Mijn dochter heeft aantal dagen uit borst gedronken, ik morst gaan kolven omdat ze te veel afviel en haar hiermee bijvoeden. Dit in eerste instantie gedaan met fingerfeeding maar dat wad echt te veel gedoe. Toen over op borstvoeding via fles, omdat ze zelf opeens de borst niet meer wilde; ze waste ongeduldig en werd heel gefrustreerd. Ze kwam weer aan en gedachte was dat ze wel rustiger zou worden en borst weer zou pakken, echter dat is niet gebeurd ondanks meerdere keren aanleggen. Intussen had ik zelf ook weinig geduld en vond het keer op keer een teleurstelling dat ik ondertussen besloot dan maar dmv kolven toch borstvoeding te geven. Nu vind ik fulltime kolven echt niet te doen. Snachts ben ik al gestopt. Mijn vraag is hoe ik het beste kan afbouwen en flesvoeding in plaats kan geven zodat ik uiteindelijk uitkom op bijvoorbeeld 3 keer kolven zodat ze toch nog wel wat borstvoeding krijgt. En hoe weet ik hoeveel flesvoeding ze dan moet hebben.
Hoi, Hoevaak kolf je nu en wat is je opbrengst? Mogelijk kun je terug naar 4 kolfmomenten op een dag (los van de voedingen koppelen) en ben je dan voorlopig weer klaar. Laat even je voedingsmomenten (wanneer/hoelaat/hoeveel keren kolf je) weten, dan kan ik je beter advies op maat geven. Groetjes, Heidi
Ik kolf nu op volgende tijden, ongeveer hetzelfde elke dag verkleint verschillen: 07:30, 10:30, 13:30, 16:30, 19:30 en dan de laatste er sneller achteraan omdat ik get anders te laat vind. De meeste opbrengst heb ik bij de eerste twee keer kolven. De tijden dat Elissa drinkt verschilt per dag. Zij krijgt middags en avonds een keer flesvoeding. Eerst de laatste voeding maar daar had ze meer krampjes mee dan met borstvoeding dus nu een voeding eerder.
Wanneer je bij de 1e 2 keer meeste opbrengst hebt zou ik die nog aanhouden. MIsschien kun je naar 7;30, 11;00, 16;00 en 20;00 uur? Dan heb je al meer spreiding over de dag heen en meer de handen vrij. Kijk hoe productie zich stabiliseert. Wil je er 1 minder doen, dan laat je 1 moment vallen: kijk dit een aantal dagen aan om je lichaam de tijd te geven hier aan te wennen. Je kunt kolven in een schema of tot er niets meer komt. In beide gevallen handig om laatste druppels met de hand te kolven: dit houdt je productie langer in stand. Wat voor kolf gebruik je? Kolven in schema is starten met massage: kolf 7 min. dan wisselen naar andere borst, kort massage, iedere borst 5 min. dan nog eens massage en elke borst 3 min. bij dubbelzijdige kolf stop je even voor de massage en zet hem weer aan. Je kunt dan direct naar het kolfritme schakelen. in fles: kg wat ze weegt x 150=... Dit delen door aantal voedingen wat ze krijgt. Dit is een richtlijn dus verschillen zijn mogelijk! Succes