Plots raar nacht ritme 4,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Gwendo, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Mijn meisje eet normaal gezien dag en nacht om de drie uur. er was een weekje toen ze drie maanden was dat het om de vier uur was maar dat duurde spijtig genoeg niet lang. nu sinds 4 dagen is ze gedurende dag nog steeds om de 3 uur maar s'nachts wil ze om de 2 uur. en vorige nacht plots om het 1,5 uur!! ik ben kompleet uitegeput. hoe komt dit en wat doe ik er aan? ik heb verschillende dingen geprobeerd omdat ik dacht dat het een groeiperiode is: fopspeen - wil ze niet; ze eet ook heel gretig telkens aan de borst maar niet heel lang. bij ons in bed omdat ik dacht dat ze dan beter slaapt - doet ze wel/ diepere slaap maar ze wordt wel wakker. ik weet echt niet wat te doen. ik ben aan het overwegen om haar formule melk te geven morgen avond om te kijken of ze dan langer zou slapen aangezien verteren langer is. iemand anders dit meegemaakt? is dit normaal en wat doe ik? dank!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Soms maken baby's op die leeftijd zo'n groei-spurtje door. Dan maken ze overdag zoveel mee, dat moet dan een beetje verwerkt worden allemaal.
    Dat maakt dan wel eens dat er nachtelijke onrust is.
    Probeer het nog even aan te zien. Probeer er voor haar te zijn, bedenk iets wat haar erdoor heen helpt.
    Het zal niet zozeer de voeding zijn die ze nodig heeft als wel de troost van mama of papa.
    Tuurlijk kun je een keer kunstvoeding proberen, maar ik ben er bijna zeker van dat als je probeert niet teveel in paniek te raken en het nog even aanziet, het snel over zal zijn.

sterkte
    Linda

Deel Deze Pagina