Hoe boterham zonder tandjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Anna84, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kokhalzen is een natuurlijk reflex, dat betekend niet dat ze geen stukjes wil eten!
     
  2. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter krijgt vanaf 6 maanden broodkorstjes.
    sinds 6,5 maand krijgt ze al boterham, haar favoeriete deel van de dag :D. Nu 1 maand later laat ze al duidelijk weten dat ze leverpastei wil en geen jam! ;) spuugt de jam er gewoon weer door en met de pate begint ze lang en breed te lachen :)
     
  3. Anna84

    Anna84 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heb ik toch ook nergens zo gezegd..ik zei dat ik benieuwd was hoe het zal gaan, omdat ze kokhalst van stukjes..en ja..daar moet ze ook gewoon aan wennen en ik moet eerlijk bekennen, dat ik daar ook een beetje aan moet wennen..Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen..

    Bedankt voor alle tips en trucjes..Ga het volgende week denk ik eens proberen!
     
  4. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zo bedoelde ik het ook niet hoor. ;)
     
  5. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ook ik was bang voor stukjes eten vooral bij brood!! maar die kaken (hier ook zonder tandjes nog) zijn sterk man! hahaha! ik heb het zo gedaan (voor m'n eigen rust): eerst stukjes brood geven in erg kleine stukjes die hij zo zou weg kunnen slikken. dat ging goed en ik zag hem zowaar al een beetje kauwen...toen steeds een beetje groter de stukjes (overigens zonder boter of beleg eerst) en ook dat ging goed. ik deed het nooit alleen alstijd wanneer iemand erbij was (man of ouders). maar ik ben verbaasd hoe makkelijk hij het wegkrijgt!! en hij vindt 't zooooo lekker, want onze kleine wil ook almaar van ons bord graaien!! ik denbk dat ik het eindelijk binnenkort aan ga durven met rapley (stukjes geven)!! hij is er volgens mij keihard aan toe!!

    idd brood juist niet nat maken heb ik gehoord...korst gaat meteen achterin meneers keel, vind ik toch eng, dus geef hem hget zachte van het brood. het is ff eng maar valt uiteindelijk toch mee hoor! (en ik was echt best een tut erin, echt te bang schaam schaam!)
     
  6. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    :D ja auw!!!
     
  7. Anna84

    Anna84 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Mee eens!! Vandaag voor 't eerst boterham gedaan en dat ging SUPER!! Inderdaad ook gewoon begonnen met kleine stukjes en daarna (toen dat goed ging) overgegaan op iets groter..ben al wat geruster nu..:D..
     

Deel Deze Pagina