OOh wij hebben hier de hele avond al ruzie over. Ik doe gewoon ALLES!!! Ik bedoel ook echt alles. Ik wil dat hij meer gaat doen. Hij ruimt nog net de glazen op die hij heeft gebruikt. Maar als ik nu de keuken in loop ligt er van alles. Wat gewoon opgeruimd kan worden! Hij woont met mij samen en is ook zijn huis. Ik werk 38 uur per week. Hij 36 maar werkt in een 5 ploegensysteem. Hij vind dat door zijn werk. ( zwaar door wisselende uren) hij niks hoeft te doen. Maar ik vind dat als hij 6 dagen kan werken hij in zijn 4 vrije dagen echt wel iets kan doen. Ik moet ook gewoon dingen doen op mijn vrije dagen. Ben zo pissed.:x:x:x Dus hoe is het bij jullie? Sorry kan zo laat niemand bellen om het van me af te praten....
Aan mij heb je niks want ik doe hier ook alles. Maar mijn man heeft een eigen zaak en werkt gemiddeld 80u/week en ik werk 3 dagen. En ook de dingen die hij zou moeten doen, zoals een leeg glas opruimen, zijn schoenen of zijn jas....zucht.... maar de hoop dat ie dat uit zichzelf opruimt heb ik na 10 jaar wel opgegeven... Ik vind wel dat als je beiden evenveel werkt, je ook beiden iets in huis moet doen. En als de één minder werkt dan de ander, is het ook logisch dat die ene dan wat meer doet. Maar ook dat blijkt te verschillen haha. Succes ermee!
wij werken allebei onregelmatig vroeg, laat, weekends nu werk ik minder dan mijn man dus ik doe het meeste maar hij kookt soms en stofzuigen doet ie ook nog wel. dus vind dat van wisselende uren een stom excuus jullie werken allebei evenveel dus vind dat ie zeker wel wat kan doen in het huishouden
ik werk momenteel niet dus ik doe alles, maar is nooit te beroerd om te helpen. Als we beide werken doet hij meestal meer. Ik heb door bustijden, langere werkdagen en hij is dan eerder thuis en hangt de was op, begint met eten maken. boodschappen doen we samen, schoonmaken doe ik meestal, hij pakt de stofzuiger (en gebruikt hem dan oook), hij doet de vaatwasser. Ik mag absoluut niet klagen met mijn manneke. Hij zou me het liefst alles uit handen nemen.
Daar zou ik ook pissed van zijn. Het is net zo goed zijn huishouden. Ik kan me voorstellen dat als hij nachtdienst heeft hij niet zoveel doet in huis, maar op zijn vrije dagen kan hij makkelijk zijn aandeel leveren in het huishouden. Toen mijn man nog in 5-ploegendienst werkte deed hij, zeker op zijn vrije dagen, gewoon de dingen in het huishouden die moesten gebeuren. De enige dingen die ik hem niet heb zien doen zijn de toilet schoonmaken en strijken. Nu zit hij in dagdienst en doet een studie naast zijn werk. Ik doe het huishouden nu bijna in mijn eentje, maar dat verandert wel weer als hij in juni klaar is met zijn studie. Dan zal hij ook weer meer in het huishouden gaan doen.
ik doe altijd alles in huis! vind dat helemaal niet erg want ben best pietje precies en hij doet het toch nooit zoals ik het wil dus dan doe ik het achteraf toch nog een keer maar als ik hem iets vraag doet hij alles voor me het is niet dat hij het niet wilt maar het hoeft van mij niet.. dus aan mij heb je ook niet veel.. maar wil wel mijn mening geven vind niet dat hij kan zeggen omdat hij ploegendiensten draait hij niets hoeft tedoen.. jij werkt net zo hard nog wel harder wat uren betreft dus geef hem een schop onder zijn hol en zet hem aan het werk 8)
ik doe meestal alles thuis. zelf vind ik dat ook logisch want ik werk niet en hij wel. al word ik soms wel moe van al die blikjes energie op zijn bureau. maar ik mag niet klagen want als ik iets aan hem vraag dan doet hij dat ook gewoon. vind hij niet erg. in het weekend kookt hij ook wel eens dat vind hij dan leuk. ben erg blij met me mannetje
Hier doe ik ook alles,maar goed ben momenteel nog thuis dus ok..toch erger ik me ook enorm als er weer eens gereedschap ligt, of een vuil bord of glas dat dan nog niet eens ff in de vaatwasser kan.Hij heeft zondag wel de stofzuiger door het huis gehaald!Dat was hoge uitzondering. Maar als je allebei even veel werkt is het echt belachelijk...zou ik niet mee accoord gaan!Pfff mannen ook soms:s
Mijn vriend werkt 40 uur, en hij stofzuigt.. doet boodschappen.. ruimt keuken op na elke maaltijd. Ik werk 24 uur en de doe de rest. We hebben ook nog een hulp en die poetst 3 uur per week. Ik vind dat als je beide buitenshuis werkt, dat je dan ook beide huishoudelijke klussen kunt doen. Gelukkig klaagt mijn vriend hier nooit over.
