Harde ontlasting, maar geen last

Discussion in 'Voeding' started by Mamaliefde, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaliefde

Apr 2, 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 7 maanden oud heeft al een aantal maanden nogal harde ontlasting. Ze creeert kleibollen zo groot als een mediumsize tomaat zonder dat je ook maar iets aan haar ziet.
    Ik snap gewoon niet hoe ze die megakeutels (noem het maar gewoon bollen klei) eruitkrijgt zonder ook maar iets van haar gezicht te vertrekken. En altijd keurig rond gevormd. Ik kan de luier bij wijze van spreken gewoon hergebruiken omdat je de poepbol er letterlijk uit kan laten rollen.

Nu heeft ze tot 3 weken geleden heel vaak en vooral veel voedingen teruggegeven. Ze kon gemakkelijk een uur na de voeding nog een volle mond over me heen laten lopen. Ook daar heeft ze overigens totaal geen last van gehad. Het kind is de hele dag supervrolijk, megabeweeglijk (wat het langdurige teruggeven waarschijnlijk ook voor een groot deel stimuleert), en een smulpaap.

Nu heb ik 3 weken geleden eens eventjes een testje gedaan op de nutriciasite, en besloten dat we de voeding met johannesbroodpitmeel maar eens moesten uitproberen. Ik geloof nl niet dat ze koemelkallergie heeft, want daar zijn buiten het spugen geen aanwijzingen voor.

Nou....een wereld van verschil!!! Nu we deze voeding geven hoeven we haar eigenlijk niet eens meer een slabber om te doen. Waar 2 slabbers over elkaar haar truitje en romper nog geen 10 minuten p.dag droog konden houden, blijft het nu allemaal een hele dag droog! Je kunt je niet voorstellen hoeveel dat aan was scheelt ;) Echt geweldig dus...

Dat dat gespuug haar vocht gehalte verminderde en daardoor de harde ontlasting veroorzaakte lijkt me logisch, alleen nu zijn we dus al royaal 3 wk verder, geef ik haar extra vocht, krijgt ze fruithap, groentehap enz....en mevrouw kleit nog vrolijk door..

Ze heeft overigens nog geen aambeitjes ofzo, maar voor mama voelt het wel pijnlijk aan...Ik ben gewoon bang dat er dadelijk misschien meer aan de hand is in haar darmpjes ofzo...dus alle tips zijn welkom..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft je kind last van het spugen?
    Zo te zien niet, ze heeft het al 7 maanden zonder nutriton gedaan.
    Waarom zou je dan iets gaan toevoegen? Zij heeft geen spuugprobleem, jij hebt hooguit een wasprobleem!
    Zelfde voor de poep...zij heeft er geen last van, dus jij hoeft je niet druk te maken.

Gewoon wegblijven van reclamesites, niet met andere kinderen vergelijken. Gewoon naar je kind lijken, van je kind gnieten en gen poblemen creeeren die er niet zijn!

3. linda008

linda008 Lid

Jul 9, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    en anders eens geregeld een kiwi geven. Schijnt goed te helpen tegen harde ontlasting. Heb ik bij mijn zoontje ook geregeld gedaan.
    En niet te veel banaan. Dat stopt

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Of juist hele rijpe banaan... dat laxeert dan weer! :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kiwi bij 7 maanden lijkt me geen strak plan, te heftig.

Ik blijf erbij, ik vind het nogal vreemd om je kind onnodige toevoegingen te geven alleen maar omdat je een wasprobleem hebt.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vraag me af TO...lees in ander topic dat je eerst HA gaf. Harde poep kan een uiting zijn van koemelkeiwitovergevoeligheid. Spugen ook trouwens.
    Is die poep soms hard geworden nadat je met HA stopte?

Share This Page