Hoe burgerlijk ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door medj1983, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het heel vaak klinken alsof burgelijk iets slechts is...alsof je dan saai bent ofzo. Dat vind jammer.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is ook wel een beetje zo. Ik houd zelf niet zo van een ritme dat steeds om wordt gegooid of een heel onregelmatig leven, het moet altijd netjes zijn thuis (anders heb ik geen rust in m'n hoofd), ben thuis met de kinderen enz. dus dan zal ik vast erg 'burgerlijk' zijn maar van de andere kant gaan er dingen hier ook weer heel anders dan in andere gezinnen, dus tja, wat is burgerlijk?
    Maar burgerlijk in de zin van saai, van de ene kant past het erg bij me... Saai hoeft ook niet per se iets negatiefs te zijn, iets dat altijd hetzelfde gaat zou de één saai noemen en de ander (zoals ik) vindt het juist prettig.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Oh neeeee! I love it! Ik denk dat uiteindelijk iedereen toch graag huisje, boompje, beestje wil met een leuke partner?! Ik heb nog nooit iemand horen verkondigen dat ze graag tot hun 60-ste partyhardy willen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zie het zelf niet als 'saai' maar meer als zeer voorspelbaar en routine matig of zoiets? Maakt toch niet uit als je maar gelukkig bent met jouw wijze van leven!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vrienden vinden ons ook burgerlijk.. Omdat wij niet 'meer' zo leven zoals hun.

Elke vrijdag in de keet, nee liever niet
    Elke zaterdag stappen, liever ook niet. Ten eerste kost het veel geld, ten tweede heb ik dan de hele week hard gewerkt en ben ik moe en ten derde vind ik de dag erna nooit zo hip..
    Wij struinen niet meer elk feest af
    zitten soms een zaterdag avond samen op de bank.
    Gaan op vakantie naar de Ardennen MET onze honden en gaan dus niet naar Salou..
    Doen geen onvoorspelbare dingen
    Denken na over geld( zij vinden ons zelfs knieperts omdat wij liever 100 besparen op een avond stappen..
    Zijn nu ook nog getrouwd..

Volgens hun, vreselijk burgerlijk..

Like i care, wij vinden dit heerlijk en het bevalt ons uitstekend;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het wordt vaak gezien alsof je niks van je leven gemaakt hebt. Ik vind kei en keihard werken om maar status e.d. te bereiken doodzonde van je leven. Kijk er moet gewerkt worden om brood op de plank te krijgen maar niet meer dan dat. Met die ramp van vorige week donderdag besef ik mij maar al te goed...wat heb je aan al dir status en 70 urige werkweken als dit je treft. Ik ben dan heel blij dat wij doen wat noodzakelijk is en dat wij de rest van onze tijd aan qualitytime voor het gezin besteden. Veel vrije tijd (voor zover mogelijk) en leuke dingen doen zijn de dingen die voor mij tellen in het leven, want het kan zomaar klaar zijn.

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier ook wel beetje burgelijk en I love it!!!

vinden t heerlijk om lekker samen op de bank te hangen :) tv staat hier gerust hele dag aan in t weekend (vooral in de winter). naar vrienden maar vooral familie gaan vind ik heerlijk!
    1x in de week grote boodschappen, meestal met lijstje. nu we achter een jumbo wonen toch ook vaak tussendoor nog.
    geen vaste eetdagen dat dan weer niet en we eten geen aardappelen bah, ja gebakken of uit de oven.

vandaag 2 weken getrouwd, bezig voor een kindje, nooit meer stappen waar we al geen types voor waren.
    wil een hond maar mn vrouw niet :(
    2 auto's. beide een baan. rond 18:00-19:00 eten daarna soms nog koffie.

ja redelijk burgelijk en i love it! heerlijk huisje boompje kindje :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar keihard werken gaat niet enkel om status. Je kunt ook bepaalde dromen in je leven en dat voor je kinderen hebben. Dan heb ik ook zoiets van 'je leeft maar 1 keer' maak er wat moois van en streef je doelen na. Met 'doen wat noodzakelijk is' ga je dit niet redden.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Verder denk ik dat je met (vooral schoolgaande) kinderen wel een beetje burgerlijk moet zijn. Vind structuur wel belangrijk voor kinderen.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.179
    2.302
    113
    Ik vind ons ook wel burgerlijk, maar sommige vrienden van mij vinden dat juist niet. Misschien zijn die nog wel burgerlijker dan wij, haha.

