Hoi, Zoals in mijn onderschrift te zien, ben ik 2,5 mnd geleden bevallen van een prachtige dochter. Na een moeilijke start (7 wk te vroeg) doet ze het goed en zijn we dolgelukkig. Het is wel lastig om ritme te vinden enzo, er zijn heus moeilijke momenten maar ow wat zijn we blij met ons meisje. Nu weten we al dat we een 2e willen, en dat het gat niet te groot moet zijn. Hoe groot, hebben we het nog niet over gehad. Zelf hoop ik, na 9 maanden ''ontzwangeren'' weer voor een 2e te gaan. Nu hebben wij 3 wk na de bevalling, voor 't eerst weer gevreeen. Met condoom, want nog niet weer aan de pil (bv). Dat ging niet helemaal goed (lang geleden met condoom). Ik ben overigens nog niet weer ongesteld geworden, maar pas 2 wk geleden gestopt met kolven dus verwacht dat dat normaal is. Ik heb helemaal geen reden om te denken dat ik zwanger ben hoor, maar heb net een clearblue ovulatietest gedaan (digitaal). Weet ook niet waarom, was nieuwsgierig wat eruit zou komen. Hij gaf positief aan. (zo'n rondje met een smile) Ik heb wel eens gelezen dat een ovulatietest als zwangerschapstest KAN werken, maar ga daar echt niet van uit hoor. Nu is het zo, dat ik, voor onze eerste, maanden lang deze tests heb gedaan met nooit 1 keer positief. Soms wel drie weken lang elke dag, nooit positief. Toen ik, na ruim een half jaar een positieve had, spronk ik dus een gat in de lucht, dat snap je. (alleen nog maar ovulatietest). Dus nu wordt ik automatisch blij als ik zo'n smiley zie... Maar wat betekent dit? Dat ik puur toevallig op een dag dat m'n eisprong (is die er alweer?) nadert toevallig zo'n test doe? Of is het normaal, gezien hormonen enzo, dat zo'n test positief uitslaat na een bevalling (ook na 2,5 mnd)? Of misschien stiekem toch...? Nogmaals, ik heb deze test echt zo zo vaak gedaan met negatieve uitkomst, ik weet dat hij niet zomaar positief uitslaat... Wie weet of het standaard kan zijn na een bevalling?
geen idee, maar je maakt jezelf gek met die testen, koop wat leukers voor dat geld. Maar ja, 2,5 maanden na een bevalling zou je een eisprong kunnen hebben. Als je wil weten of je zwanger bent kan je daar een test voor doen. (Koop een goedkoper merk als Clearblue, werkt net zo goed)
die testen lagen er nog van de vorige keer, natuurlijk ''koop'' ik geen ov testen om zwangerschap mee te testen dus van dat geld gaat niet op. wilde alleen weten of iemand weet of je alweer eisprong kunt hebben nu en óf het zou kunnen dat het zw is ipv ov
Je zou wel een eisprong kunnen hebben. Maar erg toevallig is het wel. Ik zou toch echt even een zwangerschapstestje halen, dan weet je het zeker.
Het zou inderdaad kunnen, ik heb ook wel eens een zwangerschap "ontdekt" met een positieve ovulatietest twee weken na mijn echte ovulatie. Als ik jou was zou ik toch even bij het Kruidvat een 2 voor 5 euro testje halen dan heb je duidelijkheid.
Ik heb geen bv gegeven trouwens, maar toen ik bij de eerste 6 weken na de bevalling op nacontrole kwam kreeg ik een inwendige echo. M'n baarmoeder zat nog vrij hoog en de gyn wilde checken of het verder allemaal goed zat. Toen konden we duidelijk zien dat er een paar eitjes op springen stonden. Werd idd 2 weken later, dus 8 weken na de bevalling ook netjes ongesteld. Na de 2e bevalling werd ik na 6 weken alweer ongesteld, dus 4 weken na de bevalling al eerste eisprong gehad.... Maar ben wel benieuwd of de positieve test nu betekende dat je zwanger was ofdat het idd een positieve ovu-test was...
Of die positieve ovulatietest toevallig si of niet... het lijkt me vrij normaal dat na je bevalling je cyclus weer op gang komt. Er zijn niet voor niets best wel broertjes en zusjes met maar een leeftijdsverschil van 10 maanden Ik ben drie weken geleden gecurretteerd en dinsdag heb ik een inwendige echo gehad ivm een plotselinge en heftige bloeding. Eerste wat mn Frauenartzt zei was... je eierstokken zijn al weer goed aan t werk. Maw ik mag binnenkort een eisprong of een ongi verwachten.