Hi dames, Volgende week organiseren mijn man en ik een speciaal feest voor naaste familie, waarbij ik graag iets zou willen hebben om mee te proosten. Ik dacht eerst aan kinderchampagne, maar ik zou toch liever iets ietwat meer chique willen. Ik heb wat rond zitten googlen naar alcoholvrije champagne/prosecco, maar tot nu toe nog niets tegengekomen wat ofwel aantrekkelijk klinkt/eruit ziet of écht alcoholvrij is (je ziet vaak toch nog 0,5% alcohol bijvoorbeeld) Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?!
Ik vind de meeste kinderchampagne véél te zoet! Toen ik zwanger was dronk ik nog wel eens van die flessen van de ikea met draaidop. Is priklimonade met een frisse appel-bessensmaak en het ziet er in een glas uit als rosé bubbels..
Pas du Tout schijnt ook fantastisch te zijn Pas du Tout (mousseux sans alcool) | BUBBELS | ildivino Wijnwinkel
Poeh, geen idee meer hoe dat heet. Maar met oud en nieuw proosten wij altijd met alcoholvrije champagne. Smaakt vrijwel hetzelfde, zelfde fles ook. Gewoon te koop bij de slijterij.
Ik geloof dat dat bij elke variant is hoor. Omdat het in principe gewoon wijn is waar dan later de alcohol uit wordt gehaald. Dan kun je beter iets van priklimo of kinderchampange doen.
Ik zou het bij de slijter even vragen, die kinderchampagne is niet te drinken. Tijdens mijn zwangerschap had ik ook een keer alcoholvrije champagne, geen idee meer welk merk, maar het smaakte goed.
Ik dronk tijdens de zwangerschappen met Kerst of Oud&Nieuw: Zéro met perziksmaak (Kocht het bij Makro, maar zie dat AH het ook verkoopt) Link: Albert Heijn
Hier staat bij de sappen ook een fles met kurk, Ame geloof ik. De rode vind ik lekker. Niet zo mierzoet maar toch weer wat anders bij een feestelijke gelegenheid.
Bij de Appie verkopen ze appletizer. Die is ook erg lekker en oogt als champagne als hij in het glas zit.
Ik drink zelf nooit, en als er met champagne getoast wordt, drink ik Canada Dry, Appletiser of een eenvoudige mocktail van roze pompelmoessap met tonic. Zelf ben ik absoluut niet te vinden voor kinderchampagne of alcoholvrije varianten.