Wat ik burgerlijk van ons vind:
    - 3 kinderen, rijtjeshuis, stationcar
    - met de caravan op vakantie
    - op zondag meestal soep eten en op zaterdag patatjes voor de televisie

Wat vrienden van ons on-burgerlijk vinden:
    - dat we niet netjes 2 weken op een camping in Zuid-Frankrijk gaan staan, maar op de bonnefooi rondtrekken door Europa
    - dat we allebei parttime werken ipv 1 fulltime en dat ik een eigen bedrijf heb ipv in loondienst werk
    - dat we dromen van en sparen voor verre reizen en dat ook daadwerkelijk doen als we het geld hebben

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Yep. Status zal mij aan mijn anus oxideren, ik ben alleen gelukkig en tevreden dat we door middel van keihard werken onze dromen hebben kunnen verwezenlijken en daardoor in de toekomst hopelijk ook die van onze kinderen kunnen helpen waarmaken. Iedereen heeft verschillende talenten en passies, ikzelf zou het zonde vinden als iemand daar niks mee doet, maar ieder z'n keus natuurlijk. :)

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hahaha:D

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.287
    6.810
    113
    Mee eens

Ik denk ook voornamelijk dat het wel of niet burgerlijk voelen ook te maken heeft met je leeftijd...

Onder de 28 had ik nog wel de behoefte om te stappen...maar na mijn 30e en 2 kinderen helemaal niet meer. Ik ga liever kort wat borrelen of thuis zitten met mijn man. Super gezellig.

Zo heeft elke levensfase wel weer wat leuks

14. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Burgerlijk?? Nee echt niet ;), man werkt fulltime, rijd in een station waar 3 kinderen in kunnen en onze grote hond. Ikzelf zit voornamelijk thuis en heb een bakfiets waarmee ik de boodschappen doe.
    Haha zou niet weten wat er verder bij hoort qua burgerlijkheid.
    Moet je nagaan dat ik pas 26 jaar ben ;)

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet of status het juiste woord is maar ik denk dat jij wel weet wat ik bedoel. Het forum staat hier wekelijks vol met statements over onafhankelijk zijn....veel werken omdat het in die functie moet en het zonde is om niks met je diploma te doen...etc. Dat is meer wat ik bedoel...dat gaat dus niet om een wereldreis doen oid. Maar jarenlang achter elkaar alleen maar werken voor de toekomst...en dan...dan is die toekomst er misschien wel niet.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als thuisblijven en voor de kinderen zorgen en niet neer gaan stappen burgerlijk is, dan ben ik graag burgerlijk, what's in a name?

Ik ben stukken ouder dan andere moeders met kinderen in de leeftijd van de mijne, maar die zie ik suf en onderuit gezakt zitten en helemaal geleefd worden door een bepaald ritme.

Gisteren met een stel jongens naar het strandje geweest en ik ben werkelijk waar de enige moeder die meezwom, meevoetbalde en meedoet met tikkertje. Daarna thuis huttendorp gebouwd, hele huis op zijn kop.
    En pannenkoeken gebakken om 4 uur, was dat nou lunch of diner?? Lekker belangrijk..

En omdat het vakantie is, zijn we gisteren om 8 uur nog een lekker ijsje wezen halen!

Volgens mij is hoe wij leven verre van burgerlijk.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Bij burgerlijk moet ik aan de jaren '50 denken; alles schoner dan schoon, eten/spelen/slapen op gezette tijden, u zeggen tegen de ouders, op maandag wasdag etc.

18. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Hier nog een. Toen mijn vrienden nog flink op stap gingen zat ik achter de geraniums te hopen op een gezin:D

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ben afgelopen weekend flink wezen stappen, zaterdag, zondag en (roze) maandag! Met een groep vrienden op de camping in Hilvarenbeek. Rosé bier kan ik voorlopig niet meer zien!!!

En nu tot volgend jaar, uhm, vreselijk heerlijk burgerlijk zijn!
    Nu met man en kind op de camping en mijn nichtje en haar gezin. Leuke (burgerlijke) mensen met vijf kinderen tegenover ons, waar we 's avonds een stokbroodje mee eten en een biertje/wijntje mee drinken.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind standaard uitgaan tot je 30e eigenlijk ook heel burgerlijk.
    Het past weer in hetzelfde stramien.

Deel Deze Pagina