Drinken bij het ontbijt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wat geven jullie je kleintje te drinken bij het ontbijt?
    Ik weet het een glas melk is iets waar je het eerst aan denkt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje zonde vind om haar borstmelk te geven bij het ontbijt, waarom zonde? Omdat mevrouw niet uit een tuit beker of wat dan ook wil drinken maar alleen uit een normale beker met het gevolg dat de helft er naast gaat ;).
    Natuurlijk niet erg maar wel zonde van de kostbare melk...

Sap is wat mij betreft wel erg zuur/zoet op zo een leeg maagje dus ja wat rest er dan...water...

Opzich geen probleem maar om nou te zeggen dat ze het lekker vind, nee niet bepaald. Volgens mij vind ze het veelste dun.

Roovicee of diksap vind ze helemaal niet te "pruimen" dus dat werkt ook niet ;)

Iemand tips?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen waarom niet na het brood eten lekker aan de borst nemen? Ze hoeft toch niet perse tussen het brood door te drinken, maar dat kan toch ook erna?

Verder vind ze misschien thee lekker? En anders water ;) dat vinden die van ons ook heerlijk hoor ;)!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bolbuikje; Dat is ook hoe ik het nu doe, eerst het broodje daarna de borst en dan naar bed. Ik zou het liefste mijn voeding alleen iets afbouwen (zit nog aan ruim 8 voedingen per dag) in de hoop dat mijn cyclus misschien weer terug komt ;), we zouden namelijk graag voor een tweede gaan.
    Maar dat kleine melkjunkie van ons maakt dat niet echt mogelijk :p.
    Vandaar dat ik aan het denken was dat ik de voeding overdag zoveel mogelijk kan vervangen voor ander eten/drinken.

Voorlopig houden we het bij het broodje maar even op water en in de middag een bekertje thee.

Bedankt voor je reactie iniedergeval! :)

4. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    en thee? smaakjesthee, bijv. rooibosthee, of een ander smaakje. evt. met een klein schepje suiker :)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow sorry, dat wist ik niet! Haha! Dan is mijn superslimme idee niet zo slim ;)!

Maar je zegt eigenlijk dat ze de meeste dingen te dun vind, en als je nu eens kijkt voor een bekertje andere melk? (soyamelk/rijstemelk/koemelk/geitenmelk/schapenmelk) Dat is allemaal wel wat dikker en wat meer van 'structuur' als moedermelk. Misschien vind ze dat wel lekker.

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina