Volgens mijn verloskundige zijn er nieuwe onderzoeken bekend, dat lichte pillen met oestrogeen, wel veilig gebruikt kunnen worden tijdens de borstvoedingsperiode. Dit is alleen nog niet algemeen bekend. Wanneer ik zelf wat huiswerk verricht, lees ik dat de fabrikanten zelf verklaren (die zich over het algemeen toch goed indekken), dat het voor de baby geen invloed meer heeft, wanneer hij/zij 6 maanden oud is. Iemand hier ervaring? Wat zei degene die het voorschreef erover? Loopt de borstvoeding terug?
Mijn gynaecoloog zei dat de mini pil gewoon kon mits op hetzelfde tijdstip ingenomen. Geen invloed op bv. Gewone pil ook niet aldus de gynaecoloog...
Mijn huisarts zei dat er 1 hele lichte pil is die je wel mag als je borstvoeding geeft ben alleen de naam even vergeten
Oh jammer. Was het niet toevallig Yaz? Dat is een lichte pil, die ik eerder ook gebruikt heb. Die was wel fijn.
Ik heb de cerazette, volgens gyn en huisarts de enoge die met bv gewoon mag. Heb er zelf geen last van gehad wat betreft productie, wel toen ik nog ongesteld werd.
Cerazette is inderdaad die mini pil. (Of Lueva, is de generische variant) Bij deze pil heb je geen stopweek, je neemt ze dus gewoon steeds door.
Ja dat is de enige pil die tijdens borstvoeding voorgeschreven wordt. Die bevat alleen progestageen en geen oestrogeen. Maar die bedoel ik dus niet. Ik bedoel een pil met beide hormonen, maar dan een lichte variant.