Hallo allemaal, Ik heb iets heel doms gedaan... Een jaar terug vertelde een vriendin mij dat ze was gestopt met de pil en dat zij en haar man graag een kindje willen. Dit heeft mij heel erg aan het denken gezet en van "zeer gewenst kinderloos" ben ik omgeslagen naar "ik zou het wel erg graag willen". Vanaf half september ben ik dan ook gestopt met de pil en ik was ervan overtuigd dat mijn man er hetzelfde over dacht. In oktober ben ik gewoon ongesteld geworden, en ben ik maar eens over het onderwerp begonnen met hem. Hij bleek er nou niet echt blij van te worden, hoewel hij uiteindelijk wel zei het over een paar jaar misschien wel te willen. Ik nam mij voor dan maar meteen weer met de pil te gaan beginnen na de eerstvolgende stonde ( heb niet verteld dat ik al was gestopt), maar nu ben ik al een dag of 5 over tijd. Mocht ik zwanger zijn ben ik er natuurlijk erg blij mee en ik denk dat hij er uiteindelijk ook wel blij mee zal zijn, maar het voelt helemaal niet goed op deze manier. Ik durf het tegen niemand te vertellen...nu kan ik nog doen alsof het een foutje is... Eigenlijk wil ik maar met 1 iemand op deze wereld het testmoment delen, maar ik ben bang dat hij zich er ingeluisd voelt ( en terecht). Wat kan ik nou het beste doen?
Sja, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het nogal raar vind. Je gaat er toch niet vanuit dat je man een kleintje wil? Dit zijn dingen die je toch echt met elkaar moet bespreken en niet iets dat je op eigen houtje moet beslissen.
Oef... ..tja...ik ben een beetje bang dat het gezegde : Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten van toepassing is. Mijn gedachte hierbij is een beetje zoals Daphne...je kan er toch niet zomaar vanuitgaan (en naar handelen!) dat je partner/man een kindje wil zonder er uberhaupt duidelijk over te hebben gesproken. Zoiets moet altijd in overleg vind ik. Hmmm 5 dagen overtijd een kleine kans dat het ontpillen is of door de spanning komt. Ik zou gaan testen en indien zwanger .....dan zul je (vind ik) echt met de billen bloot moeten tegenover je partner. Sterkte! Mirre
Jaa jee wat lastig voor je. Maar je had naar mijn mening niet zonder te overleggen met de pil mogen stoppen. Ben bang dat je op de blaren moet zitten en het hem eerlijk moet vertellen. Ik hoop uiteraard dat alles op zn pootjes terecht zal komen. Liefs
Ik zou testen! Als je niet zwanger blijkt heb je iets heel erg doms gedaan maar is er in principe niets aan de hand! Of je het dan moet vertellen is een tweede.... Ik zou allang getest hebben, hoe moeilijk het misschien ook is. Het zou ook zo kunnen zijn dat je menstruatie uitblijft vanwege spanningen, want die zul je wel hebben!
Moeilijk hoor. Eerlijk vertellen lijkt misschien het beste. Maar misschien maak je je druk om niets. Je kunt zelf even een testje doen. En afhankelijk van de uitslag bepalen wat je moet zeggen.
goed het is nu gebeurt vertel het hem. Wacht niet tot je zeker weet dat je zwanger ben, want dan voelt hij zich echt bedrogen. Wees eerlijk en lief tegen hem. Dat je hem wou verrassen in je dolenthousiatme en nu inziet dat dat niet zo handig is. sterkte. Liefs, Tineke
ik zou er inderdaad eerlijk over zijn, als het anders er over een tijdje ineens per ongeluk uitflapt dan voelt hij zich helemaal bedrogen... en je hebt anders altijd het idee dat je op je worden moet letten, ook niet echt lekker in een relatie... en inderdaad testen, je kunt het beter maar zeker weten... en voortaan het eerst met je partner overleggen, zeker als je ervanuit gaat dat jet iets is wat jullie in eerste instantie beiden niet wilden. veel succes!
Ik weet het...erg dom....we zijn al 8 jaar samen. Toen we net getrouwd waren wou hij graag kinderen, ik wou wachten en eerst een goede basis creeren. Ik dacht dus dat ik, nu ik eindelijk ook zo ver was, hem een grote verrassing zou bezorgen, ik snap nu niet meer hoe ik dat kon denken. Hij zit nu voor zaken in het buitenland en eigenlijk hou ik het gewoon niet meer....ik wil testen!
Hoi hoi, Eerlijk duurt het langst dus ik zou hem zo snel mogelijk inlichten en er bij betrekken, misschien voelt hij zich anders helemaal buiten gesloten. Als je niet zwanger blijkt te zijn zou ik het er nog maar eens goed met hem over hebben. Heel veel sterkte ! Groetjes, Bibu !
