Weet je wat jongens; laat maar... Ik kan het toch niet goed doen en ben schijnbaar een ondankbaar kreng wat alleen aan zichzelf denkt.
Maar goed jammer dat je zo reageerd. Jij stelt een vraag en de antwoorden is blijkbaar niet wat je wilde horen.
Nou precies! ben blij dat vriendlief en schoonzus fotografen zijn, kost ons gelukkig niets maar die prijzen zijn bezopen..
Ik weet nu al dat ik van sommige mensen dimgem krijg die ik persoonlijk verschrikkelijk vind. Ik heb een vriendin en ze is werkelijk een schat, maar wua smaak kunnen we niet verder van elkaar afzitten. Ze laat me af en toe kleding zien wat ze wilt gaan kopen voor de baby en dan lan ik alleen maar grinniken. Ze bedoelt het zo enorm goed, en elke keer zeggen dat ik iets niet mooi vind... Dat doe je iemand niet aan. Ik snap dat je heel graag een shoot wilt, maar misschien kun je ook een gedeelte vragen voor bijvoorbeeld de kerst?
Ik zou geen geld vragen. Jij kunt het wel doen. Het is aan de visite of ze het geven.. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik geen kleding/knuffels wilde. Ook bij zijn eerste verjaardag. Dit omdat ons manneke al ruim 1 jaar dezelfde maat heeft. Als hij zo langzaam doorgroeit heb ik nu tot zijn 5e verjaardag aan kleding ongeveer
Brenda Olie heb ik al heel wat foto's van voorbij zien komen, zo prachtig!!! Zij is wel echt fantastisch goed, kan je niet vergelijken met een gewone baby shoot. Ik overweeg een shoot bij haar als de verbouwing een beetje meevalt douche of droomfoto,moet ik toch voor het eerste kiezen!! Oh en ts, ja je komt over als een ondankbaar kreng, vooral omdat je totaal niet serieus ingaat op de tips van forum leden hier. Jij wilt je shoot en je wilt je zin doordrijven. wg niet dat je een ondankbaar kreng bent maar je komt wel ondankbaar over en nu ook nog als iemand die in de slachtofferrol zit. Je stelt een vraag en krijgt antwoorden die je niet bevallen, je kunt ook proberen vizier open te zetten en te kijken of je hierdoor anders naar de situatie kunt kijken.
Ik kom er een beetje achteraan huppelen denk ik, maar ik wil toch even zeggen dat ik het ook nogal wat vind. Ik snap dat je iets in ie hoofd hebt wat je graag wilt, maar je moet niet vergeten waar cadeaus voor bedoeld zijn. Je wilt iemand je liefde/waardering oid tonen... Ontzettend lief dat men je vraagt naar je wensen, maar het gaat wel heel ver als je echt voor mensen gaat bepalen wat ze moeten geven. Wat mij betreft kreeg je dan helemaal niks. En dat is echt niet lullig bedoeld...
Hihi hier ook krommende tenen..... Geen antwoorden die de ts wilt dus dan boos/geïrriteerd worden.... Beetje gek...
Ik had het niet beter kunnen zeggen, ik vind dus echt dat je dit niet kan vragen! Kraamvisite wil een kadootje geven aan je baby. Die interesseren het echt niets dat jij een dure fotoshoot hebt laten doen. Dus als je slim bent ga je dingen verzinnen voor je baby!
Je droomt van een geweldige fotoshoot en kan dat eigenlijk helemaal niet betalen. Toch boek je een shoot, er vanuit gaande dat men wel zal bijdragen. Ik snap je enorme teleurstelling, zelfs wel een beetje je irritatie, gezien het feit dat je dit echt heel graag wilt, maar reëel is het niet...
Eens met het overgrote deel van de reacties. Geld is een stom cadeau en mee betalen aan een shoot die toch al is beboekt zal bij mij voelen alsof ik mee betaal aan de boodschappen! Ik heb zelf ook wat minder bedeelde bekende in mn omgeving die zwanger zijn. Daarvoor koop ik juist mooie kleertjes of dingen die ze echt nodig hebben. Geld vind ik zo stom. Vraag dat desnoods voor je eigen verjaardag, zodat je met dat geld een shoot kan doen. Maar als ik het zo lees. Kan je beter al je geld opzij zetten om luiers en voeding van te kopen. Want je hebt geen baan en geen partner. Pfff... Het leven incl. Baby's is al duur zat..
Nou, ik zal wel vloeken in de kerk en iedereen tegen mij krijgen, maar ik kan TS wel begrijpen. Ze staat er alleen voor. Zij en haar baby moeten het zonder partner/ vader doen. Zo'n fotoshoot is juist heel belangrijk voor later. En dan juist voor de baby en niet alleen voor de moeder. Het is een mooie tastbare herinnering voor later. Er zullen neem ik aan ook foto's gemaakt worden van moeder en kind. Het laat zien dat dat ook al was pappa er niet, ik vond je het allerbelangrijkste, ik was er wel en ik doe alles voor je. Tenminste zo kan ik mij voorstellen dat het voor TS voelt. En natuurlijk kan een kind ook zo'n gevoel meekrijgen zonder dure fotoshoot, maar het is toch fantastisch om later mooie foto's van jezelf te hebben vanaf het prilste begin. Daar kan toch geen luiertaart, zoveelste pakje, knuffel of speeltje tegenop. Ik vind het juist egoïstisch en raar dat de vriendinnen van TS (en kennelijk ook veel mensen die op dit topic reageren) alleen van hun eigen "geef genot" uitgaan en niet iets willen geven waarvan TS aangeeft dat ze zielsgraag wil voor haar baby. Ze vraagt wel degelijk iets voor haar kind. en niet enkel voor zichzelf. Alleen het plezier ervan zal pas veel later zijn in het leven van dit kind maar daarom niet minder waardevol maar juist meer waardevol dan inderdaad duplo of het zoveelste rompertje. Als een vriendin van mij in een vergelijkbare situatie zou zitten, dan zou ik het geen enkel probleem vinden om als cadeau bij te dragen aan deze shoot. Ik kan toch beter een baby gerelateerd cadeau kopen waar zij blij van wordt i.p.v. iets wat ik toevallig leuk of schattig vind. En anders hoef ik inderdaad niet te vragen wat zij wil. Succes TS, hoop dat je wens vervuld wordt.