nee, die eerste is eigen maak! Die volgde op: goedemorgen deze morgen t'is een dag weer zonder zorgen goedemorgen, goedemorgen mooie meid.. denk dat het tijd wordt voor eigen cd..
Overdag is het slaapzak aan, speen in d'r mond, kusje op d'r voorhoofd, liedjesmuis aan en welterusten zeggen! 's Avonds is het bijna hetzelfde, alleen dan eerst pyjama aan en fles drinken (of andersom). Ik houd haar wel voor het slapen altijd eerst even een minuutje op schoot, zodat ze lekker rustig wordt. Ik legde haar eerst wel eens van het speelkleed zo *hop* in bed, maar dat vond mevrouw een beetje te rigoureus. Nu dus even rustig bij mama zitten en dan slapen.
schone luier, pyjama aan, slaapzak aan, papfles, tandjes poetsen en dan naar bed,, ik leg hem op bed, geef hem een kus en zijn knuffel+speen, geef hem nog een kus, wens hem weltrusten en tot morgen en ga naar beneden,, hij valt altijd gelijk weg en zijn speen is in inmiddels ook alweer uit ( weglaten werkt alleen nog niet ) Liefsz 8)
Bij ons gaat het zo: -omkleden en schone luier -flesje drinken -rustig verhaaltje voorlezen en boeren -tandjes poetsen -liedje zingen bij mama en een dikke weltrusten knuffel -in bedje -dikke kus -muziekgiraf aan -licht uit ..............en slapen maar! Het zit er zo in dat ze niet eens meer een kik geeft. Ze gaat gelijk slapen. Heerlijk!
ik doe zijn sokjes uit en zijn broekje dan gaat hij in zijn slaapzak en dan hup zijn bedje in. Dan geef ik een kusje doe een muziekje aan het zeg slaap lekker schat. En dan gaat ik weg.
Mijn ritueel: Luier verschonen, slaapzak aan, muziekje aan kus en slaaplekker. dit gaat altijd zo, alleen savonds doen we of nog een boekje, of een liedje en tandjes poetsen en dan de rest
Wij doen tandjes poetsen schone romper en pyamatrui aan slaapzak aan naar boven boekje lezen we nemen de dag samen door knuffeltjes onderstoppen ik mijn zoon onderstoppen flesje melk ik vertel een riedeltje terwijl ik naar de lamp loop.. Dat ik trots op hem ben, hij een grote jongen is, dat ik t allerallermeest van m hou en dan ben ik bij de lamp weltrusten schatje! Dan ga ik naast hem liggen tot hij slaapt en dan sneak ik ertussenuit! dan
op dinsdag, donderdag en zaterdag gaan ze na het eten in bad en daarna op bed de andere dagen mogen ze even spelen voordat ze naar boven moeten. dan gaan de pyama's aan. bij de jongste nog even de trappelzak. dan lees ik een verhaaltje voor en daarna gaan ze slapen.
Ik doe sowieso altijd rustig met 'm rond bedtijd...dus niet wild spelen op zijn kamertje en zo. Rustig een schone luier en pyjamaatje aan en nog even tandenpoetsen (daar maak ik wel een spelletje van, anders wil hij niet)... En daarna loop ik rustig wat rondjes met hem op de arm door zijn kamer, en zing ik een liedje voor 'm. Hij wijst dan onderweg alles aan wat hij ziet (hij zit in een 'aanwijs-fase' ). Daarna leg ik 'm in bed met zijn speen, en zwaai ik nog even bij de deur + kushandje. En dan slaapt hij als een roos!
