Nitraatrijke groente opnieuw opwarmen?

Discussion in 'Voeding' started by Tamar69, Jun 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren wat teveel eten gemaakt voor mijn dochter. Normaal warm ik dat de volgende dag gewoon voor haar op maar omdat er nu ook koolrabi in zit twijfel ik toch.. Hoe slecht is het echt om nitraatrijke groente de volgende dag nog eens op te warmen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Voor een volwassene is het niet ideaal, maar kan het. Voor een baby is het echt niet goed. Ik zou het risico niet nemen.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou voor kleine kinderen het risico niet nemen. Het nitraat in de groenten wordt omgezet in nitriet en kan zuurstoftekort veroorzaken.

4. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het idd maar gewoon weggegooid, bij twijfel moet ik dat eigenlijk altijd maar doen :cool:

5. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie het eigenlijk met het invriezen van gewone "gerechtjes" voor je kind? Ik heb een aantal ingevroren "gerechtjes" in de vriezer staan voor mijn dochter, voor noodgevalletjes. Maar nu lees ik toch best vaak dat het eigenlijk best slecht zou zijn om dit nog te geven aan je kind. Hoe doen jullie dit, gewoon de restjes weggooien of vriezen jullie toch wel wat hapjes in?

Ook vroeg ik mij af hoe het zit met het volgende wat betreft nitraatrijke groente: Stel dat ik bijvoorbeeld pastasaus heb waar bleekselderij inzit, kun je dit dan gelijk niet meer invriezen door de selderij?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen, want ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet maar nu ik eens zat te googlen kwam ik best vaak tegen dat je restjes beter weg kan gooien ipv in de koelkast of vriezer bewaren voor je kindje.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou het risico niet nemen, maar naar wat ik gelezen heb valt dat met dat opwarmen eigenlijk allemaal wel mee. Dus voor mezelf doe ik het wel eens.
    Oeps..... bedenk ik me dus ineens dat ik het wel doe met roolrabi wat nitraatrijk is blijkbaar.

@ tamar69
    Ik zou het gewoon invriezen, zo ver denk ik echt niet na. Want dan kun je niets meer in het leven.

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ik kook in het voren en het gaat allemaal in de vriezer en wordt opgewarmd. Gaat hier allemaal prima. Het nitraatverhaal is niet zoals vroeger werd verteld (kan even geen bron verzinnen :)) en voor mij voelt zelf koken en invriezen nog altijd beter dan alleen maar potjes. persoonlijk vind ik het dus niet zo spannend, maja das op gevoel gebaseerd.

En zodra onze kleine man het gaat redden om tot 17.45 uur te wachten met eten, mag hij met de pot mee eten:)

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik heb altijd prakjes gekookt en in de vriezer bewaard. Werd wel steeds minder omdat ze steeds meer mocht en ze lust ook alles! Tot 16 maanden en nu is het op. Ik maak ook niks meer nu. Als we nu iets pittigs eten, krijgt ze wat anders klaargemaakt (heeft dezelfde gevoelige darmen als haar vader).

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik maak ook vaak van te voren al heel wat maatlijden die ik invries en later dus opwarm, zoals al gezegd ben ik van mening dat dit nog altijd beter is dan die potjes. Dus ook nitraatrijke groente warm ik wel eens op, want ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bij elke groente gelijk denk aan of het nitraatrijk is :)

10. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties :) Er wordt dus nog best vaak ingevroren.. Met nitraatrijke groente zal ik nu wel extra uitkijken want ik geef dat toch niet met een fijn gevoel aan mijn dochter als het al eerder opgewarmd is geweest. Maar voor de rest blijven de ingevroren hapjes er gewoon inliggen voor noodgevallen maar ik ben nu wel bezig met wat gerichter koken, dus echt ff kijken of het voor 1 portie is en niet voor 4 waardoor er 3 de vriezer inmoeten :cool:

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Ook geen vis bij geven en niet het kookvocht gebruiken.

Share This Page