hallo, ik ben 7 mei bevallen van een tweeling. wilde graag Bv geven.doe dit dus ook. ze moesten aantal dagen in het zh blijven en waren niet sterk genoe om alle voeding bij mij te drinken. moest dus kolven. ik heb ze tijdens zh en 1e week thuis beide 2x aan de borst gelegt. nu leg ik ze om en om aan. dus de ene dag drinkt de een 3x en de andere dag 4x aan de borst. de rest dus kunstvoeding. nu wil ik eigenlijk wel graag volledig Bv gaan geven. kan dit nog en hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken. en moet ik dan tegelijk of kan ik beter eerst de ene en daarna de ander aanleggen. dit omdat ik ook een dochtertje heb rondlopen van 21 mnd. of kan ikk het beter zo laten. hoop graag wat te horen. alvast bedankt.
hoi gefeliciteerd nog en wat leuk/goed dat je ze BV geeft! Als je ze volledig aan de borst wilt, en dat kan zeker, zou ik ze tegelijk gaan aanleggen, dat kost de minste tijd. Je borsten worden zo meer gestimuleerd en gaan vanzelf meer melk maken. Je hebt verschillende manieren om ze samen te voeden, plaatjes kijken helpt het best denk ik. Ook zou je evt een lactatiekundige bij je thuis kunnen vragen voor praktische tips. Zorg dat je dochtertje op zo'n moment geen kwaad kan, want je staat niet makkelijk op dan. Zet van tevoren iets te eten/drinken voor haar klaar, laat haar een boekje lezen of zet evt een filmpje op. Bij meer vragen horen we het graag! Mirjam