Wat voor 'ritme' heeft jullie baby van 4 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn dochter was afgelopen zaterdag 4 weken oud.

De laatste dagen iş het echt een rommeltje. Ik ben eigenlijk constant met haar bezig. Ze krijgt bv op verzoek wat neerkomt op elke 2a3 uur.

Ze valt niet meer zelf in slaap als ik haar wegleggen als ze slaapt wordt ze ook wakker..

Ze is bijna nooit tevreden wakker en dat vind ik best zielig voor haar..

De eerste 2a3weken sliep ze alleen maar en was ze tevreden.

De nachten gaan wel goed en slaapt ze gelukkig.

2. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    hier een meisje van 3 weken vandaag, en eigenlijk hetzelfde, geen bv maar fles, maar hier ook geen ritme, ik ga mee in haar ritme... ze krijgt nog om de 3 uur de fles en komt snachs 1 keer. als ze wakker is huilt ze vaak, alleen na de fles is ze soms tevreden aan het rondkijken.. sommige kindjes hebben gewoon wat meer mamma honger denk ik..

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier bij allebei ook geen ritme. Inderdaad, de eerste week ging het 'goed' met veel slapen overdag. Daarna zijn ze meer wakker en onrustiger. De krampjes beginnen dan ook.

Ik zou haar veel bij me houden, evt. in een draagdoek. Misschien slaapt ze dan wel lekker. En als het 's nachts goed gaat zou ik eigenlijk al heel blij zijn :)

4. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    In die weken is het gewoon echt nog een zooitje...vanaf 6/7 weken wordt het al beter. Tot die tijd lekker bij je dragen. Ik dacht dat er nooit een einde aan zou komen maar ik kreeg al vrij snel een tevreden, doorslapende baby.

5. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kreeg ook bv op verzoek. Ik nam lekker de tijd voor haar (doe ik nu nog steeds als ze wakker is) en zat soms uren op de bank met haar op de arm, ook als ze sliep. Als ik vond dat er echt iets in huis moest gebeuren en ze wilde niet alleen slapen, had ik haar in de draagzak. Daar zat ze een paar minuten in en sliep ze al zodat ik kon stofzuigen oid.

Ik zweer bij een draagzak/draagdoek. Beste uitvinding ooit :D

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Met 4 weken was het slapen, voeden, spelen/knuffelen, slapen.
    Voeden en verschonen duurde toen nog wel drie kwartier. Meestal daarna even knuffelen, of liggen in de box, en dan bij de eerste vermoeidheidssignalen weer naar bed. Slapen was volgens mij meestal drie kwartier. Soms anderhalf uur.

Pas met 6,5 maand kwam er echt een soort schema met drie slaapjes. (En met 7,5 maand alweer naar twee slaapjes)

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Met 4 weken had ik geen ritme. Ja, de baby ging mee met het ritme van het gezin. Peuter wegbrengen, naar speeltuin, winkel etc en tussendoor werd hij gevoed en hij sliep in de wagen of draagdoek.
    De meeste baby's worden pas tevreden na ongeveer 8 weken, als de piek van de krampjes voorbij is.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Daarom heb ik ritme ook tussen haakjes gezet. Ik hoef geen ritme op de klok ofzo.

En de hele dag op de bank met haar lijkt me heerlijk maar met nog 3 kinderen waarvan 1 peuter iş dat geen optie.

Slapen, voeden wakker en weer slapen dat zou het moeten wezen maar dat lukt niet meer..

De middelste twee naar bed brengen wordt zo een hele opgave 's avonds.. dan moet ze soms even huilen en dat vind ik ook zielig eigenlijk..

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Herkenbaar! Hier is het sinds twee dagen weer een stuk beter. Ze heeft nu zelfs al 2 nachten 'doorgeslapen'. Houd hoop! :)

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja dat vond ik ook heel zwaar met die leeftijd. Het wordt echt wel makkelijker!

11. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik had precies hetzelfde. Sinds ik onze zoon (nu 6 weken) ook overdag inbaker slaapt hij overdag weer een stuk beter. Ik leg hem dan na het voeden weg zodra ik merk dat hij moe wordt. Dan ben ik meestal net het huilen voor en valt hij makkelijker in slaap.

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waar slapen jullie kindjes? Mijn dochter slaapt tot nu toe in de box beneden. Maar misschien moet ik dat veranderen naar boven? Maar dan kan ik niet te lang bij haar blijven want mijn dochter is dan alleen beneden als ik haar naar boven breng..
    Pff hahah de vierde en toch weer onzeker en twijfelen😂

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    En een draagdoek dan? Kan ze daar lekker in slapen en heb je de handen vrij voor de andere kindjes, kan je ook lekker naar buiten wanneer je wilt enzo. Zeker als het straks wat beter weer is.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.024
    113
    Hier al best een aardig ritme! Mijn dochter krijgt nu 6 voedingen per dag (fv) op ongeveer hetzelfde tijdstip. 'S middags ligt ze zo tussen 14.00 en 16.00 op bed. 'S nachts slaapt vanaf 22.00 ze - op een voeding rond 04:00 na - door, tot een uur of 07.00.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.024
    113
    Bij mij 's middags en 's avonds/'s nachts op bed.
    Overdag heeft ze her en der natuurlijk ook nog wat slaapjes, dat is in de box of in mijn armen, hangt er vanaf wat ik zelf aan het doen ben :)

16. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Eerst kon ik hem overal neerleggen en viel hij wel in slaap. Nu doet ie dat niet meer zo makkelijk (ik denk teveel prikkels en te beweeglijk) dus leg ik hem ingebakerd in de reiswieg beneden. En dan 's nachts gewoon in de cosleeper naast ons.

17. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ritme? GEEN!
    Hahahahahaha

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Weetje waarom ik denk ik eigenlijk zo bang voor ben.. mijn eerste was een huilbaby en sliep alleen nog maar op schoot dag en nacht de rest was drama.. en dat wil ik echt nooit meer

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Wij volgden haar eigenlijk. We hadden toen al wel vaste patronen: eerst luier, dan fles, boertje + knuffeltijd, en 'gapen is slapen' en dan ging ze boven naar haar bedje. Late voeding (die voor middennacht en in de nacht) deden we dan ook in een volledig donkere kamer (je ontwikkelt nachtvisie met die verschoningen). Dag voedingen met evt verlichting en in elk geval gordijnen open. Fles op vaste tijden hadden we toen ook nog niet, we moesten nog niks dus de dag begon zodra zij in de ochtend aansloeg. Dat ritme ben ik pas met 6 weken een beetje gaan aansturen omdat ze met 7 weken naar de KDV zou gaan. Toen kende ik ook haar patronen een beetje dus kon ik met een vast ritme daar op inspelen. Echt spelen deed ze met 4 weken nog niet omdat ze de hele nacht de boel op stelten zette gedurende 6 uur lang, dus overdag was ze uitgevloerd. Nu slaapt ze 's nachts gewoon en slaapt ze zelfs door sinds ze ong. 7 weken is maar dat is wel een extreme luxe. De dag begint hier op maandag en dinsdag om 06:00 ivm kdv overige dagen om 08:00 of als ze eerder komt natuurlijk, we houden t nog wel flexibel met al die sprongetjes maar minimaal 3 uur tussen een fles en altijd zelfde patroon van opvolgende handelingen.

Deel Deze Pagina