loopt de voeding terug?

Discussion in 'Borstvoeding' started by kuiken1985, Feb 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is vandaag 2 maanden, voorheen sliep hij in de box en werd wakker en had dan honger na 2 3 en een enklele keer 4 uur.
    Nu hij de wereld gaat ontdekken kan hij niet meer lekker slapen in de box, als hij moe word leg ik hem in bed en hij gaat slapen. Maar soms duurt het dan langer dan drie uur voor hij wakker word om te eten. Hij plast goed en is allert hij is wel verkouden.
    S avonds eet hij tussen 7 en 8 nog een keer en moet ik hem om 12 uur echt wakker maken. Hij slaapt daarna gewoon verder. Eeerst kon ik ook zijn honger singalen horen door de babyfoon hij smakte dan op zn handje nu wil hij graag duimen dus ligt hij niet op zn handje te sabbelen maar te stoeien om de duim te pakken ook ging hij als het te lang duurde huilen. Vanacht hoorde ik dat hij om half 5 wakker was hij maakte geluidjes en at en ik hoorde hem niet tot half 9 toen moest ik hem ook gaan halen en lag hij klaar wakker. Als ik hem aan wil leggen is hij ineens heel hongerig en valt echt aan :)
    Gisteren wilde ik even weg en kon maar 100 uit twee borsten halen terwijl hij altijd maar een borst krijgt en vol zit. Maar dit is toch erg weinig? Ik heb ook voor mijn gevoel slappe lege borsten.
    Ik vraag me dus af moet ik hem in bedje laten slapen tot hij echt wil eten dus na meer dan 4 uur?Loopt de voeding dan niet erg terug? Nu slaapt hij sinds 10 uur maar denk niet dat hij om half 12 zich meld moet ik hem wakker maken? En als je kolft voor een voorraad om te gaan werken moet je dan bij elke keer de kolf uitkoken of is afwassen voldoende? En moet je uitgekookte of afgewassen flesjes gebruiken om het in te bewaren in de vriezer? Wat een hoop vragen en een lang verhaal sorry daarvoor.

2. isamama

isamama Niet meer actief

Dat is inderdaad een heel verhaal en een hoop vragen...:D

Eerst en vooral, het is niet omdat je borsten slap aanvoelen dat ze ook leeg zijn hoor. Het betekent gewoon dat vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd en dat je dus niet met een overschot zit, zeg maar. Geen zorgen over maken dus! Ook niet teveel zorgen maken over de hoeveelheid die je kolft: kolven geeft echt niet zoveel als live geven. Nou ja, dat zeggen ze toch altijd :p.

Een keer per dag alle kolfstukken (wat in aanraking komt met de melk toch) steriliseren is genoeg; je moet wel na elke kolfbeurt alles goed schoonmaken (dus afwassen, afspoelen en afdrogen).

Om de melk in de vriezer te bewaren zijn er verschillende mogelijkheden: er zijn zakjes (van Medela bijvoorbeeld) of er zijn een soort bakjes, waar je een draaidop opschroeft (van Avent, maar blijkbaar hebben Ikea en Blokker er ook). Ik vind die van Avent wel handig, omdat je daar gewoon een Avent-speen op kan zetten en zo geven. Dan hoef je de melk al niet over te gieten in een fles.

De vragen die je stelt over hoe lang laten slapen en zo...dat is natuurlijk altijd een beetje moeilijk om te zeggen. Ik heb bij mijn twee kids de eerste drie maanden pakweg op verzoek gevoed (ook als ze echt lang bleven slapen), maar daarna meer "omdat de klok het zei", ook omdat je weer moet gaan werken en dan kan je natuurlijk niet altijd zitten afwachten tot de beeb honger krijgt.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes,

Isamama

3. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, Ik dacht later het is wel een lang en onoverzichtelijk verhaal geworden maar kon het niet meer veranderen.
    Bedankt voor alle tips ik las ergens dat het ook in goedkope zuigflessen ingevroren kan maar ik ga zaterdag naar prenatal en zal eens kijken wat ervoor is. Ik kolf met de calypso en dat zijn geen handige flessen om uit te voeden.
    Moet je altijd de flessen of bakjes uitkoken voor je ze vol invriest? Gisteren kwam hij weer veel vaker dus de productie is zeker weer op pijl het voelde weer vol maar hij heeft goede plasluiers dus wat je zei zal echt zo zijn mijn borsten zijn afgestemd :)

Share This Page