wat kan ik hier tegen doen? Heb echt het idee dat ik uit elkaar knap. Mag ik al kolven? Weet even niet meer wat ik bij de derde deed..
Ik haalde de druk ervan af met me handen. Volgens mij mag je gewoon kolven. Al zou ik dan alleen de ergste druk weg kolven.
Licht aan waardoor je stuwing hebt... In je kraambed het beste vaker voeden of laten lekken. Eenmalig leeg kolven kan dan ook, daarna je baby aan de borst als dat lukt.
Boterhamzakjes met appelstroop invriezen. Wordt lekker koud, maar blijft flexibel. Kun je in je BH draperen.
Heb gister de ergste druk er even afgekolfd. Ga zo een warme doek en de appelstroop uit de vriezer proberen. Bedankt voor alle tips!
Echt net de druk eraf kolven, maar niet meer dan dat want dan wordt het juist weer erger. Met de hand en een warme doek werkte bij mij goed.
Witte kool bladeren uit de koelkast. Nerf eruit snijden, kneuzen en op de borst leggen (beter niet over de tepel). Verder niet teveel gaan stimuleren met kolven voordat je teveel productie gaat krijgen. Oppassen voor harde plekken in de borst en rode vlekken op de huid! Borst met icepacks koelen na een voeding, en voor een voeding wel goed warm maken (ff onder de warme kraan, kruik erop en met warme natte doeken) anders blijven je melkklieren dicht