Hoe breng je de zaterdag door?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kip89, 18 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    ‘S morgens zwemles.
    De oudste gaat vaak de hort op naar vriendinnen.
    ‘S middags gaan we naar de speeltuin of we wandelen even naar het centrum.
    Zaterdag avond is opblijfavond voor de oudste 2.
    Ze mogen dan een film uit kiezen, popcorn en een glas sinas :p

Om het weekend ben ik kinderloos ;)

2. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Soms kijk ik vrijdag avond wat langer tv met een lekker tripeltje.
    Dat is echt mijn me time.
    Zaterdag doe ik rustig aan.
    Knutselen met de kinderen, wat tv kijken, wasjes, vouwen , fruit maken, de vaat, soms de wc. , vrijdag avond 22u vaak stofzuigen en dweilen. enz bij mooier weer meer buiten.
    Soms gaan we begin van de avond op bezoek .
    Ik wandel wel es of we gaan naar t bos.
    Verder ben ik altijd bij de Kids. Man is buiten bezig , veel grond en dieren. Oudste speelt wat buiten. Jongste nu niet loopt nog niet. Zou ook graag poetsen maar dat lukt niet met de kinderen erbij, haha daarom vrijdagavond.

3. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Dat hebben wij ook niet echt maar kinderen hebben grote tuin met speelhuis en trampoline maar toch als ze ouder worden ist interessanter om buiten de tuin te vertoeven

4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.000
    3.967
    113
    Vrouw
    Wij gamen veel samen :oops::roflmao:
    Ik werk in de weekends maar als ik vrij heb of in vakanties, of na school zijn we de laatste tijd vaak bezig met Pokemon go. Dit weekend is een event en zondag heb ik vrij dus Pokemon go :roflmao:
    Maar oke toen hij 6 was had hij er geen interesse in want we hadden maar 1 gsm. Nu beiden een gsm dus vaak samen op Pokemon jacht.
    We hebben altijd wel veel gegamed. Toen hij 6 was vaak samen minecraft en Mario. Of uitstapjes naar een speeltuin, kinderboerderij, klein pretparkje wat we nu ook nog heel vaak doen maar dan de grote pretparken.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Zaterdag is bij ons altijd lekker volgepland. Voetbalwedstrijden, werken (de oudste), folderwijk (jongste), huiswerk, wandelen met de hond, even de stad in, naar een museum, familiebezoek, ergens lunchen (als het uitkomt qua tijd met voetbal), afspreken met vrienden etc. etc. Ik hou niet van thuiszitten, dus ik plan de weekenden vaak helemaal vol.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste twee kinderen hoef ik niet meer bezig te houden ;)
    De jongste speelt soms een handbal wedstrijd op zaterdag ( meestal zondag) en anders is het gewoon een relax dag. Soms gaat ze ergens spelen, lopen een rondje met de hond, doen wat boodschappen, lunchen wat uitgebreider en anders even naar de stad. De weekenden vliegen hier vooralsnog voorbij

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    's Ochtends gaan de kinderen naar school (A van 8 tot 10 en H van 8 tot 9.30 dit jaar), ondertussen doe ik eea in het huishouden tot ze terug zijn.
    Zaterdag is eigenlijk gewoon relaxen thuis. Als ze veel huiswerk hebben (komt nogal eens voor), doen ze wel alvast een deel zaterdag en de rest op zondag. Verder is zaterdag ook een familiedag omdat meerdere familieleden op zaterdag bij mijn schoonmoeder komen.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    De zaterdag staat meestal in het teken van sporten. Met M moeten we vaak tussen 8 en 8:30 uur vertrekken voor de hockey wedstrijd. Na de wedstrijd gaan de meiden vaak nog bij andere wedstrijden kijken of samen wat doen. Voordat we weer thuis zijn is het net middag. Zij gaat dan douchen en meestal zelf spelen (met Lego, Barbies of de crafty pony’s). Als het lekker weer is dan is ze de hele middag buiten.
    Q heeft in de middag haar korfbal wedstrijd. De tijden zijn heel verschillend. Afhankelijk van waar ze moet spelen gaat er iemand of iedereen kijken. En dan is het alweer snel tijd voor het avondeten.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vandaag ga ik in elk geval lekker naar de sauna!
    Vriend heeft een begrafenis, dan gaat dochter naar een vriendinnetje van haar.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Heel divers!
    Soms sport, kinderen doen geen sporten waarbij ze elke zaterdag in actie hoeven, dus maar paar keer per jaar. We zijn zelf ook actief langs de lijn (jureren, scheidsrechteren) dus ook daarvoor enkele zaterdagen in het jaar kwijt. Verder huishouden, boodschappen, speelafspraken van de kids, en nu straks weer veel in de tuin.
    Op zondag eigenlijk hetzelfde, maar dan wat meer thuis en minder buiten de deur.

Deel Deze Pagina