Hoe burgerlijk ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door medj1983, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.030
    552
    113
    effe denken

ik ben thuismoeder en mn man verdiend de kost
    3 kinderen
    2 grote gezinsautos
    op dinsdag de grote weekboodschappen
    zondags friet eten
    we gaan nooit uit , uiteten en verjaardagen enzo niet meegeteld hoor.

eten doen we pas laat, laat naar bed zelden voor 12 uur.
    geen standaard drie keer per week aardappels, 1x rijst 1x pasta
    we kamperen niet maar houden van luxe vakanties
    we hebben geen huisdieren

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Een paar weken geleden fietstassen gekocht want tja dat is toch handig. Sindsdien voel ik helemaal burgerlijk ;)

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Verre van burgerlijk.
    Kinderen gaan niet naar school maar krijgen thuisonderwijs
    wonen in een klein flatje ver weg van familie
    doen 2 keer per week boodschappen maar kopen alleen spul met 90% korting (houdbaarheids datum van die dag) en vriezen dat in.
    Eten hangt dus af van wat er door de supermarkt weggedaan wordt (behalve brood ivm autistische kinderen die enkel bepaald brood met bepaald beleg eten..)
    Geen vaste bedtijden, bijna geen regels in huis (wij hangen het unschooling principe aan)
    Geen auto (meer)
    Geen huisdieren
    ik ga regelmatig uit, ben altijd in het weekend bij concerten en andere evenementen.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    We hebben een caravan.
    Dat vind ik knetter burgerlijk.
    En die zetten we na 3 weken Italië altijd nog een paar weken ergens om de hoek van ons huis.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben een tbm need I say more:D

6. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, ik dek in ieder geval niet de tafel de avond van tevoren haha.

7. Islah

Islah Niet meer actief

O, dan ben ik ook niet burgerlijk. Weet alleen nog niet of unschooling hier zo gaat werken...

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier ook lekker burgerlijk; huisje, boompje, beestje, stationwagen. Kindjes ontbreken helaas.
    Ik hou wel van een beetje structuur en kan slecht tegen 'op het laatste moment leven'. Uitgaan doen we wel, maar dan moet je meer denken aan lekker uit eten, terrasje, bioscoop, winkelen, sauna, op bezoek bij familie/ vrienden e.d. In het nachtelijke uitgaansleven zul je ons niet vinden.
    Ik ben tevreden hoor, met ons burgerlijke leventje!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook heerlijk burgerlijk. Waar ik me mateloos aan irriteer zijn dan vrienden (veelal kindloos) die vinden dat ik zo veranderd ben! Tja ik ben gewoon volwassen geworden! Vroeger was ik een "feestbeest" maar toen had ik er ook nog de leeftijd/levensfase voor... als we nu eens op stap gaan ga ik wel meteen helemaal los, dat mag wel die paar keer per jaar.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.305
    6.223
    113
    Volgens vriend ben ik de overtreffende trap van burgerlijk. :cool:
    Love it.:D

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook zo mijn twijfels, maar hoewel de eerste weken echt HEL waren (tot na middernacht wakker, alleen maar snoep eten etc) gaat het nu fantastisch.
    De enige regel die we hier hebben is elkaar geen pijn doen, op welke manier dan ook.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.634
    1.162
    113

hahaha idd jaa!

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.216
    515
    113
    Wat leuk om de verschillen te lezen :)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #34 Nikki88, 25 jul 2014
    Laatst bewerkt: 25 jul 2014
    Vroeger met mijn ouders al een ongewoon en spannend leven en nu weer zo met mijn man en kinderen. We houden niet van vast en voorspelbaar, maar wel enorm van uitdagingen, kansen grijpen en af en toe risico's nemen. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn en ik zou niet anders meer willen. Misschien in een volgend leven dat ik lekker burgerlijk ga uitrusten. ;)

Een van de meest afschuwelijke uitspraken vind ik trouwens 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en de 'niet met je kop boven het maaiveld uitsteken' mentaliteit. Dat laatste doen wij juist wèl en wij voelen ons daar allemaal erg gelukkig bij! :p Ieder zijn ding....

