Hoe brood leren eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marley, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    We gaan beginnen met brood, met de korstjes denk ik. Wanneer begon joj daarmee? Geef je gewoon een korst in het handje, of in het mondje?
    Wanneer ging je over op het binnenste van het brood? En wanneer beleg?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De eerste paar keer heb ik een stukje van het kapje gegeven in het handje, maar na een paar dagen propte ze het in 1 keer tegelijk in haar mondje en ben ik haar zelf stukjes gaan geven. Nu eet ze een halve boterham dus ook het binnenste. Maar je moet zelf even kijken hoe je kindje het oppakt!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben direct met het binnenste begonnen. Ik heb het toen heel klein in haar wang gestopt. En ooohh wat vond ze het vies. De eerste drie dagen heeft ze ook lopen kokhalsen. Daarna gingen de kleine stukjes heel goed.
    Na 2 weken ben ik grote stukken gaan geven omdat ze ook geprakt voedsel goed at. Ik probeer soms t stukje in haar hand te doen maar dan knijpt ze het stuk en ligt het op de grond en dat mini stukje wat ze nog heeft gaat naar haar mond haha.
    We doen er nog niks op. Dat komt later wel. Ze is nu bijna 6,5 mnd.
    Je moet vooral kijken naar je kind. Kouwt ze al op haar eten, kokhalst ze wel of niet bij grote stukken etc.

4. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    mijn dochtertje vindt het zachte binnenste nog heel lastig om weg te krijgen. Het plakt in haar mondje. Ze verzamelt dat en het lukt haar niet om het door te slikken. Lekker knapperig geroosterd brood of crackers gaat veel beter. Dat kan ze helemaal zelf eten en ze vindt dat ook erg lekker. Gewoon een flinke reep in het handje geven en dan gaat ze zelf sabbelen en stukjes eraf knagen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben met 7 maanden gewoon begonnen met een boterhammetje met roomboter. Gewoon in zijn geheel gegeven en zelf eraf laten eten. Een dikke korst met zacht eraan werkte het beste; kon hij goed vastpakken en 'leegeten'. Ik heb nooit stukjes in zijn wang gestopt.

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Met 7 maanden een korstje gegeven maar dat werkte niet. Dus toen wat binnenstebrood in de fruithap gebrokkeld, dat ging perfect (was en is dol op fruithap). En de stukjes steeds wat groter gebrokkeld en later omgedraaid, dus fruithap op brood en van lieverlee ook ander beleg op brood gedaan.. En inmiddels eet hij ook de korstjes op

Maar goed, het zal bij elk kind anders werken ;)

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier korstje in de hand gegeven, daar ging hij fijn mee spelen. toen het korstje in de maag verdween begonnen met boterham.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Met ongeveer 7 mnd begonnen, eerst door een korstje in de hand te geven, nog wat later ook 'dobbelsteentjes'.
    Bij dochter ging het meteen mis; zij ging schrokken en moest daarna overgeven. Dus pas na een paar weken brood als pap gegeven, van een lepel (brood met melk).
    Bij zoon ging het wel goed, hij ging dus wat sneller naar stukjes brood. met 8 mnd en een beetje deed ik er wat margarine op, nog later ook ander beleg (smeerkaas, fruitspread, appelstroop).

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Begonnen met korstje, daarna steeds beetje meer vd boterham. Toen met boter erop een hele, en daarna van lieverlee wat beleg gevarieerd erop. Heerlijk vond hij het,maar goed die van mij eet alles..

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Begonnen met reepjes geroosterd brood, daarna gewone boterhammen. Nooit echt problemen mee gehad.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    mijn dochter geef ik de broodkapjes in haar hand. is ze zo n kwartier zoet mee en vindt ze heerlijk. ik ga vanaf morgen beginnen met ook het zachte deel. beleg? nog geen idee.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook gewoon begonnen met een korst... gewoon stuk 'afgescheurd' van het brood en in haar hand gegeven.
    Later toen ze als lunch brood ging eten heb ik gewoon stukjes gemaakt tgv een postzegel met alleen boter er op. Zo heeft ze tot 1 jaar haar brood gegeten.
    Je kunt het eventueel ook roosteren, plakt het niet zo!

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben met 10 mnd begonnen met brood. Eerst het binnenste want onze dochter schrokte nog al en verslikte zich dan. De eerste tijd kreeg ze altijd twee droge boterhammen. Heel af en toe met wat beleg. Inmiddels is ze 16 mnd en echt dol op brood (nou eigenlijk op alle eten). Ze eet nog steeds twee sneeën per maaltijd en dan wisselend met beleg of gewoon droog. De korstjes eet ze probleemloos mee op.

Deel Deze Pagina