Wij hebben het gelukkig ook redelijk in evenwicht. Zou het bij jullie ook niet meer dan fair vinden als hij ook wat in huis doet. Jullie werken tenslotte praktisch evenveel en je bent niet zijn huishoudster! Maar, kijk wel uit hoe je het brengt! Probeer te overleggen en aan hem uit te leggen waar jij nu het meest mee zit. Meestal werkt het verder het beste om taken te verdelen en dan de verdere uitvoering bij hem te laten.
Ja ik doe alles in ons huishouden, ik zie mijn man al thuiskomen na een 16 urige werkdag en nog gaan stofzuigen (hij zou het best doen als ik het hem vraag trouwens) maar nee dat ga ik niet van hem vragen. We hebben een traditionele verdeling van de taken, ik doe alles IN het huis en hij alles erbuiten (ik leg dus ook gewoon zelf makkelijk laminaat of maak de lamp (of whatever) Zoiezo ben ik van de poets en vind ik het andere mensen niet goed genoeg doen, ik maak niet voor niets bij mijn moeder schoon dus ik zou me alleen maar ergeren haha Ik maak ook de meeste beslissingen bij ons thuis, qua inrichting, qua auto e.d. mijn man zegt altijd dat hij de baas is maar wat jij (ik dus) zeg gebeurd haha
Hier ook echt niks te klagen! Man doet heel veel in huis, hij kookt graag dus als hij kan dan doet hij dat, hij is heel netjes in huis dus hij is van de opruim en de poets (zelfs als ik dat dan ook heb gedaan), hij doet de vuilnisbakken, de kattenbakken. Enige wat ik echt moet doen is stoffen (doe ik niet zo vaak), bed verschonen, wassen en strijken, huis inrichting veranderen. Boodschappen doen doet hij ook, vind hij helemaal leuk en ik irriteer me aan iedereen die in de weg loopt Dus hier niks te klagen! Al verwacht ik wel dat ik straks meer ga doen als ik dalijk een dag minder ga werken.
Ik doe in principe alles. Vriend brengt de vuilniszakken naar beneden en het gescheiden afval weg. Als ik erge last van mijn bekken heb dan vraag ik hem wel te helpen met stofzuigen ofzo.. En dan doet hij het ook gewoon. Ik ben nu fulltime thuis en hij werkt fulltime.
Hing er gister wat in de lucht? Want ook wij hadden daar ruzie om. Ik herken je verhaal helemaal! Ik doe ook echt ALLES, het enige wat hij doet is de kopjes en pannetjes als hij die heeft gebruikt op het aanrecht zetten. Niet eens ff in de vaatwasser. In het begin was ik veel thuis en vond ik het ook normaal dat ik alles deed. Maar ik werk nu even veel als hem en ga ook nog naar school en heb nog huiswerk.. Maar ik doe ALLES alleen! Als hij thuis komt van zn werk gaat ie lekker op de bank liggen en tv kijken of slapen. Nou als ik thuis komt begint het voor mij nog eens alles moet worden gedaan... Ik kom soms bijna niet aan mijn huiswerk toe! Maar goed ook wij hebben het er gister over gehad, en hij gaf aan dat ik dan precies moest zeggen wat hij dan moest doen dan zou die dat wel gaan doen. Nou ik zei je weet toch zelf hoop ik wel wat in een huishouden moet gebeuren? Hij wist mij van de week te vertellen hoeveel dagen de prullenbak al vol zat!Ipv dat ie hem gaat legen... Nee ik kan alles doen. Maar goed hij zal proberen meer te helpen...DUs ben benieuwd
Ik werk 3 dagen en mijn man 5. Ik doe de boodschappen, de was (wassen, ophangen, opvouwen etc.) en dweilen Samen doen we de wc, badkamer, afwassen, stofzuigen, stoffen en opruimen. Wat zo het beste uitkomt, in verhouding(maar dat is ook logisch) doe ik iets meer. Wie als eerste thuiskomt van werk, kookt. Ik vind het prima zo. Bij mij gaat het huishouden meer als vanzelf, maar als ik hem iets vraag zal hij het zeker gewoon doen. Mijn man is mijn man, en niet een kind waar ik ook nog eens voor moet zorgen, gelukkig.
Ik doe het grootste gedeelte van de huishouding nu ik thuis ben. Maar zodra hij thuis is, doet ie wel wat dingen zoals de afwas na het eten, was opvouwen. En in het weekend doen we samen het huishouden.
Typisch mamaskindje, écht vreselijk :x en jij bent z'n mammie... Pfff, zo snel mogelijk de boel rechttrekken!! Succes!
Ik vind je eigen glas opruimen, schoenen wegzetten en was in de wasmand doen echt niet bij het huishouden horen. Dat is gewoon netjes je eigen rotzooi opruimen zoals je dat van huis uit hebt meegekregen (althans dat hoop ik toch ) Mijn man werkt 40 uur in de week en ik 24. Ik stofzuig elke dag, mijn man doet de was altijd in de machine/droger en ik vouw het op. De vaatwasser wordt gedaan door diegene die thuis is als hij afgelopen is en koken doet diegene die als eerst thuis is. Verder hebben we een schoonmaakster die de kleine maar vooral grote huishoudelijke klussen uit handen neemt. ( wc's, badkamer, vloeren dweilen/schrobben, ramen, keuken, deuren etc.)
Ik doe hier ook alles!! Manlief werkt bijna 100 pw (eigen bedrijf) en ik werk niet dus is het logisch dat ik alles doe.