Meerdere regeldagen? Of loopt mijn productie terug?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Suzzert, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo! Ik had een vraag afgelopen vrijdag had ik het idee dat mijn dochtertje van zeven (toen zes) weken een regeldag had. Ze kwam heel vaak en wilde veel drinken. Daarna twee dagen normaal en toen op maandag wilde ze om het uur drinken en heeft ze alleen smiddags even 3 uurtjes geslapen en daarna weer om het uur.

Nu had ze dit dinsdag soms ook nog, de nacht was wel normaal voor haar (twee x komen om 1 en 4) maar dinsdag ochtend wilde ze weer veel drinken. Tot nu heeft ze het altijd goed gedaan op borstvoeding maar ik ben bang dat ze te weinig krijgt. Terwijl als ik tijdens het drinken check of er melk uit komt dan komt er melk uit. Dus vroeg ik me af wat dut nu precies is?

Alvast bedankt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt meerdere regeldagen hebben, maar het kan ook zo zijn dat je dochter zich niet helemaal fit voelde waardoor ze veel wilde drinken of een sprongetje aan het maken is in haar ontwikkeling waardoor ze vaak wil drinken.
    Het is helemaal niet erg, en het betekent niet dat je te weinig hebt. Zolang zij groeit en voldoende poept en plast is het prima.
    BV is meer dan eten alleen, het is ook troost en nabijheid, en sommige dagen heeft een kind daar meer behoefte aan. Lekker aan toegeven dus!

Mirjam

Deel Deze Pagina