hoe boterham leren eten???

Discussie in 'Voeding' gestart door Jente2010, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

dochter is 8 maand. en eig steekt ze geen eten in haar mond. ze prult er effe mee en dan smijt ze het weg. heel soms lekt ze er is aan, maar dat is het dus.

dus mijn vraag: hoe leer ik haar een boterham eten? en voor welke leeftijd moeten ze dit ( stukjes eten ) kunnen??? las ergens voor 12 maand omwille van het kauwen.

gr

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik heb mijn zoon pas een boterham met smeerkaas gegeven. Zonder korstjes en in reepjes, zodat hij er lekker op kon sabbelen. Ik mag het hem niet eens voeren, dan word hij me toch kwaad, dus laat hem zelf lekker kliederen.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat je dochter doet is lekker ontdekken, zo raakt ze vertrouwd met voedsel. Ik zou gewoon een broodkorst geven en elke dag laten sabbelen, soms een klein plukje brood geven, zelf in haar mondje laten doen, het komt vanzelf.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd gewoon dagelijks een broodkorst aanbieden, kan ook prima als tussendoortje en lekker laten ontdekken.
    Komt vast vanzelf wel!

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Eens met mijn voorgangers...
    Hier begonnen met 7 maanden en ze kauwde het gewoon op met haar tandeloze kaakjes, haha! Eerste keer at ze 4 stukjes, dag erna al hele boterham..
    Je kunt ook stukjes maken ter grootte van een postzegel en die in haar wangzak stoppen, dan gaan ze automatisch kauwen. Niet op de tong leggen, kan kokhalsreflex weer oproepen!

Dat prullen met eten hoort er echt bij... gewoon blijven geven dus!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Broodkort met randjes brood geven: kun je kauwen, sabbelen, trekken, plukken etc. Is top entertainment ;)

7. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij me zoontje begonnen met een boterham met appelstroop, lekker zoet dus en dan doe ik kleine stukjes in zijn wangetje leggen en de rest doet hij zelf. Jam ging er hier ook goed in de eerste week.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vond het persoonlijk belangrijk dat ze eerst brood leerde eten zonder beleg.
    Hier begonnen met 6 maanden met een broodkorst. Dat ging er goed in. Met 7 maanden een boterham met margarine en na een maandje af en toe appelstroop en dat langzaam wat uitgebreid.
    Hier lust ze ook prima een droge boterham.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier met roomboter of droog. Beleg pas veel later. Hij eet trouwens nog steeds vooral droog of enkel beboterd brood want hij eet eerst de kaas er af haha.

10. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik begon met 6 maand, en dan gewoon hele kleine ienieminie stukjes voeren, maar dat werkte voor geen meter.. hij at dan echt niet.
    Dus op den duur, hij was toen 7 maand denk, hem in de kinderstoel gezet, plastic kinderbord met plakgum op het blad vast gemaakt, brood in stukjes op bord, en hem zn gang laten gaan.. het bord met 2 boterhammen was toen binnen 15min. leeg!

Nu wil ie niet meer van een bord eten.. als ik hem een bord met brood geef (of met stukken vlees, aardappel en groente etc) dan ligt het bord incl. inhoud binnen 2 sec. op de grond, maar leg ik het brood, of de stukken aardappel, groente etc. gewoon op het blad van de kinderstoel, dan is alles zo op.

Dus is mijn ogen ist echt een kwestie van lekker je kindje zn gang laten gaan, en kijken naar wat je kindje zelf wil/niet wil.

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier moest hij eerst ook niks hebben van brood(korst)..
    Wij deden toen op een gegeven moment stukjes brood (zonder korst) in zijn fruithap brokkelen, dat zat hij lekker op te eten en na een paar weken deden we fruithap op brood smeren en zo is meneer brood gaan eten.. En later ook de korst er aan laten zitten, maar daar zit ie sinds een paar dagen mee te viezeriken, dus de korst eet hij nu eerst los op en daarna de rest van het brood met beleg :)

12. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Stef heeft vanmorgen zijn eerste halve boterham op. Lekker in stukjes gesneden en zelf in het mondje gestopt. Hij vond het best wel lekker.
    Na de boterham nog een lekkere fles melk en toen naar bedje toe. Verzadigd en wel.

Ik had alleen wat boter op het broodje gedaan.

Deel Deze Pagina