Slecht aanhappen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Moffel, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moffel

Moffel Actief lid

Aug 26, 2011
    187
    1
    18
    Mijn zoontje is bijna 2 weken oud en we hebben nog steeds moeite mat goed aanhappen. Hij is geboren met 37 weken en woog 3 kilo. De kraamverzorgster omschreef hem als randje prematuur, zo gedroeg hij zich. Slaperig, snel moe. En een zuinig mondje met aanhappen.

Als ik begin te voeden, lukt het mij niet om hem goed aan te leggen. Hij hapt dan steeds verkeerd. Ook,in de rugbyhouding lukt het niet.
    Nu begin ik met voeden met een tepelhoedje. Zodra hij na 10 minuutjes loslaat, laat ik hem even boeren en leg hem opnieuw aan zonder tepelhoedje. Dit lukt vaak al na 2 keer happen.

Hij krijgt overignes wel voldoende binnen, want hij is al over zijn geboortegewicht heen.

Maar ik wil heel graag voeden zonder hoedje. Als ik Mijn tepel tot een puntje knijp, lukt het helaas ook niet. Heb jij wellicht een goede tip?
    Alvast bedankt voor je reactie.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kindje is uitgerekend nog steeds niet op zijn a terme leeftijd begrijp ik? Tot die tijd zou ik je kindje niet te veel willen vermoeien met aanhappen zonder hoedje en veel proberen met loskoppelen en weer aanleggen. Gun hem nog die 2 weken en bel dan een lactatiekundige die met je meekijkt en je kan laten zien hoe jullie samen als een team verder kunnen!

Goed bezig!

Share This Page