hoe boven schoonmaken met peuter en dreumes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mimi83, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    O, mijn dochter was ook zo'n krijsert hoor. Maar ja, sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren. Maar goed, dat zul je met 2 nog wel vaker hebben. Dus snap dat je dat dan zoveel mogelijk probeert te voorkomen ;)

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Dit hebben wij ook op beide kamers. Ik begin als de jongste bijna wakker moet worden en zet dan de oudste op zijn eigen kamer. Doe eerst de andere kamers laat de oudste naar de jongste gaan om wakker te worden doe dan vooral dat traphekje dicht :D en stofzuig zijn kamer even. Daarna als laatste de kamer van de jongste en dan is alles weer schoon :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zet beiden meiden in het ledikant van de jongste. De oudste kan er in en uit klimmen doormiddel van de voorleesstoel ;) en die haalt af en toe wat speelgoed en dan spelen redelijk goed samen in het bedje van de jongste.

Af en toe hoor ik wel de oudste hard roepen 'Katelynn NIET SLAAN!' - maar ze kan er altijd uit en de oudste is erg lief voor haar zusje. Dus dat gaat gelukkig vrij goed.

Ik gebruik dit overigens meestal als ik even wil douchen. Dan natuurlijk nóg met gespitste oren en niet heel relaxt maar toch...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tijdens het slapen deed ik de badkamer e.d. Andere dingen doe ik gewoon met hen erbij. Dat ging en gaat prima. Soms betrek ik ze juist bij hetgeen ik doe en soms zijn ze gewoon lekker aan het spelen en dan doe ik mijn ding en zij hun eigen ding.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik doe dat als mijn man thuis is en als die er even niet is dan breng ik de jongste naar mijn schoonmoeder.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    lees alleen jouw post waar ik op reageer...

mijn dochter gaat savonds in bad en dan is papa bij haar
    in die tijd stof zuig strijk ik alles.
    als ze op bed is ruim ik alles op maak de badkamer schoon toilet enz
    ik doe boven bijna elke dag stofzuigen en 3 keer per week de dweil er door heen
    oja wij zijn geen rommelkonten en houden dat soort dingen als papieren was enz altijd erg goed bij

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en weet je Amy-lynn is ook gewend op te ruimen voor ze iets anders pakt
    dat is iets wat wel beetje in haar zit ook hoor!

maar haar kamer is supernetjes al ze ik het zelf
    ik ben zeker heel gek als ik zeg dat ik bijna wekelijks een sopdoek door de kledingkasten haal
    ik heb alles netjes in manden zitten enz

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    als dat zo is ben ik ook gek haha...

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ehhh ja :p:D
    Iedere dag boven stofzuigen? Wow! Ik vind t al heel wat dat ik t beneden om de dag doe :)

Wel handig, zo'n opgeruimd kind!! Hier is t iedere avond bom ontploft.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook prettig vindt dat alles netjes en schoon is.
    En dan bedoel ik niet met speelgoed, want dat is geen rommel.
    Maar iedere dag boven stofzuigen, nou nee :)
    En iedere week de kleding kast uitpoetsen ook niet hahah.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

O nee het gaat zeker niet om elke week kast uitpoetsen.. badtijd doen we allebei 1, als dat lukt. Colin doe ik vaak al eerder dat martin shannon kan doen en colin alvast naar bed (als het baddag is) . Man is laat thuis dan eten voordat ze erin liggen sowieso al rond acht uur.

Het gaat om was opruimen, was in kasten leggen, afstoffen, bedden , kleding uitzoeken,stofzuigen. Maar dit achter elkaar kan ik niet. Man moet stofzuiger naar boven brengen, na was in kasten bergen en opruimen ben ik af en moet ik eerst zitten. Dus dat maakt het wat lastiger.

Ik ben nu aan het inhalen van twee jaar niet zoveel kunnen dus tja eerst uitzoeken en plaatsen daarna pas ook bijhouden. Hihi

Opruimen uit zichzelf nee dat amper, met mijn aandringen wel. Maar natuurlijk niet uitzoeken en alles precies knap en heel eerlijk vaak ben ik blij dat de taak boven klaar is en wil ik zo snel mogenlijk naar mijn stoel beneden, dus komt dat speelgoed opruimen s avonds wel. Speelgoedtje hier of daar maakt me niets uit alleen voor stofzuigen wel zeg maar. Mijn douche en wasmachine e.d. zijn beneden, man moet was naar boven tillen dus kan hdet 9 van de 10 x niet gelijk opruimen, dat van ons wel. Kinderen worden wakker als ik dat doe terwijl ze slapen.

Word gewoon doen als papa beneden is, was gewoon benieuwd maar zie het me niet lukken doordeweeks.. thanx voor jullie ideeen, meiden.

12. adi

adi Niet meer actief

Ik doe alles als de kinderen slapen. Behalve hun kamers, die doe ik als mn man thuis is.

13. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het "samen" met zoonlief. Hij krigjt ook een stukje wasgoed of een doekje. Dan doet hij mij na. Zo leuk en lief. Voor de rest mag hij rustig spelen mits het in zijn kamertje blijft en dit doet hij ook. Stofzuig dannuiteindelijk denhele bovenverdieping en als ik aan zijn armer toe ben ruimen we samen op stofzuig ik snel zijn kamertje. Gaat altijd prima en we hebben samen de grootste lol. nu vindingrijk schoonmaken ook erg leuk. Loopt het liefst de hele dag met de stofzuiger, haha.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik neem ze wel eens mee naar boven, trap hekje dicht en struinen maar en zelf ff snel stofzuigen.
    Maar dat is alleen als het echt moet.

Als het goed schoon moet wacht ik toch echt even op mijn man tot hij thuis is van zijn werk, en dan even uitgebreid stofzuigen boven.

Verder vind onze oudste het super spannend om te helpen, dus vaak bestuurd hij dat ding.

15. Dana

Dana Niet meer actief

Op dit moment betrek ik mijn dochter in het huishouden en loopt ze me overal achterna. Straks met een baby erbij zal ik het nog steeds hetzelfde doen maar dan in de tijd dat de baby slaapt.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    toen mijn dochters op die leeftijd waren... ( 1 en 2 jaar oud) ging de een eventjes in de box spelen... en de ander in de kinderstoel voor de tv.... of ik zette ze boven beide in hun eigen bedje met een boekje of speelgoed...

17. Hester

Hester Niet meer actief

Ik doe het s avonds als ze slapen. Of soms als het lukt wanneer ze zich vermaken: eentje in de box en de andere TV kijken.

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Zaterdag ochtend doe ik boven dan is manlief beneden....wel t geluk dat we boven ECHT alleen maar slaapkamers hebben...kasten douche wasmachine staat allemaal beneden dus ben ook zo klaar haha!

Merk wel dat sowiezo t huishouden op een laag pitje staat en word daar af en toe wel kriebelig van wil eigenlijk zoveel doen maar krijg t niet voor elkaar met 3 kids hoor....en dan werk ik nog niet eens!!

Deel Deze Pagina