Sorry maar ik zou dus geen geld geven. En het eigenlijk ook al niet leuk vinden dat je t vraagt. Het is je eerste kind en je wilt alles blijkbaar zelf kopen. Ja ik vind dat ondankbaar. Ik snap ook echt niet dat mensen bijv dan niet rompertjes en sokjes enzo vragen. Romper zie je een snars van en type kun je best vragen (knoopjes wel of niet en mouwen etc). En boeken wil je ook alles zelf bepalen? Nou de verjaardagen van je kind gaan nog een hel worden voor je. Je had ook de moeite kunnen doen een heel specifiek lijstje te maken online oid. Zo van 'boek x', 'romper type y van winkel y', 'sokken merk c in kleur b'. Ook niet erg leuk maar leuker dan geld.
Omdat geld geven echt voelt als iets wat op de grote hoop komt. Ik bedoel die shoot doe je blijkbaar toch wel. Zou het gevoel hebben dat ik dus eigenlijk gewoon je boodschappen ofzo aan het betalen bent. T is niet alsof je zegt 'als ik genoeg bij elkaar gespaard heb doe ik die shoot, anders gaat t helaas niet door'
Geld geven zou ik ook nooit doen, het is voor kraambezoek leuk om iets tastbaars te geven en dan hoop je altijd dat ze het leuk vinden en de baby er uiteindelijk wat mee doet. Het is toch wel iets anders dan een verjaardag... Ik weet bv echt nog wel na jaren wat ik als kraamcadeau heb gegeven, terwijl ik me echt niet herriner wat of wanneer iemand voor zijn verjaardag heeft gekregen. Maar goed kan je anders niet vragen of ze een deel vh geld dat ze aan een cadeau willen besteden als geld kunnen geven en dan nog een klein cadeautje wat ze zelf leuk vinden om te geven? Misschien dat dit voor jou en he vriendinnen een oplossing kan zijn? Ben het wel eens met eerdere reacties je komt hier in je reacties ondankbaar over. Het zou jammer zijn dat je om zoiets gedoe krijgt met je vriendinnen, ze bedoelen het goed.
Ik zou ook geen geld geven eigenlijk.... Van de week gaan wij bij de buren op kraamvisite en ik heb gewoon gevraagd wat ze graag zou willen. En voor n vriendin laatst n leuk jurkje gekocht voor de kleine, en gezegd dat als ze m niet mooi vinden, ze m aan ons mogen geven als ze op bezoek komen
Nog even ter aanvulling, cadeau is een leuke extra hè, geen recht wat jij kunt invullen dan krijg je maar dingen die je niet mooi vindt, gaat om het gebaar en laat zien dat iemand er tijd in heeft gestoken, mooi meegenomen als het je stijl is.
Heb ik ergens gezegd dat mensen verplicht een cadeau moeten geven? Ik dacht het niet. Maar als er aan mij gevraagd wordt wat ik graag wil en dat vervolgens van tafel wordt geveegd vind ik dat raar. Vraag het dan uberhaupt niet Als ik zelf cadeautjes geef voor verjaardagen of wat dan ook, geef ik altijd hetgene waar om gevraagd wordt. Daar maak je imo iemand het meest blij mee...
Ja maar een verjaardag is anders dan een geboorte. Geld vraag je bij een verjaardag, jubileum van iets of een huwelijk ofzo. Ik zou dan ook niet enkel geld geven maar dan er nog wat bij doen. Maar als je maar 5 euro te besteden hebt voor bijvoorbeeld kadootje dan wordt het al lastig. En je kan genoeg praktisch dingen vragen. Ik ben wel eens met een pak luiers maat 2 en pak billendoekjes aangekomen. En bij een andere vriendin met een fles van zwitsal en nog wat leuke hydrofiele luiers omdat zij dat graag wilde. Ik vind het bijvoorbeeld ontzettend leuk als ik iets van kleding of speelgoed koop dat ik de kleine daar later mee zie. Ik bewaar altijd de bon en doe die er bij in een envelop mochten ze het willen ruilen. En ik denk voor het kindje later ook leuker om te lezen bij in het album dat hij / zij kadootjes heeft gekregen. Ik vind dat zelfs nog leuk om terug te zijn wat ik van familie en vrienden van ouders bij de geboorte kreeg Ik heb voor straks ook een lijstje met ideetjes en cadeautips. Maar dat is geen must.
je komt behoorlijk ondankbaar over. als mensen geen geld willen geven, heb jij je daar bij neer te leggen. je doet net alsof ze jou willen dwarszitten door jou je zin niet te geven.
