Geen brood en pap 7,5 maand

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by nina2, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nina2

nina2 Lid

Apr 26, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 7,5 maand en ik probeer al een aantal weken een broodkorstje of stukjes brood voor de fles van 12:00. De broodkorst vind ze leuk om mee te spelen (beland in stukjes overal) en als ze een stukje boterham aan ziet komen blijft de mond stijf dicht. Als ik toch de mogelijkheid heb om hem in haar wang te stoppen werkt ze hem er zo weer uit. Ik heb al boter, fruit en appelstroop geprobeerd, maar ook dat maakt niet uit. Van het cb kreeg ik het advies om anders smiddags pap te proberen. Vanmiddag gedaan en na de eerste hap een vies gezicht en ook daarna bleef de mond stijf dicht. 's morgens krijgt ze een papfles (3 schepjes op 180/6). Is het erg dat ze geen brood/pap eet? Kan ik anders een tweede papfles geven of fruit met granen? Haar fruithap eet ze heel goed en soms haar groetehapje ook. Ze krijgt verder rond 08:00 een fles, rond 12:00, rond 16:00 en rond 19:00. Fruit rond 11:00 en 15:00 en groente rond 18:00.

Groetjes Nina

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Nina2,

Het is niet erg dat jouw dochtertje brood nog niet lekker vindt. Blijf het aanbieden, wellicht wil zij het op een gegeven moment wel eten. Geef je haar fruit en groente nog heel fijn? Door dit iets grover te maken leert zij verschillende structuren te kennen.

Je mag pap toevoegen aan haar fles van 12.00 uur of fruit met granen geven. Maar als zij niet hongerige is, is dit niet noodzakelijk.

Groet,
    Anne

Share This Page