Ik geef nu vier en een halve maand bv en ik heb nog nooit problemen gehad. Maar ik werd vannochtend wakker met een pijnelijke linker borst. Er zat een harde plek in dus ik heb mijn dochtertje daar aan gelegd in de hoop dat ze hem weg dronk. Het ging gedeeltelijk weg, tijdens het douche nog even gemasseerd en tegen de middag was die weg. Wel was vreemd is dat de borst bleef lekken en wel een beetje gevoelig bleef de hele dag. Nu ligt DL van af half acht op bed, net zoals elke dag de afgelopen maand. En nu lekt mijn borst weer en heb ik stuwing en blijft de borst gevoelig. Zijn dit voortekenen van een botstonsteking? Nu is links wel mijn 'moeilijke' borst zogezegd, als in ik kolf er altijd lastig uit en de tepel is wat gevoeliger.
Zo lang je maar zorgt dat die borst leeg en soepel blijft zal het geen borstontsteking worden. Rotgevoel hè? Ik heb het ook wel eens gehad. Je zou eventueel een gekoeld koolblad aan de moeilijke kant in je bh kunnen doen. Het komt meestal doordat er iets afknelt. heb je misschien een nieuwe bh, of een nieuw hoofdkussen? Slaap je misschien in een ander houding?