Leuk om al die rituelen te lezen. Hier hebben we eigenlijk geen heel ritueel. Overdag breng ik hem als ie moe wordt, gewoon naar bed, en dan slaapt ie binnen een paar minuten ofzo. Wel geef ik hem altijd een dikke kus, en zeg ik: "Welterusten menneke, tot straks!" En 's avonds is het altijd wakker maken om 20.00. Dan een schone luier en zijn pyjama aan, of met papa eerst onder de douche. (Om de dag ongeveer.) Naar beneden voor de laatste fles. Als die op is, nog even lekker spelen. Rond 21.00/21.30 begint ie moe te worden. Dan gaat ie nog even met papa knuffelen en een dikke kus geven. Dan breng ik hem naar bed, en zwaaien we nog even naar papa. (Of ja, mama zwaait dan. ) Boven nog even luiercheck, slaapzak aan, in bedje leggen. Ik geef hem zijn speen, soms gaat ook de mobiel nog aan, als ie op de knopjes ligt te rammen. Ik geef hem een dikke kus, zeg nog wat tegen hem: "Slaap lekker kanjer, mama houdt van jou! Welterusten en tot morgen!" En binnen een paar minuten is onze kanjer alweer in dromenland.
eerste avondeten daarna in bad nog even spelen een flesje schone pamper slaapzak een kus een knuffel en uitleggen wat er gaat gebeuren. kleintje je gaat nu lekker slapen om groot en sterk te worden. als je wakker wordt is mama er weer maa rnu ga je lekker slapen. slaap lekker kokosnootje van me en dan wel 30 kusjes. nog even mopperen en daarna slaapt hij heerlijk. zo gaat dat elke avond hier
Daan krijgt na zijn laatste pap een schone luier, en terwijl ik dat doet, drinkt hij nog wat rosevicee uit een flesje zelf. Daarna leg ik hem na een knuffel en een kus in zijn trappelzak en terwijl ik dat doe zing ik een liedje voor hem, daar wordt ie rustig van. Speentje er bij, tutdoekje er bij en dan lekker worden ingestopt onder zijn dekentje. Handjes onder de deken binden, anders kennen we 90 keer heen en weer lopen voor de speen ( hij trekt zijn handjes er in zijn slaap gewoon tussen uit en dan is er niets aan de hand) en zeg hem welterusten na nog een kus en binnen 5 min slaapt hij zo uitgebreid is overgens het avond ritueel verscheeld niet veel op de dag maar sommige dingen worden wel gelaten oja om de dag gaat hij voor zijn pap in bad..
Hier meestal nog maar 1 slaapje overdag, dan alleen muziekje aan en een kus. 's Avonds wel een ritueeltje, pyjama aan, tandjes poetsen, verhaaltje, straat uitzwaaien (iedereen gaat slapen ) en dan slaapzak aan, muziekje aan en weg ben ik. Meestal kletst ze dan nog wat, heel soms een beetje jammeren en als ze hard huilt begint dat al eerder, dan gaat ze nog even mee naar beneden spelen want dan is ze gewoon nog niet moe genoeg om naar bed te gaan.
Overdag is het eigenlijk heel simpel als ze moe is gaat ze naar bed ze krijgt een knuffel en een kus en ik zeg haar dat ze even lekker mag slapen zodat ze straks weer fijn met haar speelgoed en met Mama mag spelen dan loop ik weg en meestal is ze al in dromenland voor ik de deur dicht heb. s'avonds doen we er wat langer over . Ze gaat in bad en dan zingen we een aantal liedjes. Dan afdrogen op het hoge bed en insmeren met lavendel body lotion . Ze helpt daar zelf mee ik zeg dan een rijmpje zelf verzonnen en steld niet veel voor maar als ik het niet zeg doet ze niks. het gaat zo: Smeren smeren ik zal het je leren . doe maar mee , met je handjes je hebt er 2 . je buikje je rug , nu je pyama aan en vlug. Als ze aan gekleed is gaan we even knuffelen ze staat op het logeer bed dat is een hoogslaper dus ze staat met haar gezichtje op de zelfde hoogte als mijn hoofd ik geef haar kusjes en ik krijg er ook terug dan gaat haar slaapzak aan en zeggen we weltrusten tegen de poezen. We zeggen dan papa of een foto van hem weltrusten Als haar papa thuis is (hij is militair en door de weeks niet altijd thuis) helpt hij mee met dit alles en gaat hij even een flesje melk voor haar maken anders doe ik dat zelf dan boven op haar kamer bij mij of Papa op schoot haar fles drinken en meestal slaapt ze al voor ze de laatste druppel op heeft. Toch zeg ik haar dan nog weltrusten . We hebben een riedeltje wat wel altijd tegen haar zeggen en dat is: Papa en Mama houden van jou , je bent ons mooie meisje , ga nu maar lekker slapen , heb mooie dromen en we komen je morgen weer halen dag lief prinsesje weltrusten. Ze krijgt dan nog een dikke kus op haar voor hoofd en word ingestopt.
