hi dames, ik vroeg me af om hoeveel uur jullie bv geven en hoelang doe je erover? vooral bij pasgeborene. bij mij was het om de 3 uur, maar sinds een week nu om de 2 uur. ik ben dus benieuwd voor over een paar weken. vandaar dat ik jullie ervaringen graag wil weten en wat ik straks kan verwachten.
Ik heb daar nooit op gelet, soms was het na een half uur, soms na een uur, soms na twee uur, maar veel meer niet.. Zat op 10-11 voedingen dus kan wel kloppen. Hoelang het duurde.. pff half uur ofzo? Twee kanten dan. Ik hield haar altijd nog lang bij me omdat ze vaak de hik had en ze zich steeds verslikte/kokhalsde als ze in de wieg lag.
Altijd tussen de 2 en de 3 uur geweest. Sinds een weekje ongeveer 3,5-4 uur er tussen. 's nachtslot erg wisselend. Is een tijd heel goed gegaan, tussen de 2 en 3 Mnd. Toen sliep hij van19.30 tot 6.30. Nu komt ie alweer een paar weken 2,3,4 x per nacht...
eerste 3 weekjes om de 3 uur soms 2,5... 3 kwartier/klein uurtje vanaf 5 weken ovrdag om 3 uur en 2x om de 4/5 uur half uurtje vanaf 6 weken max 6 voeding op een dag (van 00u tot 2359u) max 15 min nu 8 weken overdag om de 3uur vanaf 20u laatste voeding(dus 5/6 voedingen0..slaapt van 21u tot 4...dan slaapt weer tot 9u/10u binnen 10 min (laatste voeding mss wat langer, in de nacht soms maar 5 min) altijd 2 borsten soms regeldaagjes ertussen van 17u tot 22 om 1 of 2 uur, maar geen volledige voeding, gewoon slokjes)
De eerste weken voedde ik zéker om de 2u, tijdens clustermomenten nog vaker. Een voeding duurde zo'n drie kwartier... (vond ik vooral 's nachts moeilijk, toen ging ik nog in de zetel zitten omdat ik nog niet liggend kon voeden en ik op m'n zwemband wilde zitten ). Nu voed ik nog om de 3u gemiddeld maar duren de voeding overdag amper 5minuutjes. 's Avonds en 's nachts duren ze vaak een half uurtje, denk ik. Val vaak al snel lekker weer in slaap... Het is echt héél variërend bij voeden op verzoek, sommige kindjes gaan al vrij snel uit zichzelf naar een zestal voedingen en sommige kindjes blijven lekker vaak kleine beetjes drinken. Niet iedereen heeft een even grote maaginhoud natuurlijk; volwassenen niet en baby's ook niet.
vanaf het begin op verzoek. Meestal rond de drie uur, maar tegenwoordig slaapt hij 's nachts max 8 uur achtereen en dan komt hij gedurende de ochtend iedere 1,5 uur. in de loop van de middag laat hij er steeds iets langer tussen tot hij weer op 3/3,5 uur zit, en dan maakt hij weer een lange nacht.
nou de afgelopen weken elke 2/3 uur en s'nachts hetzelfde. heel af en toe zat er 4 uur tussen s'nachts maar meer niet. maar nu sinds zaterdag (sinds ie medicijnen heeft voor zn reflux) overdag elke 3/4 uur en nu s'nachts na zijn laatste voeding om 22.00 zat er zaterdag,zondag en deze nacht gewoon 5/6 uur tussen! en vanaf die voeding weer gewoon 3/4 uur.
Ik heb zeker de eerste 4 maanden elke 2 uur gevoed en 's middags vaak om het uur. Mijn dochtertje dronk wel altijd maar heel kort, 10 minuten maximaal voor beide borsten.
Om de 1 tot 3 uur. Vaker 1 dan 3 uur. Hij drinkt wel vrij kort, maximaal 15 minuten. Als ik hem langer laat drinken, lukt dit alleen door een tweede borst aan te bieden, maar dan krijgt ie last van krampen.
Toen Irem pasgeboren was dronk ze om de 2,5 a 3 uur, dit heeft ze een paar maanden volgehouden. Op het moment laat ze overdag 3,5 a 4,5 uur tussen een voeding en 's nachts 3 a 4 uur.
als ik zo lees, mag ik niet klagen. mijn zoontje is nu 5 weken en drinkt al vanaf het begin om de 3 uur. Laatste dagen zelfs overdag soms om de 4 uur en 's nachts na 5 uur. Hij zit nu op ongeveer 6 voedingen. Hij drinkt dan een half uur per keer, dus een kwartier per borst.
Hoi, Week 1 tm 3 om de 2 uur ongeveer een 3 kwartier wel 2 borsten vanaf week 3 is het steeds om de 2 a 3 uur en dan max een half uur ook 2 borsten IN de nacht slaapt hij vanaf 23 uur ongeveer 5,5 uurtjes Daarna slaapt ie na de voeding weer 3 a 4 uurtjes en daarna is het dus om de 2 a 3 uur Met regeldagen komt ie vaker, regeldagen van 3 weken was het zelfs elk uur!
Pfff, soms zit er 3,5 uur tussen, de andere keer maar een uurtje. Gemiddeld zo'n twee uur, maar het kan nogal variëren. hij heeft ook niet echt vaste clustermomenten. Soms clustert hij midden op de dag, andere keren 's avonds, dan weer een keer 's ochtends. Het blijft echt afwachten wanneer hij komt. Ik was de eerste weken hooguit 5 tot 10 minuten bezig met voeden. Toen is het een tijdje geweest dat hij er langer over deed, minuut of 20. Nu is het zo dat hij nog één of twee keer op de dag langer drinkt (15-20 min) en de andere keren slobbert hij het in 5 tot 10 minuten naar binnen.
In het begin dronk ze hier een half uur per borst en kwam dan om de 3 uur. Overdag op een gegeven moment om de 3 á 4 uur, 's nachts om de 4 uur maar tussen 17-22 bijna non stop. Momenteel in principe overdag om de 4 uur, 's nachts om de 3 uur. Maar ik pak haar zelf ook nog wel eens even tussendoor omdat ze niet altijd zoveel drinkt. 's Nachts mag ze van mij wel wat langer slapen