pap

Discussion in 'Voeding' started by butterfly24984, Mar 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil mijn zoontje 6 mnd graag pap gaan geven (in de eerste fles)
    wat voor pap geven jullie en waarom?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij gaven op een gegeven moment 's morgens fijne granen pap van bambix... Zo kreeg ze toch vezels en zo binnen, omdat ze toen nog een boterham wilde 's morgens!

3. butterfly24984

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hoe oud was ze toen?

4. Alita

Alita Niet meer actief

waarom probeer je niet eens een boterham?

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    wij zijn met 6 maanden vezels gaan introduceren dmv pap van biobim. Met 7 maanden werd dat een boterham.
    Gekozen voor biobim omdat dat een goed gevoel gaf (biologisch merk, geen bloem maar meel etc). Hij krijgt hier nu weer pap 's ohtends omdat hij brood niet goed eet en ach het is ook minder zout dan brood en dat is niet verkeerd.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bloem = meel (tarwemeel) of bedoel je dat niet?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fijne granen van Bambix (geen specifieke reden.. makkelijk verkrijgbaar en we gaven ook Nutrilon dus het merk Nutricia).

Oja, waarom gaven we pap.. om te wennen aan vezels en voor het gemak.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wij zijn met 6 maand begonnen met fijne granen van bambix (uit een bordje), ik heb een proefzakje van nestle gehad maar dat vond ik geen pap, gekke structuur, kleur en smaak. Maar ik ben ook opgegroeid met bambix en brinta.

Ik geef juist liever 's morgens pap en later ook musli, dat scheelt ook weer behoorlijk met het zout en ze krijgt zo ook meteen wat zuivel. Met 8 maand ben ik over gegaan naar de volgende variant, daar zit volgens mij dan weer meet volkorenmeel in

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Nee maar ik zei het inderdaad niet goed.

Ik bedoelde; in Bambix fijne granen v.a. 6 maanden zit:
    Tarwe 88%, haver 2,8%, rijst 1,8%, gierst 1,8%, gerst 1,8%, mais 1,8%, rogge 1,8%, calciumcarbonaat, vitamines (A, B1, B3, B5, B6, B8, B11, B12, C, D, E, K), ijzerpyrofosfaat, kaliumjodide.
    Dieetconsult - Producten zoeken+

In Biobim babyplus (vanaf 5 maanden, ik gaf die vanaf 6) zit: zilvervliesrijstmeel en boekweitmeel
    Biobim biologische babypap glutenvrij. Bio pap flesvoeding, bijvoeding baby

En daarna gaf ik wel eens Benjamin:
    volkoren rijstmeel, maismeel en gerstemeel
    Biobim biologische meergranen pap. Organic drinkpap, gezonde babyvoeding

Ik houd gewoon van overzichtelijke, pure, volkoren (geen rijstebloem maar rijstemeel) ingrediƩnten. Dat is persoonlijk natuurlijk (zoals de meeste keuzes ;))

Zelfs als je de pappen met een smaakje (niet mijn keuze, ik prak zelf wel een banaan als het moet) vergelijkt zie je verschil.

Bambix appel
    Opvolgmelk (50,5%) (gedemineraliseerd weipoeder*, magere melkpoeder, plantaardige olie (bevat soja), calciumcarbonaat, vitamines (ascorbinezuur, niacineamide, DL-α-tocoferolacetaat, calcium D-pantothenaat, thiaminemononitraat, pyridoxinehydrochloride, retinolacetaat, foliumzuur, D-biotine, cholecalciferol, fytomenadion, cyanocobalamine), ijzerdifosfaat, zinksulfaat, kaliumjodide), granen (40,2%) (haver, rijst, tarwe, gerst, gierst, mais, rogge), appelpoeder (8,3%), appelextract, maltodextrine, kaneel, vanilline. * uit melk.

Biobim banaan
    Mais, boekweit, banaan, dextrinemaltose

Maar goed dat is de reden voor mijn keuze voor Biobim :)

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Die laatste is niet helemaal eerlijk ;) want je vergelijkt een versie met toegevoegd opvolgmelk met een "gewone pap" feitelijk zit er in de appelversie granen, haver, rijst, tarwe, gerst, gierst, mais, rogg, appelpoeder (8,3%), appelextract, maltodextrine, kaneel, vanilline....en dat vind ik best meevallen. Al die gekke dingen zitten in de opvolgmelk

Nou moet ik zeggen dat ik ook wel voor bio ben maar ik vind nu juist de gewone pap een van de dingen waar ik me niet zo druk om hoef te maken.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Met 7 maanden begonnen met fijne granen van Bambix met opvolgmelk, nu licht volkoren van Bambix. Brood is hier niet zo'n succes.
    Ben beginnen met pap in de fles, nu een bordje pap.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij zijn pas met 7 maanden brood gaan introduceren en denk rond 7.5 maanden 's morgens een fles pap fijne granen gaan geven.
    Maar uberhaupt hier pas met 6 maanden begonnen met bijvoeden...

13. butterfly24984

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik volgende week pap ga introduceren als ontbijt en dan fijne granen van bambix
    Ik heb het al in huis dus :)
    Ik eet zelf ook nooit brood als ontbijt (dus logisch dat ik mijn kind dat ook niet geef.)
    Zelf neem ik altijd brinta! Dus kunnen we mooi samen aan de pap.
    Deden jullie het eerst in de fles en daarna in een bordje of meteen op een bord?

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier at ze het niet uit een bordje met lepel, maar ze smult er van als ik het in de fles doe... dus daarom uit de fles!
    Nu nog wel ooit hoor, haha!

15. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja daarom had ik die ook in een kleiner lettertype gezet maar kennelijk niet opvalllend genoeg :)

Hier kreeg hij pap in een fles want van een bordje wilde hij niet eten )(hij heeft zich nooit laten voeren)

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Zo stom, vannacht werd ik opeens wakker (ja echt, maar geloof me ik lag hier echt niet wakker van) en bedacht me dat mijn belangrijkste reden voor Biobim was dat dat mengt met borstvoeding. En dat ik er nu bij blijf omdat het goed bevalt. Dus, niemand leest dit topic nog denk ik maar ja het heeft me toch wat minuten slaap gekost vannacht en kennelijk hoop denkwerk op onbewust niveau dus ik zet het toch maar even neer ;)

17. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Het is nog gelezen hoor!! :D

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2