Hoe BSO regelen bij kind op SO?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jaime, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik vraag me af hoe ouders met een kind op het SO de BSO hebben geregeld? Bij reguliere scholen is er een BSO aangesloten maar bij SO scholen meestal niet. Bovendien is de school meestal ver van huis. Hoe hebben jullie dat geregeld?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dit wil je vast niet horen, maar niet. Mijn oudste gaat misschien naar so en ik heb begrepen dat veel moeders daar niet werken. Ik werk trouwens ook niet omdat mijn kinderen niet naar reguliere opvang kunnen, kan jouw kind dat wel?
    Soms heeft een Bso wel taxi service en wordt het kind tegen vergoeding met de taxi opgehaald.

3. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ah nee dat is niet wat ik wil horen :D

Ze kan wel gewoon naar een reguliere bso, maar het probleem is hoe ze daar komt. Taxi service zou dat probleem inderdaad oplossen als dat een beetje betaalbaar blijft.

.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Is er geen BSO in de buurt van de SO? Die werkt misschien niet standaard samen met de SO, maar misschien valt er wat te regelen?

5. Jaime

Jaime Niet meer actief

Dat moet ik dan uitzoeken. Ik werk op het moment niet, maar wil en moet dat in de toekomst wel weer gaan doen. Ze zit tijdelijk op deze school alleen weet ik niet hoe lang tijdelijk gaat zijn. Mogelijk moet ze naar een andere so ver weg. Dan wordt het logistiek lastig met de jongste die wel in de buurt op school zit. Maar het kan ook dat ze straks weer terug gaat naar regulier. Ik moet dus eigenlijk gewoon afwachten wat het schooladvies gaat zijn maar ik kan dat moeilijk loslaten.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.280
    11.889
    113
    Dan zou ik gaan voor twee opties. Een BSO in de buurt van het SO. En een BSO n de buurt van de reguliere school. En dan kijken of er plek is op de dagen die je nodig hebt, eventueel alvast beschrijven en alvast een plannetje maken met opties voor het een en voor het ander. Dat soort dingen geeft mij vaak wat rust, al weet je de definitieve uitkomst nog niet.

7. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik weet alleen niet naar welke SO school ze dan toe zou gaan.
    Ik bedenk me nu dat als ze door taxivervoer thuis gebracht wordt als ze ver weg op school zit, ze gewoon naar de BSO in de wijk kan gaan waar haar zusje dan ook zit. Dat lost het hele logistieke probleem op.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Let wel op niet alle bso halen je kind op, en de taxi zet ze alleen op wen vast punt af. Hier zelfs niet thuis maar bij de bushalte.

Ik ben thuis ivm al die problemen, want zou mijn kind hier op de bso mogen aanmelden maar moet haar zelf van de bus ophalen....

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh en taxi vervoer krijg je ook niet zo snel meer......dus hou daar rekening mee. Zou je trouwend nu al aan moeten vragen, want kan 3tot 4 maanden duren voordat dat rond is!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Daarbij mijn kind verwerkt prikkels slecht en zit op sbo school daarom ook.

Een bso werd mij verteld zitten gemiddeld 40tot60 kinderen bij elkaar na school....kan ze dat wel asn, mijn antwoord was nee.... Dus kon ze niet komen. Een gastouder in huis zou ook een optie zijn, bij jouw thuis bedoel ik!

11. Jaime

Jaime Niet meer actief

Dat zou geen probleem zijn, dan kan ze zelf naar de BSO lopen.

Ja maar dat gaat natuurlijk niet als je op je werk zit ;)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Als ze dat zelf kan, zou het idd geen probleem zijn. Mijn dochter kan dat nog! Niet...

Handig he daarom maar gekeken is het mogelijk thuis te blijven....

13. Jaime

Jaime Niet meer actief

Hhmm, dat gaat dus nog niet want het is nog helemaal niet duidelijk wanneer ze waar naar toe gaat.

Ze wil juist zo graag naar de BSO. Ze vraagt al lang wanneer ik nou ga werken zodat ze naar de BSO mag. Ze is juist een kind die heel veel prikkels nodig heeft, is snel verveeld.

14. Jaime

Jaime Niet meer actief

Voorlopig kan ik nog wel thuis blijven. Dat moet ook nog even wel want met al die psychiater bezoeken e.d zou ik echt niet weten hoe ik dat werkend allemaal geregeld zou moeten krijgen. Maar die mogelijkheid gaat niet eeuwig duren en ik ben alleenstaand.
    Ik heb nog wel even tijd hoor maar ik vroeg me gewoon af hoe anderen dat doen. Hetzelfde als ik dus op het moment... Thuis blijven :D

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Direct je iets weet vervoer regelen 😊

En fijn toch dat ze dat wel kan! Ik zou informeren bij die waar je andere dochter zit of er opties zijn! Nee heb je ja kun je krijgen toch?

Deel Deze Pagina