1 borst per keer, stuwing 's nachts

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Vosje7, Oct 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vosje7

Vosje7 Actief lid

Apr 3, 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een klein vraagje! Ik geef mijn zoontje van 6 weken 1 borst per keer, dit omdat ik vrij veel melk heb en hij worstelde nogal met de stroom. Nu gaat het al een tijdje beter, mijn borsten zijn niet zo gespannen en drinken gaat makkelijker.

Hij slaapt tegenwoordig best vaak door 's nachts. Als ik hem voor het laatst om 23:00 voed en geef hem bijvoorbeeld mijn linkerborst, wordt hij dan om 4:30 wakker en krijgt hij uiteraard de andere borst aangeboden, waarna hij nog 3 uur slaapt en wordt dan bijvoorbeeld om 7:30 wakker. Dit betekent dat hij al 8,5 uur niet uit mijn linkerborst heeft gedronken! Dan voel ik ook best wat stuwing. Hij heeft nu ook veel last van krampjes waardoor hij soms slecht uit de borst wil drinken omdat hij vreselijk moet boeren, maar het lukt hem niet. Dus komt het soms ook voor dat hij naar mijn gevoel mijn borst niet eens helemaal leegdrinkt. Ik probeer hem dan meerdere malen aan te leggen, laten boeren, maar hij gaat huilen en het lukt gewoon niet.

Wat is me afvraag is of het kwaad kan, dat er dus zo veel tijd tussen zit, 8,5 uur? Ik wil hem niet weer beide borsten aan gaan bieden of gaan kolven, omdat mijn productie dan weer omhoog zal gaan.

Alvast bedankt voor jullie tijd. :)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wat je kunt proberen is met de hand zorgen dat de tepelhof soepel is. Dit kun je doen door te kolven met de hand of aanleggen en zodra de melk toeschiet je kindje even afhalen, wachten tot de straaltjes afbuigen of overgaan in druppen en dan even drogen en opnieuw laten drinken. Waarschijnlijk kan je kindje nu rustiger drinken en wel de borst goed legen. Evt. kun je best in de nacht ook de andere kant even de spanning met de hand afkolven of aanleggen.

Groetjes,
    Heidi

3. Vosje7

Vosje7 Actief lid

Apr 3, 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Bedankt voor je snelle reactie! Het helpt zeker als ik even wacht totdat de druk niet meet zo hoog is. Wat het afwisselen tussen de brosten betreft, ik kan het proberen om hem 's nachts ook uit de andere borst te laten drinken, maar soms is hij al zo moe dat hij gewoon in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is. Kan het dan kwaad als ik dus met een volle borst blijf zitten indien ik het niet af ga kolven?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer dat je ritme zal worden zal je lichaam er aan gaan/moeten wennen uiteindelijk. dus evt. met de hand spanning eraf: Soepel is je toverwoord deze dagen ;)

Succes!

Share This Page