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ken ook hele excentrieke niet-burgerlijke tbm's hoor! :D

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben precies een jaar na ons trouwen uitgerekend :) ik krijg nu veel opmerkingen van: zo jullie lieten er ook geen gras over groeien of zo dat is ook zoals het "heurt" dus dat is blijkbaar burgerlijk. En oh ja we overwegen een stationwagen aan te schaffen:Do

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    #37 EdN, 25 jul 2014
    Laatst bewerkt: 25 jul 2014
    Haha, toen ik de titel las dacht ik gelijk 'heel erg burgerlijk!', maar na de eerste paar posts voel ik me opeens weer jong, snel, wild (al verraadt het gebruiken van die slogan m'n leeftijd wel behoorlijk :p).

Wij hebben geen vaste dagen voor soep, patat, of ander aten
    Ik schil nooooooit aardappels, koop vootgedopte boontjes, voorgesneden sla, enzv
    Nieuws volg ik via internet, of hooguit wat ontbijtnieuws
    Wij gaan naar bed als we daar zin in hebben. De ene dag 10 uur, de andere 2.00.
    Wij gaan nevernooitniet kamperen
    Boodschappen laat ik als het ff kan door Albert bezorgen
    We hebben een werkster, een tuinman, een glazenwasser
    We werken allebei even veel

Maar...:
    Stappen? Geen idee wanneer de laatste keer was. 'Stappen' betekent nu op een terrasje zitten of wat eten
    De afgelopen 3 jaar zijn we 3 keer in Center parcs geweest
    We praten samen non stop over onze kids (zodat anderen hier geen last van hebben ;))
    We hebben een koophuis, een tuin, 2 auto's, 2 kinderen

En ga zo maar even door... Heel burgerlijk dus, en loving it :D

18. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik voel me niet burgelijk, maar in de praktijk is het vaak wel zo :D
    Ik hou nog steeds van stappen, maar ik denk er nu teveel over na.. Moet vaak weekends werken en dan denk ik; kan het beter niet doen, dan loop ik morgen weer als een lijk op het werk :D
    Die nachten doorhalen en dan weer werken, dat red ik niet meer..:)

Voor de rest geen vaste schema´s qua eten, poetsen of wat dan ook.. Valt hier nog wel mee, toch?! Haha kan me ook niks schelen, dan maar burgelijk.. Ik stap zo in mijn station..................

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hmmm, deels denk ik.
    Koophuis, beide fulltime baan, maar één auto. Nu nog maar één hond en twee cavia's. Boodschappen met een lijstje, maar niet op een vaste dag. Geen vaste eet-rituelen en tijden, maar vaak wel rond zes uur, dan heb ik trek.
    Schoonmaken als het vies is, verder een robotstofzuiger die het wel netjes houdt, dus vaak er alleen maar even achteraan.
    Zeker GEEN kampeervakantie. Liever thuis, want ik heb echt vreselijk last van heimwee. Op stap? Dat is inderdaad uit eten of een bioscoopje. Verder liever gezellig bij vrienden op de bank. Dat is wederzijds gelukkig. Maar we voelen ons er goed bij.

20. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ben uber-burgerlijk in de zin van getrouwd, 2 kindjes, koophuis, man die het geld binnenbrengt en ik, tbm, die het uitgeef. Voor de rest ben ik niet burgerlijk qua schoonmaken, daar is mijn huishoudster voor. Wel eten we altijd tussen 5-6 als man thuiskomt hehe, dan heb ik dus van tevoren een hele tijd in de keuken gestaan. Man kan niet echt koken, maar hij leert t steeds meer maar ik doe het toch liever zelf! Ik hou van koken :D
    Oh ja we hebben een hond en over paar jaar komt er een labrador. We hebben wel twee auto's, waarvan een polo als mijn boodschappenautootje haha. En ik haat kamperen. We gaan wel zo'n 3x per jaar een weekje naar Center Parcs en als de kids oud genoeg zijn gaan we de wereld rondcruisen, dus dat is weer niet zo burgerlijk :p

Dus in sommige opzichten super burgerlijk, in andere opzichten weer helemaal niet!

Deel Deze Pagina