Ik heb 2 vragen: hoe kan ik het beste de borstvoeding afbouwen als Benthe 6 maanden is per 2 dagen een borstvoeding eraf halen? en waneer met hapjes beginnen fruit,pap, groente met precies 6 maanden of een dag erna? en ook met precies 6 maanden overgaan op opvolgemelk of nog die dag met borstvoeding geven? En ishet ook zo dat je bijv eerst met fruit moet beginnen en pas een week late rmet groente? of kan dat alle 3 tegerlijk op de eerste dag?
Ik weet niet waarom je wilt stoppen met borstvoeding echter je kunt gewoon nog borstvoeding blijven geven ook wanneer je bijvoeding gaat geven. er wordt aangeraden om te wachten met bijvoeding tot een kind 6 maanden is. de darmpjes van een kind zijn dan voldoende ontwikkeld om andere voeding af te breken en de kans dat een kind dan een allergie krijgt op deze voeding is kleiner dan wanneer je eerder begint. Echter komt het echt niet precies op de dag aan. Ik zou zelf eerst beginnen met een fruithapje. het is voor een kind zo ie zo wennen aan een nieuwe smaak maar ook aan een lepel in zijn mond en iets anders dan melk. wanneer dit goed gaat kun je het geleidelijk uitbreiden met ook een groentehap. op het consultatiebureau kunnen ze u hier ook prima in adviseren over hoe er nu een dag uit gaat zien met hapjes tussendoor.
oja, en wanneer je echt de borstvoeding af wilt bouwen is het inderdaad goed om om de twee a drie dagen een voeding te laten vervallen.