Hier is het ook de gewoonte om als vrijblijvende cadeautip het rekeningnummer van de pamperrekening op het geboortekaartje te zetten. Ik kwam dit versje ook tegen: Het meest van al ben ik blij als je aan bezoekje brengt aan mij. Wil je toch iets kopen, dan hoef je echt niet ver te lopen. Naast mijn wiegje staat een varkentje klaar, als je wil, vul je zijn buikje maar. Of: kleertjes en knuffels heeft xxx al genoeg, vind je het erg als ze om een centje vroeg? Geschenktip: babyrekening: xxxxxxxxxxxxxx
Ik snap dat je zelf graag het liefste geld zou willen hebben, zodat je zelf controle hebt over wat er in huis komt en vooral wat niet. Je hebt het aangegeven en het is aan mensen wat ze ermee doen. Veel mensen willen wat voor/aan het baby'tje geven en zien zo'n shoot meer als cadeau voor de ouders. Ik vind je reactie naar de suggesties die gedaan zijn erg kortaf. De suggesties die gedaan worden zijn goed bedoeld. Andersom in sommige gevallen ook, wordt er ook kort gereageerd.
NB. Sommige mensen vinden het ook niet fijn als de partij die ontvangt weet hoeveel geld ze wilden besteden en als men geld geeft weet de ontvangende partij het.
Dit dus. Een cadeau dient om de ontvanger te plezieren en niet de gever. Zonde van mijn hard bijeen gewerkt geld te weten dat iemand de cadeau die ik geef niet behoeft of fijn vind. Ik vind het overigens geen verplichting een kraamcadeau. Een bezoekje op zich is fijn, maar wil je toch een cadeau geven, dan graag iets wat de ontvanger leuk vind! wij hebben het zo opgelost: op Kadolog - Liste de Mariage, Liste de Naissance, Liste de Cadeaux kan je een geboortelijst leggen waar je al je reeds aangekochte spullen opzet. Als je vrienden en familie daar iets kiezen en een betaling doen komt dit rechtstreeks op je bankrekening. we deden het voor ons huwelijk ook zo en kregen enkel positieve reacties, gasten waren blij dat ze geen geld hoefden te geven in envelopje en waren blij dat ze iets kochten wat we echt wilden!
Ik zou het ook totaal geen leuk cadeau vinden om te geven. maar dat vind ik van alle situaties waarbij mensen alleen om geld vragen. Verder heb ik dan ook de neiging om meer te moeten uitgeven en de verrassing is ook weg. En natuurlijk vraag ik aan mensen of ze nog wensen hebben. Niet dat ik de 10de persoon ben die met het boekje 'waar is dribbel' aan kom zetten. Maar ik vraag het ook vooral om inspiratie op te doen. Plus ik geef graag de baby zelf een cadeau en niet de ouders. Het draait immers om de baby. hier heb ik ook zat cadeaus gehad waarbij ik dacht dit is totaal niet mijn smaak. Maar dat maakt mij niet uit. Het gast mij om het idee er achter. Wat vind je partner er van ?
Ik heb ook een hekel aan geld geven en al helemaal bij geboortes. Wij hebben op lijstje.nl een lijst gemaakt van leuke dingen die onze smaak zijn. Zo voorkom je dat je prullen krijgt. En je hebt toch altijd wel wat nodig, al is b het kleding die 3 maten te groot is.
Een kraamcadeau is een cadeau voor de baby en niet voor jou. Mensen geven dus liever iets direct aan de baby en geen geld zodat mama daar iets leuks van kan dan doen. Maak een lijstje op lijstje.nl en vraag speelgoed zoals Duplo. Of alvast een grotere maat badjas of voorleesboeken. Speeltjes voor in bad, puzzels, blokken, er is vast wel iets wat je nog niet hebt.
Partner heb ik niet, hij heeft me innde steek gelaten toen ik 14 weken zwanger was. Daarnaast ben ik tijdens mijn zwangerschap ook mijn baan kwijtgeraakt waardoor het financieel nu ook een stuk krapper is. Wat spullen en kleertjes betreft ben ik voorzien tot de kleine man zeker een halfjaar oud is. Mijn vriendinnen hebben ook jongens en heb wat dat betreft al heel veel gekregen en ben daar ook enorm dankbaar voor. Deze fotoshoot is een enorme droom van mij en als ik die bijdragen niet krijg moet ik er enorm krom voor liggen of het zelfs afzeggen. Als mensen niets geven vind ik dat geen probleem, ik verplicht niemand tot iets. Maar als ze mij vragen naar wat ik wil en ik dan uitleg dat ze mij hier mee ultiem gelukkig kunnen maken snap ik zelf niet goed dat je dat als vriendin zijnde dat niet gewoon doet
Een kraamcadeau is over het algemeen genomen een cadeautje voor de baby. De shoot is voor jou, de baby zal dat (nu nog) erg weinig kunnen schelen. Zie je het verschil?
En de baby kan het wel schelen als hij een pakje in maat 50 krijgt? Kom op zeg. Foto's zijn blijvend, die zijn er ook nog als mijn zoon oud genoeg is om te snappen dat hij het is die er op staat
Sorry, maar het gaat hier dus echt om jou en niet om de baby zo te lezen. Je klinkt hier als een dwingeland. Je hebt met het maken van de afspraak voor de shoot dus eigenlijk het geld waar je kennelijk al op had gerekend uitgegeven in je hoofd.