Jij kent je man beter dan dat wij hem kennen dus kan beter inschatten hoe hij evt zou reageren als je zonder hem getest hebt. Zelf zou ik ook testen (dan maar zonder hem ) Fair is het misschien niet, maar dan weet je waar je aantoe bent en kun je ernaar gaan handelen. Je moet zelf bedenken wat je de beste oplossing vind: A) Testen .... of B) wachten tot hij thuis is (hoelang duurt dat?) en dan eerlijk vertellen hoe dom je bent geweest en dan samen testen en verantwoordelijkheid nemen wat de concequentie ook zal zijn. Terugdraaien kun je het niet meer, maar persoonlijk vind ik (ook al ben ik voor eerlijkheid/de basis in een relatie) dat je ogen nu misschien wel open zijn gegaan, er achter bent dat je heel dom bezig bent geweest. Stel dat je niet zwanger bent heb je ervan geleert en waarom vertrouwen kapotmaken als je misschien niet zwanger bent. Maar NOOIT meer doen! Ik duim voor je dat het goed uitpakt. Hou je ons op de hoogte? Mirre
Ja dat is een moeilijke, Het "kwaad" is al geschied of je nu zwanger bent of niet dus praten over waarom heeft geen zin. Ik zou gewoon open kaart spelen met je partner en eerlijk toegeven dat je de pil hebt laten staan zonder dit met hem te bespreken. Doe dit wel voordat je gaat testen want dan zal hij anders reageren als dat je het verteld als je de uitslag al weet. Succes! Groetjes Nadia
Bedankt voor jullie reacties! Hij komt zaterdag terug en ik denk dat ik morgen ga testen als er nog steeds geen spoortje ongi te vinden is! Ben ook behoorlijk misselijk de laatste dagen, maar dat kan ook van de zenuwen zijn...
Ik zou eerst testen voor dat ik iets zou zeggen. Je doen en laten zijn niet goed te praten maar dat geef je zelf al aan. Ben je niet zwanger dan heb je een harde les geleerd. Maat laat het daar dan maar bij. Maar ben je het wel dan heb je wat uit te leggen. Wees eerlijk meid! Dan komt het wel goed.
Ik zou ook eerst gaan testen, dan weet je het zeker. Ik vraag me alleen af wat je doet als je zwanger blijkt te zijn, ga je adn zeggen dat je met de pil gestopt was?
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen, met de pil stoppen zonder dat je weet of je partner er aan toe is is niet zo netjes. Maar het is nu eenmaal gebeurd, er is al genoeg over gezegd en je weet dat het dom is geweest. Wat betreft het samen testen, ik weet niet hoe je partner zou reageren als hij terugkomt van zn zakenreis, te horen krijgt dat je misschien zwanger bent omdat je al een tijd de pil niet slikt en dat je het testmoment gezellig met hem wil delen. Misschien voelt hij zich op dat moment zo bedrogen en is hij boos en wil hij helemaal niet gezellig samen testen. Pin je dus niet vast aan het mooie testmoment. Misschien het verstandigste om zelf te testen, is het negatief, dan zou ik bij zijn terugkomst alsnog je fout opbiechten, maar je kan er dan bij zeggen dat je negatief hebt getest en dat je wel weer aan de pil wil gaan als hij dat graag wil. Mocht je positief testen, tja dan is het idd op de blaren zitten. Misschien zal hij erg boos zijn, maar misschien alleen teleurgesteld dat je het achter zn rug om hebt gedaan en zal hij toch blij zijn dat je zwanger bent. Heel veel succes en sterkte!
Ik heb het vanochtend getest: "niet zwanger", maar ook niet ongesteld, dus ik maak me toch nog een beetje zorgen.... Heb mijn man wel gebeld gisteren om te vertellen dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn.... Hij schrok er een beetje van, maar zei wel graag een kindje te willen met mij en dat we het er zaterdag verder over hebben...over wel of niet de pil gaan slikken nu! Heeft er iemand ervaring met een clear-blue test, klopte het altijd? Hij bleef erg lang knipperen, ongeveer 5 minuten, voor er "niet zwanger" uit kwam! groetjes
Om te beginnen zou ik testen. En als de test positief is dan zou ik iig eerlijk vertellen hoe het zo heeft kunnen gaan, want ja..zomaar uit jezelf met de pil stoppen is nu niet echt handig hè Ik zie net nu ik post, dat je al getest hebt.. Eventjes afwachten dan en als je over een paar dagen nog niet ongi bent nog eens testen. De clearblue heeft meer hcg-hormoon nodig om positief te testen.