ahhh cute! Ik ben nu ook wat meer met haar knuffels bezig. Ze hebben inmiddels allemaal een naam (das moeilijk ) Er naast liggen wachten dat ze slaapt... nog nooit geprobeerd. En past hier ook niet in haar ledikantje Ze zou het wel heel gezellig vinden denk ik.
Meisje is 8 maanden en 2 weken: Eigenlijk zoveel mogelijk bij elk slaapje hetzelfde: verschonen / rondje knuffels kijken en begroeten / slaapzak aan / in bed grijpt ze meteen naar haar knuffelkonijn / krijgt fiep / veel kusjes en even rustig op zachte toon weltrusten wensen / muziekje aan / licht uit en ze gaat meteen slapen In de avond hetzelfde, overdag doe ik geen pyama aan maar soms wel broekje of vestje of zo uit. 's Avonds krijgt ze meestal voor haar laatste fles haar pyamaatje aan. Ik wil binnenkort na de fles een klein boekje gaan lezen als ritueel, lijkt me leuk en gezellig en een echt rustmoment. Meestal doe ik haar in bad voor de fles, heb eens gelezen dat dat beter voor haar maagje zou zijn? Maar hier zou het denk ik ontspannender zijn na de fles. Nog meer mensen die het na de fles doen? Gr.
Jinthe gaat lekker in bad,daarna afdrogen,aankleden,tandjes poetsen,vitamine druppeltjes,oortjes schoonmaken etc etc.. En dan leg ik haar in bed,in haar slaapzak geef haar een kus en dan zeg ik love you en dan zegt ze love you mama!*SMELT* En dan mijn vriend een verhaaltje voor,dan weer van beide kanten love you en een kus,en dan lekker slapen!
hier wel ritueel. Beneden wassen, aankleden (om de dag in bad) en dan naar boven. Laatste flesje drinken en dan voorlezen. Laat ik het nachtlampje nog even zien zodat ze weet dat ze bij pap en mama thuis is mocht ze wakker worden.Daarna op bed dan zeg ik dat papa en mama heel veel van haar houden. Geef ik haar kusjes Lekker slapen dan gaan we morgen weer lekker spelen. Ik geef haar haar speentje en doe haar winnie de poeh projector aan (alleen muziek). dan zeg ik nogmaals welterusten lieverd lekker slapen als ik naar de deur loop en dan ga ik naar beneden. Meestal leg ik haar op bed heel soms mijn man (werkt in pleogendiensten vandaar).
hier bijna elke avond hetzelfde: in bad, pyjama aan, slaapzak aan, licht dimmen, flesje en dan naar bed. Kusje en weltrusten tot morgen en dan licht uit en weglopen. Ik wil zo min mogelijk toeveoegen in de zin van voorlezen, liedjes etc. Dan zit je er altijd aan vast mocht het een keer niet kunnen of iemand anders zingt niet hetzelfde bv. Als ze straks groter is kan ik er vast niet onderuit komen. Voorlezen en zingen doe ik overdag.
Overdag: Schone luier, knuffelen, kusje en dan leg ik (of vriend) haar in bed. 'sAvonds: 5 van de 7 avonden brengen vriend en ik haar samen naar bed (de overige 2 doe ik het, dan is vriend er niet), vriend doet altijd een schone luier, en ik meestal haar tandjes poetsen. Ondertussen nog even neus, oren en buik aanwijzen of een liedje zingen (of allebei). Nog even lekker knuffelen, allebei een kusje geven en dan slaapzak aan en naar bed. Ohja we zetten altijd het muziekje van de babyfoon aan, zonder kan ze ook best slapen hoor, maar wij vinden het gewoon een leuk slaapmuziekje, en het is een gewoonte geworden om hem aan te doen als ze in bed ligt.