wisselen van voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sassie25, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Eveline,

ik heb een vraag over het wisselen van flesvoeding.

Na de geboorte van mijn zoontje ben ik begonenn met BV, maar omdat dit niet helemaal gelijk op gang kwam moesten we bijvoeden. Nu zijn we daarmee gestart in het ziekenhuis en vanuit daar is tegen ons gezegd dat we de hypoallergene voeding van Nutrilon moesten geven (waarom si nog steeds een raadsel). Nu is de BV niet gelukt en krijgt hij volledige flesvoeding.
    Maar ik wil graag van die hypoallergene voeding af, er zitten geen allergien in onze families en aangezien het nogal wat in geld scheelt...

Nu krijgt Tycho ook sinds een week ook Omneo vanwege zijn ontlasting en krampjes. Ik meng dat samen met de hypo. ( 3 scheppen omneo en 2 hypo) Maar omdat ik dus de gewone standaard van Nutrilon wil gaan gebruiken, vroeg ik mij af of ik die 2 scheppen hypo ineens kan vervangen door 2 scheppen standaard of zou dat teveel wisseling zijn? Tycho reageert heel goed op die Omneo, en omdat hij daar het meeste van binnen krijgt dacht ik dat het misschien niet heel veel zou uitmaken of hij dan hypo of standaard erbij krijgt.

Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Saskia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Saskia,

Je kunt zeker wel proberen om de 2 schepjes hypo allergeen te vervangen door Standaard voeding als er in het gezin geen allergieën voorkomen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina