Hoe breng ik dit? (Niet meer uitnodigen voor verjaardagen)

Discussie in 'De lounge' gestart door 1548, 26 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat heeft niet. Ik snap je gevoel wel.

Persoonlijk zou ik ze gewoon niet uitnodigen. Je spreekt ze vanzelf wel weer en kunt het dan luchtig uitleggen.

1548 vindt dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Je zou ook je verjaardag 1x in de 5 jaar groot kunnen vieren en dan weer iedereen uitnodigen.

Ik bepaal elk jaar weer opnieuw hoe ik mijn verjaardag vier. Soms niet, soms klein, soms groot. Ik heb daar nog nooit verantwoording voor afgelegd naar andere toe, zou ik ook heel raar vinden.
    Lijkt me een goeie keus om die vanzelfsprekendheid te doorbreken, wordt het daarna alleen maar makkelijker. maar ikzelf zou ze dus gewoon niet uitnodigen verder geen toelichting alleen als ze ernaar vragen.

DastyQueen en 1548 vinden dit leuk.
  3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Gevalletje 'wanneer laten we het verwateren".
    Ik vier verjaardagen nu een 2 jaar klein. Voor de kinderen ;) Dus alleen mensen die zij goed kennen, familie, goede vrienden, maar niet meer mijn ooms en tantes en die van mijn man. Wordt gewoon te groot en te veel. Als ik dan ool nog bij alle neefjes en nichtjes langs moet van beiden kanten zou het elke dag raak zijn. Geen behoefte aan. En hier is het stilaan gewoon verwaterd. Gewoon niet meer uitnodigen.

Chocolat en 1548 vinden dit leuk.
  4. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik kijk ook altijd per verjaardag of feestje waar ik zin in heb. Soms groot, soms klein, soms niet. Maar ga mijn keuzes niet elke keer uitleggen hoor. De enige die hier ooit beledigd over zijn geweest zijn de buren, waar ik al helemaal niet goed mee omga :roflmao:

Dus ik zou niks sturen en dan spreek je ze later wel. En als je wel iets wil zeggen zou ik bellen en niet appen.

1548 vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Waarom moet je het uitleggen? Iedereen hier op het forum begrijpt je wel, dat zal dan toch voor die mensen ook wel zo zijn?

6. 1548

1548 Niet meer actief

Ik weet niet, voor mijn gevoel moet ik verantwoording afleggen? Uitleggen waarom ik ze niet meer uitnodig.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Maar dat hoeft dus niet. Ik wil het liever zo dat vind ik fijner moet gewoon voldoende zijn. Het is jouw feestje om het maar in thema te houden

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Waarom dan niet gewoon even bellen?

9. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wij hebben vorig jaar ook besloten de kinderverjaardagen kleiner te gaan vieren. Ik heb alleen de mensen uitgenodigd die het dichtst bij ons staan. Wanneer ik iemand sprak die ik niet uitgenodigd had, dan legde ik onze keuze uit. En de rest heeft er niet naar gevraagd. Helemaal prima en heerlijk rustig. Geen scheve gezichten gehad en niets veranderd in de vriendschappen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Lijkt mij een prima oplossing. Ik zou er niet heel veel woorden aan vuil maken. Het zou best kunnen dat jullie over anderhalf jaar bijvoorbeeld wel weer behoefte hebben aan een groter feestje, wil je dan weer gaan uitleggen dat ze nu wel weer welkom zijn. Ik zou als je al iets over zegt zou ik zeggen, wij houden het dit keer klein, dan blijven alle opties voor de toekomst open.

DastyQueen en Mimosa vinden dit leuk.
  11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.125
    5.044
    113
    Vrouw
    Ik vier mijn verjaardag ook al jaren klein, heb het eerste jaar rond mijn verjaardag een berichtje gestuurd dat ik het alleen met mijn ouders, zus en gezin vierden. En de jaren daarna niks meer.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Zo doen wij dat ook.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Er is niks mis met:
    Om het wat rustiger te houden vieren we de verjaardagen alleen nog met familie. Op alle andere dagen van het jaar ben je meer dan welkom.

14. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Precies dit.

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Misschien, maar ik begrijp je wel heel goed. Soms komen wij met hele simpele oplossingen terwijl het in de praktijk anders uitpakt. Ik zou ook bang zijn iemand te kwetsen en dat wil je natuurlijk niet. En het zal waarschijnlijk bij iemand gaan gebeuren, wet van Murphy :rolleyes:

Om hoeveel mensen gaat het totaal?

16. 1548

1548 Niet meer actief

Klopt, het is niet mijn bedoeling om ze te kwetsen. Ze zijn aardig maar ik zie/ spreek ze te weinig om het vrienden te noemen. Gaat om 6 volwassenen en 7 kinderen.

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dus 6 volwassenen zou je 'moeten' benaderen (misschien wel 3 als het koppels zijn). Ik zou eerst normaal contact leggen (kan via de app) en vragen hoe het gaat etc.. Dan uiteindelijk aangeven dat je het dit jaar niet uitgebreid wil gaan vieren, dat je het klein houdt. Dan zou ik weer vooral over de 'normale' dingen in het leven hebben. Hoe meer jij het normaliseert, hoe beter.

En ik bedenk me, ik heb het ook gedaan afgelopen jaar. Sterker nog, wij hebben niks gevierd en zijn op de verjaardagen van de kinderen een weekend weggegaan (soort van mini vakantie). Normaal is het huis vol, nu had ik alleen de oma's uitgenodigd voor de lunch. Iedereen wad begripvol. En zo worden wij ook niet altijd uitgenodigd bij iedereen, afhankelijk of ze het uitgebreid vieren of niet. En ik kan me geen enkele keer bedenken dat ik me beledigd voelde, dus ik verwacht dat het bij jou ook niet gaat gebeuren ;)

1548 vindt dit leuk.
  18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Gewoon rond de tijd dat je ze normaal zou uitnodigen aangeven dat je het dit jaar wat kleiner houdt. Je hoeft er toch niet gelijk een structurele "voor altijd"-aankondiging van te maken? En bij de volgende zeg je dat het eigenlijk heel goed is bevallen om te kleiner te houden, en zo groei je er vanzelf in.

1548 vindt dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt zeggen "wij hebben besloten de verjaardagen klein te gaan vieren, en nodigen dus niet iedereen meer uit"

Je kunt het niet altijd iedereen naar de zin maken. Gewoon aangeven. Ze begrijpen het vast. En anders niet. Ook goed.

1548 vindt dit leuk.
  20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou dat verwoord je hier toch al heel netjes..

Ik vier de verjaardagen kleiner.. niet omdat ik jullie niet aardig vind maar het wordt me echt te druk. Ik hoop dat jullie hier begrip voor kunnen opbrengen. :)

Deel Deze Pagina