gisteren ochtend. hij heeft er dus al een middag-nacht-middag slaap in gehad. Ik heb voor de zekerheid een leesboek en wat water naast gezet, maar hij roept als hij wakker is en eruit wil. volgens mij heeft hij nog niet door dat hij eruit kan als we er niet bij zijn
Ook bij ons blijft ze goed liggen. Ze roept net zolang tot we op haar kamer komen. Alles bij elkaar is ze er 1 keer zelf uit gekomen.
Tussen de middag is ze dus niet in bed blijven liggen. Ik heb haar toen ook niet weer in bed gestopt. Om 17.30u trok ze het niet meer ongeveer en had ik een klein draakje die niets meer wilde, waaronder ook niet meer eten. Dus ze is om 18.45 weer naar bed gegaan zonder eten. Gelukkig had ze over de hele dag gezien wel goed gegeten. Ze is er inderdaad nog niet uitgekomen gisteravond. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ze het gewoon niet meer trok. Persoonlijk denk ik dat het niet goed is dat ze zo moe is dat ze dus niets meer kan en wil. Zeker op een moment dat ik mijn dochter dus niet meer herken in haar gedrag omdat ze te moe is om te reageren. Ook hier moet toch een oplossing voor zijn.