borstcompressie

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jasia, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Hallo,

Ik heb een vraag. Mijn dochtertje van 6, 5 krijgt borstvoeding. Binnen no-time heeft ze beide borsten leeg en lijkt ook verzadigd.
    Echter in de middag en avond, blijft ze actief zuigen maar komt er geen melk meer. Ze laat er niet langer dan drie uur tussen( ook snachts) en heeft dan bere honger.
    Ook bij het kolven is het na 7 a 8 minuten klaar en krijg ik er niets meer uit.

Nu heb ik het een en ander gelezen over borstcompressie om de productie te verhogen. Zou dit voor mij helpen?
    Hoe pak ik dat aan en hoe pas ik dit toe?

Alvast bedankt.

Gr. Jasia

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    borstcompressie pas je toe tijdens het kolven of voeden. Op het moment dat je kindje stopt met zuigen geef je druk op je borstweefsel door het tussen duim en de vingers er tegenover te houden. Houd dit vast en kijk of je kindje start met zuigen. Je blijft de druk houden, dus laat niet los. Op het moment dat je kindje stopt met zuigen laat je los. Door veranderende druk gaat de melk vaak juist dan weer stromen. Je kunt dit meerdere malen doen.

Bij het kolven kan het helpen om wisselend te kolven en te masseren. Door het masseren krijg je vettere melk. Door vaker te stoppen en starten met kolven geef je je lichaam een seintje dat er meer melk mag komen.

Wanneer je kindje drinkt let dan goed op haar drinkgedrag: worden de pauzes langer, wordt ze ongeduldig, dan wissel je even naar de andere kant. Dit kun je meerdere keren doen per voeding.

Kindjes die wat ouder zijn kunnen heel effectief de borst legen inderdaad. Wanneer ze verzadigd lijkt, kan het inderdaad voldoende zijn. Kijk even kritisch of ze goed groeit en of ze gewoon heel snel kan drinken of dat ze werkelijk meer nodig heeft.

Succes!
    Heidi

Share This Page