hallo ik wil over 6 weken ong. minderen of stoppen met borstvoeding ivm werk maar hoe stop ik? als ik stuwing heb en ik kolf niet meteen worden mijn borsten enorm groot/hard en krijg pijnlijke steken....
Je moet steeds 1 voeding laten vallen en dit een week vol houden ongeveer, afhankelijk van hoeveel stuwing je hebt. Je kan het beste met de voedingen in de loop van de dag beginnen om de momenten tussen de voedingen gelijkmatig te verdelen. Het is daarom goed nu al langzaam te beginnen met afbouwen mocht je niet meer willen kolven als je gaat werken. mocht je last hebben van stuwing kun je wel de grootste druk eraf kolven. Succes!
Over 6 weken is de hele bv-wereld anders. Je kindje drinkt anders, je borsten reageren anders. Ik zou me er nu niet teveel zorgen over maken. Waarschijnlijk heb je dan nog zo'n 2 voedingen overdag onder werktijd (afhankelijk van je reistijd). Je kunt dan dus 1 of 2 weken voor je werktijd beginnen met afbouwen van 1 voeding per week (de laatste dagvoeding kun je dan laten vallen in de week dat je weer gaat werken)