Bij ons gaan de meiden met papa in de bakfiets op speurtocht naar de kadootjes. Ze krijgen smiddags een brief waar in staat dat ze op zoek moeten naar plekken waar letters te vinden zijn. Papa schrijft die van te voren met stoepkrijt op. Elke vraag/omschrijving verwijst naar een plek in ons dorp (de molen, school, zwembad enz). Als ze alle letters hebben verzamelt dan verteld dit woord waar de kadootjes liggen, het antwoord is ZOLDER. Ik blijf thuis want kan natuurlijk al even niet meer fietsen wegens de zwangerschap . En heb natuuuuuuuuurlijk helemaal niks gehoord, hoe komen al die kadootjes toch ineens op zolder
Gewoon "Sinterklaas bellen" intikken in de playstore of app store (logo achtergrond is groen met het hoofd van Sinterklaas aan de telefoon).
Hier bonken de buren ook op de deur en wij bij hen Vorig jaar vierden zij het in het weekend en waren 5 december weg. Toen andere buren gevraagd haha.
Ik had vanavond een huilende kleuter in bed die bang was dat ze heel erg zou schrikken als de pieten herrie zouden maken als ze de cadeaus brengen (net een verhaaltje gelezen waarin piet op het raam bonkte). Dus nu hebben we afgesproken dat ik morgen op school aan sint of piet vraag of ze het gewoon bij de voordeur willen zetten en aanbellen.. Ik denk dat ik dan vlak daarvoor net even kip uit de vriezer moet pakken (in de garage)...
Wij hebben een draadloze bel. Meestal doen wij het zo dat mijn man de cadeautjes vanuit de garage voor de voordeur zet en meteen de bel los klikt. Die stopt hij dan in zijn zak. Vervolgens komt hij weer terug in de kamer en gaat rustig op de bank zitten. En dan drukt hij dus in zijn zak op de bel, kinderen rennen naar de deur etc. Wat we ook ooit hebben gedaan, was dat ik even naar boven ging. De zak met cadeaus op onze slaapkaner bij het raam gezet, het raam open gezet en vervolgens even flink met iets langs de verwarming gegaan om herrie te maken. Daarna snel naar de badkamer en zodra ik de kinderen naar boven hoorde komen, de wc door getrokken en heel verbaasd van de badkamer gekomen met de uitspraak ‘wat was dat voor een herrie?’.
Hier worden ook al een paar jaar de cadeautjes gebracht door Sint en zijn pieten. Gezellig met mijn broertje en zusje en de kinderen, inmiddels al 10 dus lekker druk Vroeger ging inderdaad mijn vader altijd naar de wc. En dan bonzen op de deur en de pakjes buiten voor de deur. Ik weet nog wel dat het laatste jaar dat ik geloofde ik het zo jammer vond dat hij dat moment altijd moest missen
Hier altijd onze lieve buurman (waar de kids zo gek mee zijn, ze moesten eens weten ) Soms bij de voordeur, soms achter. Ben nu van plan hem te vragen eerst 1 zak bij de voordeur te zetten. En als hij wil iets v 5 minuten later achter op de ramen bonzen en dat dan blijkt dat er nog een volle zak is....