Hoe blijven ze liggen in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mejosje, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat is gewoon een overgangsfase, ik zou niet weten hoe je dat anders zou moeten doen. Gaat vanzelf over, is tijdelijk

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als ze op een gegeven moment naar school gaat enzo heb je hetzelfde weer. Enige wat je dan kunt doen is het kind niet naar school doen, dat is geen optie. Dus kwestie van diep ademhalen en je niet te druk maken.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier blijft Finn gewoon in zn bedje totdat wij hem roepen.Wel heeft hij wat knuffels en auto's in zn bedje liggen en horen we hem daar zo af en toe wel mee spelen en kletsen...Wij dachten trouwens ook dat Finn vast wel steeds zou gaan spelen en eruit klimmen enz...maar (nog) niet gebeurd dus

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje slaapt nu een maand of 4 in zn peuterbedje en is er nog niet uitgekomen. Hij roept mij altijd als hij wakker is.
    Hij weet wel dat hij er zelf uit kan, want als ik er dan ben klimt ie wel zelf uit bed. Maar tot ik binnenkom, blijft ie netjes liggen. En als het hem te lang duurt dan gaat ie zittend op zn bed spelen met zn knuffels.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje het is erg typisch dat ze soms niet lang genoeg in bed blijven voor middagslaap. en je hebt dan af een toe zo een dag. je kunt haar terug in bed blijven stoppen, maar op een gegeven moment heeft dat ook geen zin meer omdat het al 14uur is of zoiets en je krijgt in de middag n zeer moeilijk kind. ik denk niet dat het komt doordat ze nu uit het bed kan komen. andersom, ze komt uit het bed omdat middag slaap niet meer regulair in zit. een paar maanden lang rommelige middag slaapjes en daarna verwacht ik dat ze beter kunnen zonder middagslaap maar wel op tijd slapen in de avond.
    dat ze wanneer ze slaapt in de middag 2 uur blijft slapen zegt niet veel. onze buurjongen is 5 jaar oud en soms slaapt hij in de middag dan echt zo 3 uur lang.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik zou het denk ik niet erg vinden als de middag slaap eraf ging, liever 's avonds goed en 's middags niet dan rommelen met terug leggen. Je zou het kunnen proberen 's middags. Dan leg je haar bv. 2x terug met de boodschap ze even moet slapen/rusten en anders maar niet toch? Maar ik snap je wel hoor, hier nog een ledikant maar mijn zoontje klimt er niet uit dus ik laat hem nu nog even tot het voorjaar staan, als we zijn kamer gaan schilderen krijgt hij een peuterbedje. Ik denk dat hij dan niet meer slaapt 's middags dus die zal wel gaan slapen 's avonds dan.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ze is sowieso wel een goede slaper 's avonds. Ook als ze gewoon wel haar middagslaapje heeft gehad. Eigenlijk heeft ze die ook gewoon nodig, ze denkt er alleen nu even anders over. Ze vindt zichzelf ook al erg groot ;)

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar ze is ook helemaal niet klein!ze kan zo uit haar ledikant komen.dat lijkt me wat. ik zou dat niet kunnen als ik over zo een hoge rand zou moete komen. rand tot aan mijn schouders of zoiets.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    :D ik houd haar wel liever klein hoor... het gaat al zo snel allemaal!
    (en ik weet het, kleine meisjes worden groot... helaas)

Deel Deze Pagina