Ik zou juist wel een berichtje sturen, vooral om scheve gezichten te voorkomen.. Iets in de trant van, ik vind het super gezellig om jullie te zien/spreken tijdens de verjaardag van ...... maar helaas wordt het ons te druk en willen het vanaf dit jaar klein vieren met opa's, oma's ooms en tantes..
Ik had een dergelijke boodschap ook recentelijk van een vriendin van mij. En ik begrijp het en ik respecteer haar keuze, maar ik vind het toch wel wat ongemakkelijk. Moet ik haar nu ook niet meer vragen voor onze verjaardagen? Of wilt ze dat wel? Dat ga ik uiteraard nog vragen, maar er kunnen ongemakkelijke situaties ontstaan. Wellicht ook goed om duidelijk te zijn of het voor alle verjaardagen geldt, of alleen voor deze.
Ik heb met de buurvrouw de afspraak volwassenen en kinderen tot en et 4 jaar wel, daarna niet meer. Misschien is dat nog een optie?
Ik zal vast een rare zijn maar zou het heerlijk vinden Vind verjaardagen van volwassenen zo’n verplichting. Zelf vieren we alleen de verjaardagen van de kinderen.
Bedenk: Waarschijnlijk vinden ze het misschien ook wel fijn. Geen verplichting om die dag te komen. Vrije tijd wordt steeds schaarser. Overigens, wij gaan ook liever een andere dag dan massaal op verjaardagsvisite. De jarige spreek je amper, want zij is druk bezig. De overige familie/vrienden, ja leuk hoor. Maar ik kom meer voor de jarige.